مرمت 19 بنای تاریخی در استان کردستان

به گزارش مجله گرافیک، معاون میراث فرهنگی کردستان از مرمت 19 بنای تاریخی در سطح استان در سال 1398 اطلاع داد.

مرمت 19 بنای تاریخی در استان کردستان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، محمد رشیدی با تشریح برنامه ها و اقدامات سال 98 در حوزه های مختلف مرتبط با میراث فرهنگی گفت: در سال گذشته، 19 بنا مرمت شده که از شاخص ترین این بناها عمارت تاریخی وکیل، پل شیخ، عمارت خسروآباد، منزل مجتهدی و منزل متوسل را می توان نام برد.

او بابیان اینکه تهیه پرونده های ثبتی برای ثبت آثار مختلف در فهرست آثار ملی یکی از اولویت های این معانت است، اظهار کرد: در همین سال، 39 اثر شامل پنج اثر در حوزه میراث طبیعی، 10 اثر در بخش میراث غیرمنقول، 11 اثر در حوزه میراث منقول، 9 اثر در بخش میراث معنوی و چهار اثر نیز مشخص حریم و ثبت ملی شدند.

معاون میراث فرهنگی کردستان با اشاره به لزوم صیانت و حفاظت از آثار تاریخی و کوشش همگانی برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر این آثار اضافه کرد: هم چنین در سال گذشته 276 هزار و 760 نفر از موزه های سطح استان کردستان در سال 98 بازدید کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1007

به "مرمت 19 بنای تاریخی در استان کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 19 بنای تاریخی در استان کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید