با پدربزرگ های دنیا فوتبال آشنا شوید

به گزارش مجله گرافیک، عشق به فوتبال بعضی از فوتبالیست ها را وسوسه می نماید تا سال ها بعد از سن معمولِ بازنشستگی هم به بازی شان ادامه دهند.

با پدربزرگ های دنیا فوتبال آشنا شوید

به گزارش ، چندی پیش بود که قدیمی ترین فوتبالیست دنیا به فوتبال مصر اضافه شد. عزالدین بهادر 74 ساله به باشگاهی در دسته سوم فوتبال مصر پیوست؛ قراردادی که البته هیچ جزئیاتی درباره ارزش و مدت زمان آن در دسترس نیست. در این مطلب به بازیکنانی خواهیم پرداخت که بدون نگاه به شرایط سن و سال و البته بدنی شان در سنین بالا فوتبال بازی کردند تا نشان دهند که چه عشقی به این ورزش پرطرفدار داشته اند.

شاید برای کمتر کسی قابل باور بود که روژه میلا در سال 1990 هنگامی که با پیراهن کامرون در جام دنیای درخشید و 4 گل به ثمر رساند، 38 ساله بوده است. جالب این که او چهار سال بعد در سن 42 سالگی با پیراهن کامرون و در جام دنیای 1994 آمریکا شرکت کرد. با این وجود در آن موقع بسیاری معتقد بودند که میلا حتی بیشتر از 42 سال سن دارد و در این باره نیز حواشی زیادی ایجاد شد.

چندی پیش اسطوره فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس 42 ساله شد. جانلوئیجی بوفون افسانه ای کار خود را از سال 1995 و با باشگاه پارما شروع کرد و حالا 25 سال از حضور او در عرصه فوتبال می گذرد. او که در تابستان 2018 یوونتوس را به مقصد پاری سن ژرمن ترک کرد، سال جاری دوباره به بیانکونری بازگشت. بوفون هنوز هم در آمادگی فوق العاده ای به سر می برد و مائوریتسیو ساری، سرمربی یووه، در بعضی بازی های این فصل سری آ از او درون دروازه استفاده نموده و این گلر 42 ساله نیز نشان داده که هنوز هم توانایی های شگفت انگیزی دارد.

وقتی که مارکو بالوتا در سال 2007 از دروازه لاتزیو حفاظت کرد، به پیرترین دروازه بان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. گذشته از این که او دروازه بان بسیار بزرگی بود، اما در مقطعی به خاطر مو های خود که آن ها را به رنگ آبی در آورده بود، مشهور شده بود.

احتمالاً ریوالدو را به خاطر کسب توپ طلا در سال 1999 یا بازی در جام دنیای 2002 در سن 30 سالگی به یاد آورید، اما شگفت انگیز خواهد بود اگر بدانید که اسطوره فوتبال برزیل تا سال 2015 نیز به فوتبال بازی کردن مشغول بود. ریوالدو اخیراً با پسر خود نیز هم بازی شده بود و در اواخر فوتبالش نیز در چند اقدام عجیب به به کشور هایی نظیر آنگولا و ازبکستان برای فوتبال بازی کردن کوچ نموده بود.

آندره آ پیروبون که از طرف هم تیمی هایش با نام مستعار Nonno (نوه مادربزرگ) شناخته می شد، پیرترین بازیکن تاریخ فوتبال ایتالیا است. این دروازه بان ایتالیایی از سال 1986 فعالیت خود را در فوتبال شروع کرد و در سال 2015 نیز بالاخره تصمیم گرفت که کفش های خود را بیاویزد.

نکته عجیب و البته جالب درباره این دروازه بان این است که او برای 29 باشگاه مختلف بازی کرد و به نوعی می توان گفت که وفاداری به یک تیم در دایره لغات او تعریف است. بوریج در سال 1995 و در سن 43 سالگی برای منچسترسیتی بازی کرد و تا به همین لحظه نیز پیرترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس به حساب می آید.

در حالی که تمام نگاه ها در جام دنیای 2018 روسیه به محمد صلاح و احتمال رسیدن یا نرسیدن او به این جام بود، اما یک بازیکن 45 ساله برای فوتبال مصر تاریخ ساز شد. عصام الحضری در سن 45 سالگی و در آخرین بازی تیم ملی کشورش مقابل عربستان درون دروازه مصر نهاده شد و اتفاقاً پیروز شد یک ضربه پنالتی نیز مهار کند. هم اکنون او در سن 48 سالگی نیز سنگربان یک تیم دسته دومی در فوتبال مصر است.

شرینگام تا سال 2015 و در سن 45 سالگی نیز به عنوان مربی - بازیکن در فوتبال حضور داشت. با این وجود او پیرترین بازیکنی است که در تاریخ رقابت های لیگ برتر پیروز به گلزنی شده است. شرینگهام در سال 2007 و در حالی که 40 روز 268 روز سن داشت، پیروز به گلزنی شد.

از زرد و آبی برزیل گرفته تا زرد و آبی شهر گارفورت! نه شما اشتباه نمی خوانید؛ کاپیتان برزیل در جام دنیای 1982 تا همین سال 2004 نیز فوتبال بازی می کرد؛ اتفاقی که در نوع خود عجیب و حیرت انگیز به نظر می رسید. با این وجود این افسانه فوتبال برزیل کمتر در زمین مسابقه دیده می شد و تنها در اواخر حضور خود در 12 دقیقه برای گارفورت به میدان رفت.

استنلی متئوس آنقدر خوب بود که به اولین بازیکنی تبدیل شد که پیروز شده به خاطر خدماتش به فوتبال عنوان شوالیه را از آن خود کند. او در سن 50 سالگی و هنگامی که در فرم خوبی به سر می برد، از فوتبال خداحافظی کرد.

پدربزرگ های دنیای فوتبال؛ عشق پیری گر بجنبد...!

میورا باز هم قراردادش را با تیم یوکوهاما تمدید کرد و هنوز در سن 52 سالگی نیز مشغول فوتبال بازی کردن است. شگفت آور است اگر بدانید که او کار خود را از سال 1982 شروع کرد و در سال 2000 نیز از عرضه ملی خداحافظی کرد. نکته دیگر درباره میورا این که او وقتی 50 سال و 14 روزه بود، به پیرترین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در عرصه حرفه ای پیروز به گلزنی شده است.

منبع: خبر ورزشی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 842

به "با پدربزرگ های دنیا فوتبال آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پدربزرگ های دنیا فوتبال آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید