سازمان بهداشت جهانی: آمریکا هیچ مدرکی در اثبات ادعا علیه چین نداد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، میشل رایان مدیر اجرایی برنامه اضطرارهای سلامتی در سازمان بهداشت جهانی بیان کرد که این نهاد تا به امروز هیچ داده ای که ثابت کند ویروس کووید -19 دارای سرمنشأ غیرطبیعی است، از آمریکا دریافت نکرده است.

سازمان بهداشت جهانی: آمریکا هیچ مدرکی در اثبات ادعا علیه چین نداد

رایان در این باره گفت: ما تا به امروز هیچگونه داده یا مدرک خاصی از دولت آمریکا در ارتباط با سرمنشأ ادعایی این ویروس دریافت ننموده ایم. از دیدگاه ما، این موضوع در حد یک حدس باقی می ماند و مانند هر سازمان مبتنی بر شواهد و مدارک، بسیار مشتاقیم هرگونه اطلاعاتی در خصوص منشأ این ویروس را دریافت کنیم… بنابراین اگر داده ها و شواهد در دسترس باشند، این به دولت آمریکا مربوط است که تصمیم بگیرد آیا و چه زمانی این اطلاعات را به اشتراک بگذارد، اما سازمان بهداشت دنیای نیز موظف است که در این مورد بخصوص بر اساس یک پشتیبانی اطلاعاتی عمل کند.

این مقام سازمان بهداشت دنیای در ادامه اضافه کرد: بنابراین ما بر آنچه که می دانیم و شواهدی که در اختیار داریم و به ما نشان می دهند که این ویروس خود دارای منشأ طبیعی است، تمرکز می کنیم و ضروری است که در خصوص منشأ طبیعی و به ویژه میزبان واسطه آن اطلاعات بیشتری بدست آوریم.

لازم به ذکر است که اظهارات این مقام سازمان بهداشت دنیای در واقع واکنشی است به جنجال لفظی و رسانه ای مقامات واشنگتن و پکن بر سر منشأ این ویروس همه گیر که تا به امروز بیش از سه میلیون فرد را در سرتاسر دنیا مبتلا نموده است.

در همین ارتباط، هفته گذشته، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن شواهد و اسناد قابل توجهی در اختیار دارد که نشان می دهد ویروس کووید -19 بطور عامدانه از یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین انتشار یافته است.

مقامات پکن با رد این اتهام، واشنگتن را به کوشش برای منحرف سازی کانون توجهات از شکستهای خود در مقابله مؤثر با شیوع این ویروس در خاک آمریکا متهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1086

به "سازمان بهداشت جهانی: آمریکا هیچ مدرکی در اثبات ادعا علیه چین نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: آمریکا هیچ مدرکی در اثبات ادعا علیه چین نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید