ساترا: امکان برطرف فیلتر بلبل جان در صورت تمکین به قوانین وجود دارد

به گزارش مجله گرافیک، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، گفت: سکوی بلبل جان در صورت تمکین به قوانین امکان برطرف فیلتر دارد.

ساترا: امکان برطرف فیلتر بلبل جان در صورت تمکین به قوانین وجود دارد

به گزارش ایرنا، بلبل جان سکوی ارایه فیلم و سریال های خارجی که حاوی بعضی فیلم ها و سریال های دارای محتوای هنجار شکن و خلاف عفت عمومی بود از شب گذشته از دسترس خارج شد.

بر اساس پیگیری ایرنا فیلتر شدن این سکو به علت شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ساپرا (سامانه پایش مردمی ساترا) و ثبت شکایت سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در دبیرخانه کارگروه مشخص مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای و یکی از دادسرا ها بوده است.

حامد معینی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا ضمن اشاره به اینکه تصمیم گیری نهایی در مورد فیلتر و رفع فیلتر هر سامانه و سکوی فعال در فضای مجازی به وسیله کارگروه مشخص مصادیق محتوای مجرمانه رایانه ای صورت می پذیرد، گفت: چنانچه بلبل جان اقدام به اخذ مجوز از ساترا کند و محتوای مجرمانه خود را حذف کند امکان رفع فیلتر این سکو وجود دارد.

وی اضافه کرد: سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر خود را ناظر و حامی سکو های دارای مجوز می داند و بر همین اساس هر زمان که تخلف رفع گردد، موضوع رفع فیلتر را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2371

به "ساترا: امکان برطرف فیلتر بلبل جان در صورت تمکین به قوانین وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساترا: امکان برطرف فیلتر بلبل جان در صورت تمکین به قوانین وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید