تور فرانسه: مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس

به گزارش مجله گرافیک، 9 مورد از جاذبه های گردشگری پاریس

با شنیدن نام پاریس همه بلافاصله یاد برج ایفل می افتند و این برج زیبا به نماد این شهر تبدیل شده است. اگرچه برج ایفل مشهورترین دیدنی پاریس و فرانسه است اما مسلما تنها جاذبه گردشگری این شهر نیست. در شهر پاریس دیدنی های بسیار زیادی وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به بعضی از مهم ترین آن ها اشاره کنیم. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری پاریس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور فرانسه: مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

1- برج ایفل | Eiffel Tower

مسلما وقتی حرف از جاذبه های گردشگری پاریس باشد بدون شک برج ایفل در صدر فهرست قرار می گیرد. این برج بلندمرتبه و آهنی در سال 1889 و برای نمایشگاه دنیای ساخته شد و امروزه به یکی از مشهورترین بناهای دنیا تبدیل شده است. برج ایفل 324 متر ارتفاع دارد و بلندمرتبه ترین سازه در مرکز فرانسه است. ساخت برج ایفل بیش از 2 سال طول کشیده است و کل برج بیش از 10 هزار تن وزن است. برج ایفل در بین جاذبه های گردشگری پاریس از همه مشهورتر است و سالانه حدود 7 میلیون نفر برای بالا رفتن از این برج به پاریس می آیند. برج ایفل در میدان شان دو مارس قرار گرفته و تقریبا از همه جای شهر پیداست. مسلما یکی از برترین تفریح های گردشگران در پاریس، عکس گرفتن با این برج زیباست.

2- موزه لوور | The Louvre

یکی دیگر از مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس موزه لوور است که در مرکز شهر قرار گرفته است. موزه لوور در سمت راست رود سن قرار گرفته است و بیش از 38000 اثر هنری و تاریخی در این موزه نگهداری می شوند. سالنه بیش از 8 میلیون نفر از موزه لوور تماشا می نمایند و به این ترتیب آن را به یکی از پربازدیدترین موزه های دنیا تبدیل نموده اند. از جمله آثار مشهوری که در موزه لوور نگهداری می گردد می توان به لوح حمورابی، تابلوی مونالیزا، گاو بالدار آشوری و بخش های باارزشی از تخت جمشید اشاره نمود.

3- کلیسای سکره کُر | Sacré-Cœur

پس از قدم زدن و بالا رفتن از خیابان مونتمارت به کلیسای باشکوه سکره کر با قلب مقدس می رسید. کلیسای سکره کر در بالاترین نقطه شهر پاریس قرار گرفته و بنای سفید و باشکوهش از فاصله بسیار دور هم قابل مشاهده است. این کلیسا به وسیله پل آبادی طراحی شده و ساخت در سال 1875 شروع شده است. با این حال اتمام کلیسا کمی به درازا کشیده و پس از جنگ دنیای اول و در سال 1919 ساخت کلیسا تکمیل شده است. کلیسای سکره کر با معماری زیبا و بی نظیری که دارد امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری پاریس تبدیل شده است.

4- گورستان پرلاشز | Père Lachaise Cemetery

شاید برایتان عجیب باشد اما یکی از جاذبه های گردشگری پاریس یک گورستان است. پرلاشز نام گورستانی قدیمی در شهر پاریس است که بسیاری از شخصیت های مشهور پاریسی و خارجی در آن دفن شده اند. افراد مشهوری مثل ادیت پیاف مارسل پروست، اسکار وایلد، جیم موریسون و نویسنده شهیر ایرانی صادق راهنمایی هم از جمله کسانی هستند که در این گورستان آرام گرفته اند.

5- کلیسای نوتردام پاریس | Notre-Dame de Paris

یکی دیگر از مشهورترین بناهای پاریس کلیسای نوتردام پاریس است. رمان مشهور ویکتور هوگو به نام گوژپشت نوتردام در همین کلیسا اتفاق می افتد و همین موضوع باعث معروفیت بیش از پیش این بنای تاریخی شده است. نوتردام پاریس یکی از برترین نمونه های معماری گوتیک در فرانسه است و در طول 900 سال شاهد رویدادهای تاریخی زیادی بوده است.

6- گورستان زیرزمینی کاتاکومب | Catacombs de Paris

از مرتفع ترین نقطه شهر پاریس وارد یکی از عمیق ترین و شگفت انگیزترین مکان های پاریس می شویم. کاتاکومب پاریس از راهروها و دالان های متعددی تشکیل شده و روزگاری به عنوان گورستان زیرزمینی کاربرد داشته است. کاتاکومب در سال 1738 ساخته شده و از قرن نوزدهم به عنوان جاذبه گردشگری به روی عموم مردم باز شده است. تخمین زده می گردد که اسکلت حدود 6 میلیون نفر در کاتاکومب وجود داشته باشد.

7- کلیسای سنت شاپل | Sainte-Chapelle

یکی دیگر از شاهکارهای معماری سبک گوتیک، کلیسای سنت شاپل است که بین سال های 1238 و 1248 ساخته شده است. سنت شاپل به دستور لویی چهارم ساخته شده مجموعه ای بی نظیر از آثار تاریخی در آن وجود دارد. با این حال، علت عمده معروفیت این کلیسا به خاطر تصاویر و نقاشی های بی نظیر روی شیشه های کلیساست که جلوه ای رویایی به این مکان داده است.

8- باغ لوکزامبورگ | Jardin du Luxembourg

یکی از مشهورترین پارک های پاریس باغ زیبای لوکزامبورگ است که در سمت راست رود سن و در نزدیکی محله لاتین قرار گرفته است. این باغ زیبا و همین طور قصر باشکوهی که در وسط باغ قرار گرفته محل اقامت و زندگی ماری دومدیسی، ملکه فرانسه در قرن هفدهم بوده است. این باغ امروزه به یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس تبدیل شده و گردشگران زیادی برای بازدید از فضای سرسبز باغ و همین طور قصر زیبای آن به این منطقه از پاریس می آیند.

9- طاق پیروزی | Arc de Triomphe

طاق پیروزی یکی از زیباترین بناها و جاذبه های گردشگری پاریس است. این بنا در سال 1806 به دستور ناپلئون و برای پیروزی ارتشش در جنگ آسترلیتز ساخته شده است. طاق پیروزی بزرگ ترین طاق پیروزی در سرتاسر دنیاست و ساخت و تکمیل آن 30 سال طول کشیده است. در قسمت پایین طاق شعله ای ابدی به یاد سربازان گمنام وجود دارد که از 11 نوامبر 1923 هرروز ساعت 6:30 بعدازظهر با گاز طبیعی تجدید می گردد. طاق پیروزی در میدان شارل دوگل و در انتهای خیابان مشهور شانزه لیزه قرار گرفته و یکی از نمادهای شهر پاریس است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2159

به "تور فرانسه: مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: مشهورترین جاذبه های گردشگری پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید