روستای صراخیه خوزستان؛ ونیز ایران

به گزارش مجله گرافیک، روستای صراخیه خوزستان از جمله روستاهایی است که پر از جاذبه های چشم نواز است که با وجود خصوصیاتی که دارد به ونیز ایران شهرت دارد.

روستای صراخیه خوزستان؛ ونیز ایران

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

اگر تا به حال به صراخیه سفر ننموده اید یکی از بهترین مکان های گردشگری را از دست داده اید. صراخیه که یکی از روستای خوزستان است، در نزدیکی تالاب شادگان واقع شده است و مناظر آن هر بیننده ای را مبهوت خود می نماید. این روستا با بافتی سنتی و جاذبه های فراوان خود در سال های اخیر به یکی از مراکز گردشگری خوزستان تبدیل شده است.

شما هم می توانید با خرید بلیط هواپیما اهواز به این روستای زیبا سفر نموده و لحظات خوشی را به سر بگذارید. اگر علاقه به سازه های سنتی دارید می توانید به این محل زیبا سر بزنید و فرهنگ بومی منطقه را از نزدیک بشناسید. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا روستای صراخیه خوزستان را از نزدیک بشناسیم.

اگر با بلیط هواپیما به اهواز سفر می کنید باید بدانید که روستای صراخیه یکی از متفاوت ترین و جالب ترین روستاهایی است که می توانید در عمر خود ببینید، پس نباید از بازدید آن جا بمانید. یکی از جالب ترین ویژگی های این روستا جریان داشتن زندگی مردم در بین آب هاست که باعث شده است رفت و آمد در این روستا بین روستاهای اطراف آن همچون ونیز ایتالیا باشد. در حال حاضر این روستا یکی از مهم ترین سرمایه های طبیعی منطقه و دنیا محسوب می گردد و در فهرست سازمان بین المللی یونسکو ثبت شده است.

جالب است بدانید که در این روستا مهاجرت کمتر صورت می گیرد و اهالی این روستا زندگی در کنار تالاب را به مهاجرت ترجیح می دهند و بسیاری از جوانان آن با ماندن در روستا و ازدواج های بومی باعث افزایش جمعیت بومی آن می شوند. شایان ذکر است که اهالی روستا عرب بوده و به زبان عربی صحبت می نمایند.

جاذبه های روستای صراخیه

صراخیه از جمله روستاهایی است که پر از جاذبه های چشم نواز است. بازارچه صراخیه که از مکان های مهم آن به حساب می آید، با ارائه انواع محصولات محلی از جمله ماهی تازه در خدمت شماست. همچنین در این بازار می توانید برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی تهیه کنید.

مسجد زیبای صراخیه هم از دیگر جاذبه های این روستاست که با مصالح بومی ساخته شده و به همین علت گنبد و گلدسته ندارد و دارای ظاهری بسیار ساده و در عین حال زیباست. پوشیده شدن دورتادور آن با نی نیز جلوه خاصی به آن بخشیده است.

اگر به این روستا سفر کردید حتماً از موزه حیات وحش آن دیدن کنید و با گونه های جانوری تالاب شادگان آشنا شوید. همچنین در این موزه می توانید در خصوص پرندگان مهاجر و زمان مهاجرت آن ها اطلاعاتی به دست آورید.

بهترین فصل سفر به روستا

بهتر است اول اشاره کنیم که قبل از سفر به این روستا، شرایط بارش ها در منطقه را چک کنید. چرا که این روستا آسیب های زیادی در اثر سیلاب دیده است. در این منطقه و در فصل بهار هوا زودتر از سایر نقاط ایران گرم شده و اعتدال در اوایل فصل بهار مانند دیگر مناطق وجود ندارد.

با این حال یکی از مناطق خوب برای گردشگران در نوروز است. در تابستان هم درجه حرارت هوا در حد بالایی واقع شده است و هوا بسیار گرم است. می توان گفت فصل های سرد سال بهترین زمان بازدید و گشت و گذار در صراخیه است. اویل پاییز هنوز هوا کمی گرم است اما با رسیدن به اواخر آن و حضور پرندگان مهاجر به جلوه های تماشایی روستا افزوده می گردد و در زمستان به دلیل هوای مناسب حضور پرندگان در تالاب تداوم می یابد.

تفریحات در روستای صراخیه

اگر قصد سفر به روستای زیبای صراخیه را دارید، نگران نباشید که تفریحات و سرگرمی های زیادی در انتظار شماست. مهم ترین جاذبه و تفریح این روستا قایق سواری در تالاب شادگان و گذر از میان روستاست. می توانید همراه اهالی روستا سوار بر قایق شوید و کل روستا و اطراف تالاب را که طبیعتی چشم نواز دارد، ببینید.

ایستگاه سوار شدن به قایق در قسمت شرقی شاخه غربی روستا واقع شده است. ممکن است در میان آب با آلاچیق هایی روبرو شوید. این آلاچیق ها برای استراحت گردشگران ساخته شده اند و غذا و نان محلی سرو می نمایند. همچنین با قایق سواری در تالاب می توانید به دو روستای کوچک حدبه و خروسیه (خروسی) نیز سری بزنید.

دیدن پرندگان از دیگر تفریح های این روستاست. پرندگانی که به هنگام کوچ به سوی تالاب می آیند فرصتی را برای شما ایجاد می نمایند که فیلم و عکس بگیرید و برگه ای نو به دفتر خاطرات خود اضافه کنید. تالاب شادگان تنها زیستگاه و محل زاد و ولد اردک کرکری در دنیا است.

فلامینگو، حواصیل، لک لک، غاز وحشی و اردک از دیگر پرندگانی هستند که در این تالاب دیده می شوند. علاوه بر پرندگان، یکی از جاذبه های خاص دیگر این منطقه تماشای گله های گاومیش است که یکی از جانداران شاخص این منطقه به شمار می آیند. خنزیر (گراز)، بزون (گربه جنگلی)، چلیب آلمای (شنگ) و ذئب که نام محلی گرگ است، از دیگر جانواران این منطقه هستند. گونه ای خاص از دلفین ها به نام دلفین بینی بطری را هم می توان در این تالاب یافت.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1092

به "روستای صراخیه خوزستان؛ ونیز ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای صراخیه خوزستان؛ ونیز ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید