قتل شبه عمد، سرانجام شنای دوستان در کارون

به گزارش مجله گرافیک، محمد که به همراه دوستان خود برای تفریح و شنا کردن به کنار رودخانه رفته بودند فکرش را هم نمیکرد که این تفریح طعم مرگ به خود بگیرد.

قتل شبه عمد، سرانجام شنای دوستان در کارون

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، شور و حال جوانی همانقدر که می تواند نیرو محرکه زندگی و شروع اقدامات و فعالیت های خلاقانه باشد به همان اندازه هم می تواند سرکش و ماجراجو باشد. داستان پفراینده محمد هم به دلیل همین شور و حال جوانی و شاید یک لحظه غفلت تشکیل شده و به جای اینکه او در شروع سال های جوانی به فکر تحصیل و کار و ازدواج باشد حالا باید روز های زندان را شب کند و مدام خاطره آن روز گرم تابستانی را با خود مرور کند.

محمد جوان 25 ساله ای است که به همراه دو نفر از دوستان خود برای اینکه گرمای هوای اهواز را از تن به در کنند به کنار رودخانه کارون می فرایند تا از خنکای آب به دور از هیاهوی شهر ساعتی خوش را در کنار یکدیگر سپری کنند، اما غافل از اینکه زندگی یکی از آن ها صید آب می گردد.

محمد و دوستانش چندین بار برای شنا کردن به درون آب رفته بودند و به دنبال یک شوخی محبت آمیز ناگهان محمد دوستش علی را که کنار ساحل نشسته بود به درون آب انداخته فکرش را هم نمی کرد که علی غرق گردد چرا که شنا کردن بلد بود و تبحر کافی را هم داشت.

روزگار، اما با این دو جوان همراه نبود و بر خلاف تصور آن ها و در کمال ناباوری بعد از چند دقیقه محمد و دوستش متوجه شدند که او دیگر به روی آب نمی آید و هرچه کوشش کردند هم بی فایده بود، آب علی را با خود برد و جسد بی جان او بعد از دو روز در قسمت پایین دست رودخانه پیدا شد.

طبق نظریه پزشکی قانونی علت فوت غرق شدگی در آب و عوارض ناشی از آن بوده است.

طبق حکم دادگاه مددجو به اتهام قتل شبه عمد محکوم به پرداخت یک دیه کامل مرد مسلمان و همچنین یک سوم دیه بابت تغلیظ آن به مبلغ 360 میلیون تومان محکوم می گردد؛ که به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه از تیر ماه سال گذشته تا کنون در زندان بیر می برد.

با وجود تمام کوشش های اجرا شده توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه اولیا دم حاضر به گذشت هیچ مبلغی از دیه نبودند و خانواده مددجو نیز تا کنون توانایی تأمین هیچ بخشی از مبلغ بدهی را نداشته اند. نیکوکارانی که تمایل دارند به این مددجو یاری کنند می توانند یاری های نقدی خود را به شماره حساب 0106230654006 بانک ملی ایران و شماره کارت 6273811043822565 بانک انصار به نام ستاد دیه استان خوزستان؛ واریز کنند.

همچنین خیرانی که تمایل دارند به این زندانی یاری کنند می توانند یاری های نقدی خود را به شماره حساب های ستاد دیه کشور به شماره 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش پرداختی را با تحریر موضوع یاری صورت گرفته به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن 15 - 88916012 جوابگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 815

به "قتل شبه عمد، سرانجام شنای دوستان در کارون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل شبه عمد، سرانجام شنای دوستان در کارون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید