طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک و نقلی

به گزارش مجله گرافیک، با استفاده از نکات کلیدی طراحی دکوراسیون خانه های کوچک می توانید فضای کم موجود را بسیار عظیم و شکیل جلوه دهید. در این مطلب این نکات را دنبال کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک و نقلی

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سرویس دکوراسیون - برای طراحی دکوراسیون خانه کوچک و عظیمتر نشان دادن فضای خانه راه های زیادی برای عظیم نشان دادن فضای منزل وجود دارد مثلا از رنگهای روشن مثل سفید، کرمی، آبی کمرنگ و یا خاکستری روشن زیاد استفاده می شود. همچنین از وسیله ها و تزئینات اضافی صرف نظر می شود و در کل از شلوغی و نقش و نگارهای درهم برهم چشم پوشی می شود،که این مورد یکی از اصول اولیه طراحی دکوراسیون مدرن نیز هست.

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک

ابتدا باید معین کنید که شما قصد دارید چه امکاناتی در منزلتان داشته باشید و آیا فضای کافی برای این امکانات در اختیار دارید یا خیر؟ اگر مبلمان عظیمی دارید، بهتر است مبل ها را عوض کنید و خود را از فکرهای درهم برای جا دادن آنها راحت کنید، چرا که بیشترین تاثیر را در کوچک کردن فضای منزل دارد. مبلمان باید جمع و جور باشد و با رنگهای دیگر وسایل همخوانی داشته باشد.این روزها بازارها پر شده اند از کوسن هایی با ابعاد اندازه و طرح های مختلف که به راحتی هر سلیقه و هر سبکی از دکوراسیون داخلی منزل را پوشش می دهند. آن قدر تنوع این عناصر کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی خانه زیاد است که گاهی حتی انتخاب را هم سخت می نمایند.

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن (1)

طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن (2)

طراحی دکوراسیون سالن های پذیرایی کوچک

در طراحی دکوراسیون برای خانه کوچک بهتراست به جای خرید موکت و فرش از کفپوش هایی که در بازار موجود است استفاده شود، که به عظیمتر شدن فضا یاری می نماید. استفاده از موکت و فرش در سراسر اتاق آنجا را بیش از حد شلوغ می نماید و بهتر است به عنوان یک تزیین در وسط اتاق قرار بگیرد.

طراحی دکوراسیون سالن

اگر اتاق شما پنجره دارد، یک شانس عظیم برای طراحی دکوراسیون شما فراهم شده است، که می توانید نهایت استفاده را از آن ببرید. پرده ها را کنار بزنید و بگذارید نور وارد اتاق شود، پنجره می تواند به عنوان یک تابلوی زیبا اتاق باشد.

همچنین برای اینکه ارتفاع پنجره وسقف بیشتر به نظر بیاید، پرده ها را از بالای پنجره تا کف اتاق آویزان نکنید، بهتر است پرده ها را نزدیک به سقف اتاق آویزان کنید. جهت عرضی پرده ها فقط باید قاب پنجره را بپوشاند تا پنجره ها عریض تر و با شکوه تر به نظر بیایند.

طراحی دکوراسیون سالن - طراحی پرده

طراحی دکور و تزئینات خانه های کوچک

برای استفاده از دکور و تزیینات در اتاق نشیمن سعی کنید از تزیینات و شلوغی های بیش از حد پرهیز کنید و برای طراحی دکوراسیون از تزئینات ساده و کوچک و در عین حال شیک بهره ببرید. به تناسب های رنگی و تعادل رنگی نیز توجه کنید و فضا رو بیش از حد رنگارنگ و شلوغ نکنید. مثلا برای تزیین میتوانید از یک گیاه زیبا و یا یک شمع و یا یک مجسمه کوچک فانتزی بهره ببرید.

اگر لوازم تزیینی زیادی دارید می توانید آنها را از دید جمع کنید و هر چند وقت یک بار دکور خانه را تغییر دهید.

علاوه بر وسایل عظیم باید توجه خاصی به وسایل کوچک تر مانند آینه و گلدان و آباژورها نیز داشته باشید و برای آن ها هم طراحی های خاص و مناسب با سلیقه افراد در نظر گرفته بگیرید.

طراحی دکوراسیون - وسایل تزئینی

23 ایده برای طراحی دکوراسیون داخلی

استفاده از فضاهای مرده در طراحی دکوراسیون خانه

همواره در بخشهایی از منزل ممکن است فضایی باشد که بی دلیل اشغال شده است و استفاده مناسبی از آن نمی شود. مثل زیر راه پله ها، زیر تخت و مبلها و حتی فضای بین کمدها ، فضای بالای کمد تا سقف و... . در طراحی دکوراسیون منزل مدرن و پیروز برای خانه های کوچک با ایده هایی خلاقانه به راحتی می توان از این فضاها استفاده کرد و از بهم ریختگی و یا شلوغی جلوگیری نمود.

استفاده از فضاهای مرده در طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون خانه های کوچک - کمد لباس

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و سرویس بهداشتی خانه کوچک

در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک باید به فکر طراحی و یا تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز پرداخته باشید و کمدها و تجهیزات به گونه ای ایجاد شود که افراد خانه مرتب به آنها برخورد ننمایند و یا با قرار دریافت در این محیط ها احساس گرفتگی نداشته باشند. بهتر است وسایل تزئینی کم و کوچکی در این قسمتها قرار بگیرند.

دکوراسیون آشپزخانه (1)

دکوراسیون آشپزخانه (2)

دکوراسیون سرویس بهداشتی

دکوراسیون برای اتاق خواب های کوچک

طراحی دکوراسیون اتاق خواب برای خانوده هایی که تعداد بچه ها زیاد است اما اتاق به اندازه کافی وجود ندارد خیلی مهم است. مردم معمولا برای استفاده بهینه از فضا از تختخوابهای دو طبقه استفاده می نمایند که راهکار خوبی است اما با قرار دادن کشو ها و کمدهای کوچک در کنار این تختها می توان وسایل زیادی را در اتاق جای داد و از بهم ریختگی آن جلوگیری کرد.

دکوراسیون اتاق خواب (1)

دکوراسیون اتاق خواب (2)

کلام آخر

امیدواریم از مطالعه مطلب بالا استفاده لازم را برده باشید. شما هم نظرات و پیشنهادات خود برای طراحی داخلی خانه های کوچک و نقلی و دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک را با ما و سایر همراهان مجله خبرنگاران به اشتراک بگذارید. همچنین مطالعه دکوراسیون پذیرایی عظیم؛ 7 راهکار ساده و کاربردی را به شما توصیه می کنیم.

منبع: setare.com
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1370

به "طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک و نقلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک و نقلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید