معرفی آب نمای دبی و جاذبه های دیدنی بی نظیر در اطراف آن

به گزارش مجله گرافیک، آب نمای دبی یکی از اصلی ترین جاذبه های این شهر است. دبی یکی از مقاصد توریستی جذابی است که در طول سال های اخیر نظر مسافران مختلفی را به سمت خود جذب نموده است. اگرچه بیشتر افراد این شهر شگفت انگیز را برای آسمان خراش ها و امکانات مدرنی که در آن ها گنجانده شده است دوست دارند، اما جاذبه های طبیعی و حتی مصنوعی متعددی در آن دیده می گردد.

معرفی آب نمای دبی و جاذبه های دیدنی بی نظیر در اطراف آن

یکی از همین جاذبه ها آب نمای زیبایی است که بازدید از آن می تواند برایتان جالب باشد. در این مقاله قصد داریم به اختصار به آنالیز این آب نمای زیبا بپردازیم و اطلاعات بیشتری درباره آن ارائه کنیم. پس همراه ما باشید.

برای رزرو متنوع ترین و مقرون به صرفه ترین تورهای دبی خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

آب نمای دبی یک چشم انداز فراموش نشدنی

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید یک جاذبه تماشای را از نزدیک تماشا کنید و خاطره اش را همواره با خود داشته باشید؟ سفر به دبی و بازدید از آب نمای زیبا و مرتفع آن چنین حسی را برایتان ایجاد خواهد نمود.

این آب نما یکی از بزرگ ترین و مجذوب کننده ترین آب نماهای دنیاست که توانسته است نظر مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب کند. شما که نمی خواهید به دبی سفر کنید و بازدید از یک جاذبه بی نظیر و موزیکال را از دست بدهید؟

برای افرادی که با دبی آشنا هستند تماشا عناصری که به دست انسان ساخته شده اند زیاد دور از فکر نیست. در میان همه گزینه های متعددی که دبی را به یک مقصد بی نظیر تبدیل می نماید، دریاچه مصنوعی که 30 هکتار وسعت دارد بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می خورد.

این دریاچه همانطور که از نامش پیداست یک دریاچه دست ساز است و با نام دریاچه برج خلیفه نیز شناخته می گردد. در کنار این دریاچه چشم نواز آب نمای موزیکال و پایکوبیانی ساخته شده است که مجذوب کنندهیت بی نظیری دارد و تماشاش می تواند خاطره فراموش نشدنی برایتان باشد.

این آبنمای زیبا در کنار مرکز خریدی به نام دبی مال ساخته شده است و همین امر آن را به یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد تبدیل می نماید. ساخت این آب نما برای مسئولان دبی چیزی حدود 800 میلیون درهم هزینه داشته است.

مجذوب کنندهیت های چشم نواز این آب نما

بهتر است بدانید که این آب نمای مجذوب کننده و شگفت انگیز به وسیله طراحان و مهندسان مشهور دنیا ساخته شده است و یکی از جاذبه های معروف دبی به شمار میرود.

چیزی که این آب نما را از سایر آب نماهای مشابه موجود در دنیا متمایز می نماید استفاده از 6600 لامپ در چندین رنگ مختلف است که نمای بی نظیر و رنگارنگی به آن می بخشد.

زمانی که پایکوبی آب را در کنار پایکوبی نورهای رنگی می بینید باید دوربین تان را در بیاورید و عکس های به یاد ماندنی از این صحنه بگیرید. این آب نما به گونه ای طراحی شده است که ارتفاع آن به 275 متر نیز می رسد. پس منتظر تماشا پایکوبی آب در نزدیکی آسمان باشید.

زمانی که خودتان را به بالای برج خلیفه می رسانید، می توانید چهره مجذوب کننده این آب نما را هم مشاهده کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این آب نما موزیکال هم هست و در کنار پایکوبی نور و آب موسیقی های گوش نوازی را از سبک های مختلف عربی، بی کلام و پاپ در اختیارتان می گذارد.

این سازه از 5 دایره شکل گرفته است که هر کدام از آن ها قوس های مختلفی دارند. در ساخت این آب نما از پمپ ها و تجهیزات بی نظیر و پیشرفته ای استفاده شده است.

همین امر موجب می گردد بیش از 83 هزار لیتر آب در آنِ واحد به سمت آب نما کشیده گردد و با قدرت هر چه تمام به سمت آسمان پرواز کند. این پرواز در دو سطح انجام می گردد.

سطح اول در ارتفاع 76 متری دیده می گردد و سطح دوم ارتفاع 152 متری را از آنِ خود می نماید. به همین دلیل است که می توان ساعت ها کنار این آب نما ایستاد و به عظمت و زیبایی آن چشم دوخت.

برترین زمان بازدید از آب نمای دبی چه زمانی است؟

آب نمای دبی یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های این شهر به شمار میرود. این آب نما در سال 2009 ساخته شد و مجذوب کنندهیت های آن در اختیار مسافران و گردشگران نهاده شد.

برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از این چشم انداز زیبا ببرید باید برترین زمان را برای بازدید از آن انتخاب نمایید. بیشتر افرادی که به دبی سفر نموده اند فصل بهار و تابستان را برترین بازه زمانی برای بازدید از این شهر رنگارنگ توصیف نموده اند.

با اینحال باید به خاطر داشته باشید که دبی در هر فصلی که به آن سفر کنید مجذوب کننده است و بازدید از آن می تواند خاطره بی نظیری برایتان رقم بزند.

بهتر است بدانید که آب نمای دبی هر روز از ساعت 13 تا 13.30 پذیرای گردشگران و مسافران است و هر نیم ساعت یکبار پایکوبی آب و نور را در کنار هم تقدیم مسافران می نماید.

اگر تصمیم گرفته اید روز آدینه را به بازدید از این سازه بی نظیر و البته منحصر به فرد اختصاص دهید بهتر است ساعت 13 تا 14 را برای اینکار در نظر داشته باشید.

بازدید از این جاذبه برای همه گردشگران رایگان است و هزینه ای بابت آن دریافت نمی گردد. پس با خیال راحت کنار این آب نمای موزیکارل بایستید و خودنمایی آب، نور و موسیقی را کنار هم تجربه کنید.

دلتون یه تعطیلات با یه سفر عالی می خواد؟! همین حالا می تونید تور آنتالیا خبرنگاران رو برای همین آخر هفته با برترین قیمت رزرو کنید. برای رزرو آنلاین روی تصویر زیر کلیک کنید:

چه جاذبه هایی در نزدیکی آب نمای دبی وجود دارد؟

حالا که آب نمای ساخته شده در دبی را زیر و رو کردید و حال و هوایتان را با این چشم انداز مجذوب کننده بهبود بخشیدید می توانید سری به جاذبه های دیگر این شهر بزنید. در ادامه سعی می کنیم به اختصار بعضی از جاذبه هایی که در نزدیکی آب نما جا خوش نموده اند را با هم مرور کنیم.

برج خلیفه

همه افرادی که به دبی سفر نموده اند، برج خلیفه را برترین و مجذوب کننده ترین بنای ساخت دست بشر عنوان نموده اند. بهتر است بدانید که این برج یکی از مرتفع ترین بنایی است که در دبی دیده می گردد و مسافران زیادی را به سمت خود می کشد.

اگر در پی یک بنای زیبا هستید و می خواهید چند ساعتی را به گشت و گذار در آن بپردازید بدون شک برج خلیفه برترین انتخاب برایتان خواهد بود.

مرکز خرید دبی مال

زمانی که صحبت از دبی به میان می آید یک موضوع مهم نظرمان را به سمت خود جلب می نماید. خرید یکی از مجذوب کننده ترین فعالیت هایی است که می توان در دبی با خیال آسوده دنبال کرد.

این شهر گردشگر پذیر در دل خود مراکز خرید مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به مرکز خرید دبی مال اشاره نمود. بعد از تماشا پایکوبی نور و آب، سر زدن به یک مرکز خرید و بازدید از فروشگاه های آن می تواند کیف تان را کوک کند.

پارک برج خلیفه دبی

این پارک یکی از پارک های مجذوب کنندهی است که نشستن در آن به تنهایی می تواند مزایای بی شماری برایتان به ارمغان بیاورد. اگرچه در این پارک امکانات بازی برای بچه ها گنجانده نشده است، اما شما می توانید در صندلی هایش بنشینید و منظره ها اطراف همانند آب نمای دبی را کاوش کنید. یادتان باشد که در این پارک دوچرخه های مختلفی به شما کرایه داده می شوند تا سفرتان را بیشتر از قبل مجذوب کننده سازند.

چگونه خودمان را به آب نمای دبی برسانیم؟

اگر به میزان کافی ترغیب شده اید و دلتان می خواهد این سازه مصنوعی اما زیبا را از نزدیک تماشا کنید کار سختی در پیش ندارید. همانطور که در بخش های مختلف این مقاله بیان کردیم، آب نمای زیبای دبی در کنار مراکز تماشای مشهور همانند برج خلیفه و مرکز خرید واقع شده است و رسیدن به آن چندان سخت نیست.

شما می توانید از وسایل نقلیه عمومی که در اختیارتان واقع شده است بهره ببرید یا خودروی شخصی تان را برای اینکار در نظر بگیرید. اگر استفاده از وسایل نقلیه عمومی را ترجیح می دهید بهتر است به سمت ایستگاه مرکز خرید دبی مال بروید یا از مترو بهره ببرید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید پیاده شدن از مترو یا اتوبوس در ایستگاه برج خلیفه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2421

به "معرفی آب نمای دبی و جاذبه های دیدنی بی نظیر در اطراف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آب نمای دبی و جاذبه های دیدنی بی نظیر در اطراف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید