مقدار کافی ویتامین D به درمان سرطان سینه یاری می نماید

به گزارش مجله گرافیک، یک مطالعه تازه نشان می دهد که بیماران مبتلا به سرطان سینه که در زمان تشخیص مقدار کافی ویتامین D داشته باشند، با نتایج بهتر درمان روبرو هستند.

مقدار کافی ویتامین D به درمان سرطان سینه یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سونگ یائو، سرپرست تیم تحقیق از مرکز سرطان جامع رُزول پارک در نیویورک، در این باره می گوید: یافته های تازه، مزیت مداوم برای بیمارانی که سطح کافی ویتامین D را بیش از درمان و در طول درمان سرطان سینه حفظ می نمایند، نشان می دهد.

این مطالعه بعلاوه نشان داد که زنان سیاه پوست کمترین مقدار ویتامین D را دارند که ممکن است نتایج ضعیف تر درمان را در خصوص آن ها پس از تشخیص سرطان سینه شرح دهد.

بعضی از پزشکان معتقدند این یافته ها می تواند راهی ساده و تازه برای مبارزه با سرطان سینه را ارائه دهد.

ویتامین D در بعضی مواد غذایی وجود داشته و به وسیله برخورد نور خورشید به پوست انسان هم فراوری می گردد.

در این مطالعه تقریباً 4000 بیمار که مقدار ویتامین D شان آنالیز شده بود و تقریباً 10 سال تحت نظر بودند، شرکت داشتند.

بیماران به سه گروه تقسیم شدند: کمبود ویتامین D (در آزمایش خون کمتر از 20 نانوگرم در میلی لیتر)؛ ناکافی (20 تا 29 نانوگرم در میلی لیتر)؛ و کافی (30 نانوگرم در میلی لیتر یا بیشتر).

یافته ها نشان داد زنان دارای مقدار کافی ویتامین D، 27 درصد با احتمال کمتر مرگ به هر علتی در طول 10 سال و 22 درصد با احتمال کمتر مرگ به علت سرطان سینه روبرو بودند.

این تیم بعلاوه دریافت که ارتباط بین سطح ویتامین D و نتایج درمان سرطان سینه بدون در نظر دریافت گیرنده استروژن تومور (ER) مشابه بود. این ارتباط در بین بیماران با وزن پایین تر و کسانی که با سرطان های سینه پیشرفته تر تشخیص داده شده بودند، تا حدودی قوی تر به نظر می رسد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1811

به "مقدار کافی ویتامین D به درمان سرطان سینه یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار کافی ویتامین D به درمان سرطان سینه یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید