نماز عید فطر در مصلی ها برگزار نمی گردد

به گزارش مجله گرافیک، دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: نمازگزاران در عید فطر از مهر شخصی و ماسک و دستکش استفاده نمایند.

نماز عید فطر در مصلی ها برگزار نمی گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین قاسمی دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: تجربه برگزاری مراسم لیالی قدر و همکاری و همراهی خوب مردم در رعایت نکات بهداشتی که به مساجد ابلاغ شده بود تصمیم گیری را برای برگزاری مراسم عید فطر راحت تر کرد.

وی اضافه کرد: قرار بر این شد نماز عید فطر در محل هایی که رو باز است در همه شهرها برگزار گردد و نماز در محل هایی مانند مصلی که امکان تجمع زیاد است برگزار نمی گردد، سال جاری به خاطر شرایط کرونا مراسم فقط در مساجد برگزار می گردد و در مصلی ها برگزار نمی گردد.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اعلام کرد: توصیه می کنم نمازگزاران ضمن رعایت بهداشت فردی از مهر شخصی و ماسک و دستکش استفاده نمایند.

*برگزاری نماز آدینه از این هفته در 183 شهر

به گفته قاسمی در 183 شهر که شرایط سفید دارند نماز آدینه در ادامه تصمیمات قبلی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: ترجیح این است که نماز عید فطر در مساجدی که حیاط دارند برگزار گردد ولی اگر مسجدی هم رو بسته بود اشکالی ندارد که نماز را برگزار نمایند اما با حداقل جمعیت.

* شروع به کار رستوران ها و اغذیه فروشی ها

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: از 23 فروردین در شهرهای کم خطر یا سفید فعالیت بعضی از صنوف برطرف محدودیت شده بود و با دریافت کد و رعایت موارد بهداشتی فعالیت آنها بلامانع بود.

قاسمی گفت: امروز در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گرفته شد که پس از انتها ماه مبارک رمضان فعالیت رستوران ها و اغذیه فروشی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی هم بلامانع باشد.

وی تاکید نمود: همانند پویش در خانه می مانیم، پویش به سفر هم نرویم را ادامه دهیم، درست است برطرف محدودیت در واحدهای صنفی و مالی را داریم اما این بدان معنی نیست که کرونا ریشه کن شده است و زندگی و رفت و آمد به حالت طبیعی رسیده است.

به گفته دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا اگر در ایران تنها 5 نفر به کرونا مبتلا باشند باز هم امکان اپیدمی وجود دارد.

قاسمی اعلام کرد: در خصوص بازگشایی استادیوم ها و فعالیت های ورزشی فعلاً اولویت با ورزش های انفرادی است یعنی ورزش هایی که نیازی به تجمعات نداشته باشند اما هنوز برای ورزش شنا تصمیمی گرفته نشده است.

وی ادامه داد: ابعاد ناشناخته کرونا بیشتر از ابعاد شناخته شده آن است و باید به این اصل توجه کنیم که تا زمانی که واکسن این بیماری تهیه نشده است ما زندگی بدون کرونا نداریم.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به بازگشایی اماکن مذهبی بعد از ماه رمضان توضیح داد: فعلاً در مرحله اول صحن های رو باز به مدت 3 ساعت صبح و 3 ساعت بعد از ظهر بازگشایی شوند.

قاسمی اعلام کرد: احتمالاً بعد از عید فطر کافه ها و رستوران ها به صورت کامل با رعایت موارد بهداشتی بازگشایی می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1116

به "نماز عید فطر در مصلی ها برگزار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماز عید فطر در مصلی ها برگزار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید