سرنوشت جالب دختری که در جام جهانی عکسش وایرال شد

به گزارش مجله گرافیک، جام جهانی 2014 برزیل به خاطر طرفداران بلژیک و جرقه نسل طلایی آنها در یادها مانده است.

سرنوشت جالب دختری که در جام جهانی عکسش وایرال شد

مردان مارک ویلموتس که در مرحله یک چهارم نهایی از آرژانتین شکست خوردند، هر سه بازی مرحله گروهی خود را بردند و در مرحله یک هشتم نهایی آمریکا را شکست دادند و خود را به عنوان یکی از تیم های شگفت انگیز معرفی کردند. تیم جوان بلژیک شامل انبوهی از بازیکنان بااستعداد بود که در سال های بعدی به یکی از برترین های فوتبال جهان تبدیل شدند. ادن آزار، کوین دی بروینه، روملو لوکاکو و تیبو کورتوا، در کنار ونسان کمپانی و عدنان یانوزای خودنمایی می کردند. اما این فقط فوتبال ابریشمی بلژیکی ها نبود که توجهات را به سمت خود جلب می کرد، بلکه ظاهر طرفدارانشان هم در این امر دخیل بود، به ویژه اکسل دسپیگلائر.

دسپیگلائر 17 ساله به لطف این مسابقات به میزبانی برزیل به معروفیت رسید. تصویری از او که پیراهن بلژیک پوشیده در شبکه های اجتماعی وایرال شد و در دومین بازی مرحله گروهی بلژیک مقابل روسیه که با پیروزی 1-0 تیمش به انتها رسید، او کلاهی با شاخ شیطانی به رنگ قرمز، زرد و سیاه بر سر گذاشت و پوم پوم در دست بلژیک را تشویق می کرد.

عکاسان استادیوم ماراکانا از عکس گرفتن از اکسل سیر نمی شدند و اینطور به نظر می رسید که تمام چشم ها در این استادیوم خیره به اوست. زمانی که اکسل و دوستانش صعود بلژیک به مرحله حذفی را جشن می گرفتند، بزرگترین شرکت لوازم آرایش جهان یعنی کمپانی بزرگ لورئال هم نظرش به او جلب شد. مانند دی بروینه که با منچسترسیتی قراردادی خیره کننده به دست آورد، دسپیگلائر نیز با توجه به حضور پررنگش در جام جهانی، قراردادی از این کمپانی زیبایی دریافت کرد. او در کمپین رسانه های اجتماعی لورئال که بیش از 200000 دنبال کننده در یک صفحه تازه تاسیس فیس بوک داشت، برای تبلیغ محصولات مختلف ظاهر شد.

اما معروفیت او بلافاصله به بدنامی تبدیل شد. در حالی که بلژیک به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کرد تا در مقابل تیم هیجان انگیز ایالات متحده ای قرار بگیرد که پیروز شده بود از گروه مرگ فرار کند، اکسل تصویری از خود منتشر کرد که در آن اسلحه ای در دست داشت و با شادی در کنار جسد غزال بزرگ آفریقایی ژست گرفته بود.

زیر عکس نوشت: شکار موضوع مرگ یا زندگی نیست. خیلی مهمتر از این هاست. این عکس حدود یک سال پیش گرفته شده... امروز آماده شکار آمریکایی ها هستم، هاها. موجی از واکنش ها به راه افتاد و او را مجبور کرد که این پست را پاک کند، اما آتش خشم مردم خاموش نشد. او نوشت: من قصد نداشتم به کسی توهین کنم... این فقط یک شوخی بود.

لورئال از این موضوع آگاه شد و به سرعت همکاری خود را با او قطع کرد. هرچند آنها تایید نکردند که قطع همکاری با اکسل به علت این عکس تلخ بوده است. سخنگوی این کمپانی به نشریه ایندیپندنت گفت: لورئال با او به صورت موردی همکاری کرد تا ویدئویی برای رسانه های اجتماعی بلژیک فراوری کند، اکنون این قرارداد تکمیل شده است.

معروفیت دسپیگلائر در صحنه جهانی به انتها رسید اما در کشورش همچنان تحسین برانگیز بود. باشگاه بروژ او را که از طرفداران پر و پا قرصش است، پیش از اولین بازی خانگی خود در فصل 2015-2014 لیگ برتر بلژیک به زمین آورد.

هشت سال و نیم از ظهور سریع و سقوط سریع تر چهره دسپیگلائر در جهان می گذرد. او اکنون 25.6 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد، و با امیل استیارت ازدواج نموده و به کار برنامه ریزی مجالس عروسی و دیگر مراسم ها مشغول است. اما هواداری از فوتبال را کنار نگذاشته و در یورو 2020 در حال تشویق بلژیک در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایتالیا دیده شد.

با توجه به اینکه شیاطین سرخ به شکلی کابوس وار از جام جهانی سال جاری قطر حذف شدند، اگر اکسل دسپیگلائر بخواهد یک بار دیگر در تورنمنتی بزرگ خودی نشان بدهد، باید تا یورو 2024 آلمان صبر کند.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2274

به "سرنوشت جالب دختری که در جام جهانی عکسش وایرال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت جالب دختری که در جام جهانی عکسش وایرال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید