چند نکته ضروری برای فروش خانه

به گزارش مجله گرافیک، در این بسته به اداره کردن مسائل و موانع پیش رو در فروش آپارتمان و بهترین راه برای کنار زدن این مسائل می پردازیم.

چند نکته ضروری برای فروش خانه

به گزارش خبرنگار ، می دانم که تصور مسائلی که هنگام فروش یک خانه برایتان ایجاد می گردد، سخت است. اما بهتر است امروز به این موضوع فکر کنید تا در زمان فروش خانه با مسائل کمتری روبرو شوید. نکاتی که بیان می کنیم درباره اداره کردن مسائل و موانع پیش رو در فروش آپارتمان و بهترین راه برای کنار زدن این مسائل است.

باید بدانید یک خریدار تنها تا سقف قیمت بازار املاک و مستغلات محلی برای خرید خانه هزینه می نماید نه به ازای آنچه شما خرج نموده اید. در حقیقت، شما نمی توانید هزینه های نوسازی خانه را به قیمت فروش آن اضافه کنید. متاسفانه با صرف هزینه های زیاد برای بازسازی خانه، با خطر از دست دادن پولی که سرمایه گذاری نموده اید روبرو می شوید، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

اگر قصد دارید با ایجاد تغییرات مشتریان بیشتری برای خانه خود پیدا کنید؛ باید توجه داشته باشید که با چند تغییر در نمای خانه بیش از 100 درصد هزینه های تان جبران می گردد. به طور مثال با یک نوسازی جزئی آشپزخانه تقریباً می توانید80 درصد هزینه های خود را بازگردانید که البته این موضوع به منطقه ای که در آن زندگی می کنید نیز بستگی دارد. با این حال یک آشپزخانه نوسازی شده قطعا می توان خریداران بیشتری را جذب خود کند. ضمن اینکه اگر شما درب خانه خود را با یک درب فولادی جدید جایگزین کنید، می توانید به بازگشت110 درصدی هزینه های خود امیدوار باشید.

بارها صاحبخانه هایی را دیده ام که می گفتند چون خانه همسایه شان، یک میلیارد تومان فروخته شده است، خانه آنها نیز باید به همین قیمت به فروش برسد اما اکثر آنها نمی دانند که آشپزخانه همسایه شان کاملا نوسازی شده است. آیا آنها پیش خود فکر می نمایند که یک خریدار حاضر است به همان اندازه برای یک آشپزخانه قدیمی با کابینتهای رنگ و رو رفته هزینه کند؟. معمولا دلبستگی های عاطفی نمی گذارد برای خانه ای که قصد فروش آن را دارید، عاقلانه تصمیم بگیرید. شما باید کاملاً به توصیه مشاور املاک خود اعتماد کنید.

81 درصد خریداران بر این عقیده اند که وقتی خانه آراسته و آماده بازدید باشد آنها راحت تر حس زندگی در آنجا را تصور می نمایند. زمان های بازدید از خانه را معین کنید تا خریدار در زمان مراجعه به راحتی بتواند حس زندگی در خانه شما را دریابد. همین اندازه که همیشه خانه را مرتب و تمیز نگه دارید کافی است. همچنین بهتر است کمی قبل از آمدن خریدار از حضور او آگاه شوید. اگر تمام روز مشغول کار هستید قبل از ترک خانه از تمیز و مرتب بودن آن اطمینان حاصل کنید. حتی اگر در آن روز قرار بازدید نداشته باشید.

اگر این موضوع را از ابتدا متوجه شوید کمتر غصه می خورید. به احتمال زیاد شما عاشق خانه خود هستید. چیدمان دکوراسیون آن یا دیوار قرمز رنگ اتاق پذیرایی تان را دوست دارید. شما دوست داشتید اتاق خواب بچه ها دقیقا رو به روی اتاق خواب شما باشد. با این حال باید بدانید تنوع عاملی است که باعث برقرار ماندن جهان شده است و خریداران خانه شما ممکن است از بعضی موارد در خانه شما خوششان بیاید و از بعضی دیگر خیر. بعضی از خریداران آینده نگر ممکن است از موارد خاصی در خانه شما خوششان بیاید و از بعضی موارد بدشان بیاید. ممکن است بخواهند ترکیب خانه شما را عوض نمایند. اختلاف نظر خریداران را درک کنید و توجه کنید چه چیزهایی ممکن است مورد پسند آنها واقع گردد.

شما در نظر دارید تا پارکینگ خود را برای فعالیت دیگری آماده کنید یا آن را در شرایط فروش خانه فراموش نموده اید. این را باید در نظر بگیرید که خیلی از خریداران ملک، به داشتن پارکینگ فکر می نمایند. اگر نمی خواهید پارکینگ خود را به فروش برسانید، پس باید این موضوع تن دهید که احتمالا خریدار ایده ال شما به سادگی پیدا نمی گردد.

متاسفانه شما تنها نیستید، خیلی های دیگر، از جمله مشاوران املاک، قیمت خانه را تنها با توجه به مساحت آن محاسبه می نمایند. اما قیمت خانه بسیار بیشتر از ارزش مساحت آن است. قیمت یک خانه به داشتن یا نداشتن امکانات جانبی، خوب یا بد بودن منطقه و عوامل بسیار زیاد دیگری که باید در معین قیمت خانه لحاظ شوند، بستگی دارد. حالا که احساس می کنید چیزی در گلوی تان گیر نموده است چون از این موضوع خبر نداشتید، تحت هر شرایطی مطمئن شوید که مشاور املاک شما قیمت خانه را فقط بر اساس مساحت معین نکند. البته این مساله یکی از دلایل عمده برای عدم مراجعه به مشاور املاک است.

اگر آپارتمان شما وام مسکن دارد، می توانید آن را به خریدار منتقل کنید اما نکته مهم این است که بدانیم خریدار شرایط پرداخت وام را دارد. از این رو قبل از هر کاری بهتر است در این زمینه استعلام های لازم را انجام دهید و بدانید که آیا وام دهنده با این انتقال موافقت می نماید یا خیر.

این امکان وجود دارد که دقیقا پس از فروش بتوانید خانه دیگری بخرید اما احتمال آن صد درصد نیست. در این صورت یک چالش پیش روی شماست و نمی توانید به خانه جدیدتان نقل مکان کنید. پس بهتر است از قبل چنین اتفاقی را پیش بینی کنید تا در صورت وقوع سرگیجه نگیرید. ممکن است مجبور شوید وسایل خود را برای مدت کوتاهی در یک انبار بگذارید و خود در یک مکان اجاره ای کوتاه مدت و یا در کنار اقوام و دوستان خود بمانید. بهترین حالت این است که وقوع چنین مساله ای را پیش بینی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 112

به "چند نکته ضروری برای فروش خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته ضروری برای فروش خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید