صلاله، دومین شهر عظیم در کشور عمان، تصاویر

به گزارش مجله گرافیک، بعد از شهر مسقط، صلاله (Salalah)، دومین شهر عظیم کشور عمان است که در فصل بارندگی های شدید، گردشگران زیادی را به سمت خودش جذب می نماید. این شهر، محل تولد سلطان قابوس بوده و در بخش جنوبی عمان قرار گرفته است. بخش های شمالی شهر صلاله را، رشته کوه هایی فرا گرفته اند که بعد از بارندگی، چشم انداز سرسبز و آبشارهای حیرت انگیزشان تماشایی است. سواحل زیبای این شهر، در بخش جنوبی آن قرار دارند که با شن های سفید رنگشان، پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود. مناطق زیر، جزو جاذبه هایی محسوب می شوند که بهتر است آن ها را در لیست بازدیدتان از صلاله قرار بدهید.

صلاله، دومین شهر عظیم در کشور عمان، تصاویر

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

1. مسجد سلطان قابوس

یکی از معروف ترین مسجدهای سلطان قابوس در عمان، در شهر صلاله قرار گرفته است. این مسجد، در مرکز شهر قرار گرفته و از جمله ساختمان هایی است که معماری عمانی را به خوبی به نمایش می گذارد. مسجد سلطان قابوس (Sultan Qaboos Mosque)، دو گنبد عظیم و دو مناره بلند دارد که سفید هستند و با نگاره های طلایی رنگ، تزئین شده اند. داخل این مسجد نیز فرشی سبز رنگ پهن نموده و فانوس های زیبایی قرار داده اند و برای تزئین دیوارها، از کنده کاری های به خصوصی استفاده شده است. پیشنهاد می کنیم بازدید از این شاهکار معماری را از دست ندهید.

2. قلعه طاقه

قلعه طاقه (Taqah Castle)، یکی از معروف ترین و زیباترین قلعه ها در منطقه ظُفار (Dhofar) به شمار می رود. این قلعه را به این منظور ساخته بودند تا شیخ قبیله، یعنی پدرعظیمِ مادرِ سلطان قابوس، در آن زندگی کند. امروزه می توانید از چندین موزه ای که در قلعه طاقه قرار داده اند، دیدن کنید و با مشاهده این ابزار و اسلحه ها، از نحوه زندگی مردم عمان در آن موقع اطلاع پیدا کنید. معماری زیبا، کشتزار و بناهای تاریخی این قلعه، مقصد جالبی را برای گردشگران به وجود آورده است. بهتر است ظهر به بعد، به این مکان بروید تا بتوانید غروب خورشید را از نقطه معروف قلعه تماشا کنید.

3. ساحل مغسیل

ساحل مغسیل (Al Mughsail Beach) ، چهل و پنج کیلومتر با ماشین تا صلاله فاصله دارد. می توانید در راه، از منظره زیبا با چشم انداز کوه ها لذت ببرید و وقتی به ساحل رسیدید، آب های شفاف و آبی رنگ و شن های سفید آن را تماشا کنید. این ساحل، محل خوبی برای پیکنیک، فوتبال و تماشای فواره های آب نزدیک آن است و یکی از پرطرفدارترین ساحل های صلاله به حساب می آید.

4. غار مرنیف

غار مرنیف (Al Marneef Cave)، در نزدیکی ساحل مغسیل قرار گرفته است. جذابیت این مکان، با کوهی آغاز می شود که چند نیمکت نیز کنارش قرار داده اند تا بازدیدکنندگان بتوانند در کمال آرامش، از ساحل، مناظر سرسبز و فواره ها لذت ببرند. این فواره ها، مرنیف بلُو هولز نامیده می شوند که جاذبه ای جداگانه به حساب می آیند و در ادامه، در خصوص آن بیشتر شرح خواهیم داد.

5. بلو هولز

فواره ها یا همان مرنیف بلُو هولز (Al Marneef Blowholes)، گودال های دریایی نیز نامیده می شوند؛ به این صورت که آب دریا با فشار، از آن ها بیرون می زند و باعث تشکیل فواره های بلندی تا 30 متر می شود. این صحنه، منظره جالبی را به وجود می آورد و مکان مناسبی برای آب بازی و عکس انداختن به شمار می رود.

6. وادی صحلنوت

وادی صحلنوت (Wadi Sahalnoot)، فقط 15 کیلومتر تا صلاله فاصله دارد. این ناحیه در فصل بارندگی های شدید، به طرز خیره کننده ای سبز می شود که می توانید در حین رانندگی در جاده های پیچ در پیچ آن، از چشم اندازهای زیبایش نیز لذت ببرید. البته جاده این وادی، باریک است و پیچ های تندی دارد که بهتر است حتماً حواستان را به جاده بدهید.

7. وادی دربات

وادی دربات (Wadi Darbat)، نزدیک طاقه است و تقریباً 65 کیلومتر با صلاله فاصله دارد. قایق سواری های این ناحیه در فصل بارندگی، یکی از پرطرفدارترین فعالیت های این وادی به شمار می رود. می توانید سوار قایق های پدالی یا سرعتی شوید و به ماهی ها غذا بدهید و در عین حال، چشم انداز بی نظیر اطرافتان را نیز تماشا کنید.

8. منطقه آنتی گراویتی

منطقه آنتی گراویتی (The Anti Gravity Point)، جزو یکی از عجیب ترین و پر بازدیدترین جاذبه های صلاله است. اگر از سمت طاقه به مرباط (Mirbat) حرکت کنید، به جاده ای کوهستانی و شیب دار می رسید که ماشین ها در آنجا توقف نموده اند. مسئله ای که این جمعیت را به سمت خودش جذب می نماید، این است که جاذبه زمین در این ناحیه به چالش کشیده می شود؛ به این صورت که اگر ماشین را در دنده خلاص بگذارید، خودش در این جاده ناهموار، به سمت بالای تپه کشیده می شود.

9. خور روری

خور روری (Khor Rori)، یکی از مناطق باستان شناسی معروف صلاله است که قدمتش ، به سده یک میلادی برمی شود. این شهر باستانی، مرکز اصلی صادرات کُندُر در ظفار به حساب می آید. گفته می شود که از ابتدا نیز، این منطقه به منظور کنترل کردن صادرات پر سود کندر بنا شده بود.

10. پارک ایتین

پارک ایتین (Ittin Park)، یکی از پارک های شهر صلاله است که فقط چند دقیقه تا فرودگاه آن فاصله دارد. این پارک، به دلیل منظره های سرسبز بی شمارش، محل مناسبی برای علاقه مندان به طبیعت محسوب می شود و می توانید از غار ایتین (Ittin Cave) نیز دیدن کنید که بالای یک کوه قرار گرفته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 954

به "صلاله، دومین شهر عظیم در کشور عمان، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلاله، دومین شهر عظیم در کشور عمان، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید