مقدار محرومیت احتمالی 2 ملی پوش دوپینگی کوراش

به گزارش مجله گرافیک، نمونه دوپینگ 2 ملی پوش کوراش ایران مثبت شده است و به احتمال بسیار زیاد یکی از آن ها 2 سال و دیگری بین 3 تا 4 از تمامی فعالیت های ورزشی محروم می شوند.

مقدار محرومیت احتمالی 2 ملی پوش دوپینگی کوراش

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در جریان برگزاری اردوی تیم ملی کوراش ایران که اواخر فروردین ماه امسال برگزار گردید از ورزشکاران حاضر در اردو تست دوپینگ گرفته شد و با معین شدن نتایج، نمونه اولیه دوپینگ 2 ملی پوش کوراش ایران مثبت شده است.

یکی از این ورزشکاران ماده خاص ممنوعه مصرف نموده و محرومیت 2 ساله در انتظار وی خواهد بود، دیگر ملی پوش نیز به علت مصرف ماده ممنوعه غیرخاص در صورت پذیرش دوپینگ 3 سال و در صورت عدم پذیرش 4 سال محروم خواهد شد. این درحالی است که مثبت شدن نتایج تست ها به ورزشکاران مربوطه اعلام شده است.

لازم به ذکر است در مرحله اول پس از اخذ نمونه دوپینگ از ورزشکار، اعلام نتایج مثبت از سوی آزمایشگاه و اثبات مواد تخلف از قوانین دوپینگ مدنظر قرار می گیرد. پس از آن بررسی پیشینه ورزشکار اعم از داشتن TUE معتبر(معافیت استفاده درمانی ورزشکاران)، داشتن سابقه تخلف، بررسی استاندارد نمونه گیری و بررسی استاندارد آزمایشگاه ها در مرحله بعدی در دستور کار واقع شده است. در مرحله بعد، صدور تعلیق موقت انجام می گردد؛ تعلیق موقت اجباری بر اساس وجود یافته آزمایشگاهی برای مواد و روش های غیرخاص و نیز تعلیق موقت اختیاری بر اساس وجود یافته آزمایشگاهی برای مواد و روش های خاص در این مرحله انجام می گردد.

پس از آن ارسال ابلاغ اولیه تخلف در دستورکار واقع شده است و اعلام شرایط پفراینده بر اساس یافته ها و شواهد موجود، اعلام عواقب ناشی از تخلف و نیز اعلام شرایط حذف یا کاهش دوره محرومیت در مرحله ابلاغ اولیه تخلف، مدنظر قرار می گیرد. درخواست بررسی نمونه B، پذیرش داوطلبانه تعلیق موقت و نیز ارائه توضیحات، اسناد و مدارک در خصوص نحوه ورود ماده ممنوعه به بدن ورزشکار از جمله حقوق ورزشکار در این مرحله است.

در مرحله بعد مهلت 10 روزه ای برای ارسال مدارک و درخواست ها به وسیله ورزشکار وجود دارد و انتخاب گزینه های مربوط به فرایند دادرسی به وسیله ورزشکار شامل سه مورد است؛ چشم پوشی از دادرسی که منجر به صدور رای مستقیم بدون حضور ورزشکار می گردد، پذیرش اولیه تخلف و قبول مجارات که منجر به یکسال کاهش محرومیت برای محرومیت های 4 ساله و بیش تر است و نیز حضور در مراحل دادرسی، ارائه اسناد و مدارک یا احضار شهود به وسیله ورزشکار سه موردی هستند که در فرایند دادرسی به وسیله ورزشکار می توانند مدنظر قرار گیرند.

پس از این مرحله، مهلت 7 روزه ای برای ارائه پاسخ و انتخاب نحوه ادامه دادرسی به وسیله ورزشکار وجود دارد و ارسال مدارک و اسناد و دفاعیات ورزشکار به شورای صدور رای، صدور حکم اولیه، مهلت 21 روزه جهت تقاضای استیناف به ترتیب مراحل بعدی را تشکیل می دهند. در صورت مثبت بودن درخواست استیناف خواهی، پفراینده به شورای استیناف ارسال می گردد و صدور حکم نهایی انجام و در نهایت اعلام عمومی می گردد و در صورتی که پاسخ مربوط به استیناف خواهی منفی باشد، ورزشکار با اعلام رای عمومی روبرو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2185

به "مقدار محرومیت احتمالی 2 ملی پوش دوپینگی کوراش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار محرومیت احتمالی 2 ملی پوش دوپینگی کوراش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید