رود سرخ کوسکو؛ زیبایی خارق العاده در بطن پرو

به گزارش مجله گرافیک، پرو جاذبه های تماشایی بسیاری را در بطن خود جای داده و هر ساله مسافران بسیاری از اقصی نقاط دنیا خودشان را به این منطقه می رسانند تا بتوانند شخصا در این مکانها حضور داشته باشند. یکی از دیدنی های بی مثال این منطقه، رودخانه سرخ در کوسکو بوده که هواداران بسیاری را برای خودش دست و پا نموده است. برای آشنایی با رود سرخ کوسکو که در استان کانچیس قرار گرفته، با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه شوید. قطعا، شگفتی های رودخانه سرخ پرو شما را حیرت زده خواهند کرد.

رود سرخ کوسکو؛ زیبایی خارق العاده در بطن پرو

فهرست مطالب

معنی نامبه چه علت آب رودخانه سرخ رنگ است؟بهترین زمان برای بازدید از رودخانهلوازم مورد احتیاج

معنی نام

گروهی از مردم پرو به زبان کوچوآ سخن گفته و رودخانه سرخ در میان آنها، تحت عنوان پالکویلا پوکامایو معروف است. نام این رودخانه به دو بخش پالکویلا به مفهوم شاخه کوچک و پوکامایو یعنی رودخانه قرمز تقسیم می گردد. یکی از ویژگی های خارق العاده رودخانه سرخ پرو این بوده که تا پنج کیلومتر، رنگ آن تماما سرخ است. اما، وقتی با رودخانه های کوچک دیگر و جریانهای منطقه ای اطراف ترکیب می گردد، رنگش تغییر پیدا می نماید و دیگر آن سرخی و رنگ اولیه را ندارد. به عبارتی دیگر، اینگونه می توان گفت که از غلظت سرخی آب رودخانه سرخ در کوسکو کاسته شده و رنگش رو به رقیق شدن می رود.

به چه علت آب رودخانه سرخ رنگ است؟

شاید تا به اینجا، شما هم در خصوص علت رنگ این رودخانه کنجکاو شده باشید. در این مورد باید بگوییم که وجود ماسه های حاوی اکسید آهن در رود سرخ کوسکو، بر روی رنگ قرمزش بی تاثیر نیست. در واقع، این سنگهای رسوبی که غنی از مواد معدنی هستند، هنگام بارش باران از تپه ها به سمت رودخانه حرکت نموده که این عامل موجب سرخی رنگ آب رودخانه می گردد. البته، قابل ذکر است که حجم بارش باران نیز نقش بسزایی روی رنگ قرمز رودخانه دارد.

جالب است بدانید که رودخانه سرخ پرو را تنها در ماههای پرباران سال می توان مشاهده کرد و در بقیه ماهها، رنگش قهوه ای یا گلی است یا اینکه سطح آب در آن بسیار پایین و کم هست. بنابراین، پیشنهاد می کنیم در فصول پر باران سال به ملاقات رود سرخ کوسکو بیایید. آب سرخ این رودخانه از میان تپه های سبز و پر پیچ و خم و در نهایت زمینهای کشاورزی منطقه عبور می نماید. منظره روستایی اطراف و سرخی آب این رودخانه با یکدیگر در تضاد شدیدی هستند و زمانیکه در این مکان حضور دارید، احساس می کنید که در یک مکان رویایی هستید یا وارد یک اثر هنری خارق العاده شده اید.

لازم هست بدانید که شاخه و جریانهای آب این رودخانه در نهایت به درون رودخانه ای به نام رودخانه ویلکامایو وارد می گردند. رودخانه ویلکامایو نیز در جهت خود از دره مقدس کوسکو و همچنین ارگ ماچوپیچو عبور خواهد نمود.

بهترین زمان برای بازدید از رودخانه

از آنجایی که رودخانه سرخ در ماههای پرباران قابل رویت است، ماههای دسامبر تا آوریل بهترین زمان بازدید بحساب می آیند. اما، اگر می خواهید از مسائل ناشی از شرایط آب و هوایی در امان باشید، می توانید در ماههای خشک سال مثل ماههای می تا نوامبر به پرو سفر کنید.

پیشنهاد می کنیم در یک تور تفریحی که به کوه رنگین کمان می رود ثبت نام نموده و در نزدیکی کوه پالکویو توقف کنید تا بتوانید به راحتی از رودخانه دیدن نمایید. مزیت این روش نسبت به روشهای دیگر این است که در آن از شلوغی خبری نیست و با خیالی آسوده می توانید به بازدید بپردازید.

لوازم مورد احتیاج

از آنجایی که رودخانه سرخ در نزدیکی کوه پالکویو قرار گرفته، شما برای رسیدن به آن باید از یک جهت کوهستانی عبور کنید. بنابراین، ضروری است به نکات زیر توجه داشته باشید تا خدایی ننموده، مسئله ای برایتان پیش نیاید.

1- همراه داشتن کت، شال، دستکش و لباس گرم

2- استفاده از چکمه های مخصوص پیاده روی، چرا که ممکن است جهت پیش رو گل آلود باشد که در این صورت، استفاده از چکمه های پیاده روی می تواند بهترین ایده باشد.

3- آشنا بودن با بیماریهای مرتبط با ارتفاع و راههای درمان. پیشنهاد می کنیم قرصهای مربوطه و کمی برگ نارگیل را با خود همراه ببرید.

در ادامه بخوانیدسفر به کشور پرو | معرفی جاذبه های گردشگری پرومنبع: همگردی
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1344

به "رود سرخ کوسکو؛ زیبایی خارق العاده در بطن پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رود سرخ کوسکو؛ زیبایی خارق العاده در بطن پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید