شرایط سفر به گرجستان در کرونا برای ایرانیان

به گزارش مجله گرافیک، از شرایط سفر به گرجستان در کرونا چه می دانید؟

شرایط سفر به گرجستان در کرونا برای بسیاری از گردشگران این روزها سوال برانگیز شده است. در واقع با شیوع ویروس کووید -19 سفرها با محدودیت بسیاری همراه شدند. کشور گرجستان برای محافظت از شهروندان، در ابتدای توسعه ویروس کرونا مرزهای خود را به روی گردشگران بست. همین امر سبب شد که این کشور به لحاظ گردشگری از امنیت بالایی برخوردار باشد.

شرایط سفر به گرجستان در کرونا برای ایرانیان

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

امنیت بالا در دوران کرونا و عدم احتیاج به داشتن ویزا برای سفر به گرجستان سبب شد که سفر به این کشور برای ایرانیان در اولویت قرار بگیرد. با این حال شیوع ویروس کرونا همچنان متوقف نشده است. از همین رو ایرانیان برای سفر به گرجستان باید قوانین و شرایطی را رعایت نمایند. اگر قصد سفر به گرجستان را دارید و از شرایط سفر به گرجستان در کرونا اطلاع دقیقی ندارید، با خبرنگاران همراه باشید.

محدودیت های مرزی برای ورود به گرجستان

به طور کلی ورود بیشتر مسافران به گرجستان ممنوع است. اما این قانون تبصره و استثناعاتی دارد که شامل موارد زیر می گردد.

  • این قانون در خصوص همسر و فرزندان زیر 18 سال تبعه گرجستان صدق نمی کند.
  • مسافرانی که دارای گواهی واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد آنها کاملاً واکسینه شده اند، شامل این قانون نمی شوند. توجه داشته باشند که گواهی واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی باشد و مسافران نباید 14 روز قبل از سفر به گرجستان در هند حضور داشته یا از آن عبور نموده باشند.
  • مسافرانی که آزمایش کووید -19 آنها حدبیشتر 100 روز قبل از ورود به گرجستان مثبت شده باشد و دارای گواهی واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد 14 روز قبل از سفر دوز اول واکسیناسیون را دریافت نموده اند، شامل این قانون نمی شوند.
  • واکسن های پذیرفته شده عبارتند از: آسترازنکا (واکسزوریا)، کووید شیلد، جانسن، مدرنا، فایزر، سینوفارم، سینوواک و AZD1222 (SK Bioscience Co Ltd.)

مسافران در نظر داشته باشند که گواهی واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی باشد و مسافران نباید 14 روز قبل از سفر به گرجستان از هند عبور نموده یا حضور داشته باشند.

آزمایش و شرایط واکسیناسیون Covid-19 برای ورود به گرجستان

بیشتر مسافران ایرانی باید دارای گواهی آزمایش یا واکسیناسیون COVID-19 باشند.

البته، باید آزمایش PCR منفی COVID-19 را حدبیشتر 72 ساعت قبل از ورود به گرجستان انجام دهند. نتیجه آزمون باید به زبان های انگلیسی، گرجی یا روسی باشد. این قانون برای مسافران زیر 10 سال صدق نمی کند.

بعلاوه مسافرانی که دارای گواهی واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد آنها کاملاً واکسینه شده اند، اجازه ورود به گرجستان را خواهند داشت. گواهی واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی باشد و مسافران نباید 14 روز قبل از سفر به گرجستان در هند بوده باشند.

مسافرانی که آزمایش کووید -19 آنها حدبیشتر 100 روز قبل از ورود به گرجستان مثبت شده باشد و دارای گواهی واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد 14 روز قبل از سفر دوز اول واکسیناسیون را دریافت نموده اند، شامل این قانون نمی شوند.

واکسن های پذیرفته شده عبارتند از: آسترازنکا (واکسزوریا)، کووید شیلد، جانسن، مدرنا، فایزر، سینوفارم، سینوواک و AZD1222 (SK Bioscience Co Ltd.)

البته، گواهی واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی باشد و مسافران نباید 14 روز قبل از سفر به گرجستان از هند عبور نموده یا حضور داشته باشند.

مسافران ایرانی در نظر داشته باشند که قبل از سفر به این کشور فرم ثبت نام برای سفر به گرجستان را در سایت گواهی ورود به گرجستان را پر نمایند. اما افرادی که گواهی واکسیناسیون COVID-19 آنها نشان دهد که کاملاً واکسینه شده اند، احتیاجی به ثبت نام در این سایت ندارند. البته، گواهی واکسیناسیون باید به زبان انگلیسی باشد و مسافران نباید 14 روز قبل از سفر به گرجستان در هند بوده باشند.

بعلاوه مسافرانی که آزمایش کووید -19 آنها حدبیشتر 100 روز قبل از ورود به گرجستان مثبت شده باشد و دارای گواهی واکسیناسیون COVID-19 باشند که نشان دهد 14 روز قبل از سفر دوز اول واکسیناسیون را دریافت نموده اند، شامل این قانون نمی شوند.

واکسن های پذیرفته شده عبارتند از: آسترازنکا (واکسزوریا)، کووید شیلد، جانسن، مدرنا، فایزر، سینوفارم، سینوواک و AZD1222 (SK Bioscience Co Ltd.)

شرایط قرنطینه برای ورود به گرجستان

مسافران ایرانی می توانند تا 14 روز در قرنطینه باشند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توانند به سایت کنسولگری گرجستان مراجعه نمایند.

بعلاوه گذرنامه هایی که اعتبار آنها به صورت دستی افزایش یافته باشد برای سفر به گرجستان پذیرفته می گردد.

مسافران می توانند برای اطلاع از شرایط سفر به گرجستان در دوران کرونا به سایت IATA مراجعه نمایند.

اگر در دوران کرونا به گرجستان سفر نموده اید، تجربه سفرتان را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1875

به "شرایط سفر به گرجستان در کرونا برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سفر به گرجستان در کرونا برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید