تور یونان ارزان: آتن را جور دیگری نیز می توان دید (بخش اول)

به گزارش مجله گرافیک، دیدنی ها در آتن کم نیست.

هر چه قدر در این شهر رویایی بچرخید و بگردید می بینید از حیث جاذبه و زیبایی تمامی ندارد. در این مطلب می خواهیم دیدنی های دیگر آتن را که شاید کمتر به آن پرداخته می گردد، توضیح دهیم.

تور یونان ارزان: آتن را جور دیگری نیز می توان دید (بخش اول)

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

باغ ملی آتن

باغ ملی آتن که قبلا به باغ سلطنتی معروف بوده است، یک پارک عمومی 15.5 هکتاری در مرکز شهر آتن می باشد. این باغ همانند حصاری برای خرابه های باستانی مانند ستون ها، موزاییک ها و دایره های زنگی عمل می نماید. دستور ساخت باغ سلطنتی در سال 1838 به وسیله ملکه آمیلا صادر شد و طراحی آن را یک کشاورز آلمانی بنام فردریک اشمیت انجام داد. واردات بیش از 500 گونه از گیاهان و انواع حیوانات از جمله طاووس، مرغابی و لاک پشت به باغ نیز از ابتکارات این طراحی آلمانی بود اما متاسفانه از آن جایی که آب و هوای خشک مدیترانه ای این منطقه برای رشد و نمو بسیاری از این گیاهان مناسب نبود، بسیاری از آنان از بین رفتند. قسمت فوقانی پشت کاخ قدیمی، عمارت خصوصی پادشاه و ملکه قرار داشت. باغ سلطنتی بعلاوه صحنه غیر معمول یک نقطه عطف در تاریخ یونان بود. در سال 1920 ، زمانی که آلکساندر یونانی برای بسط قلمرو خود به این پارک آمده بود، یک میمون وی را گاز گرفت و سه هفته بعد الکساندر به علت بیماری سپسیس در گذشت. امروزه، باغ ملی در همه پرسی سال 1974 از باغ سلطنتی به باغ ملی تغییر نام داد و درهایش به روی عموم مردم گشوده شد. در این باغ بعلاوه تالاب اردک، یک باغ وحش کوچک، موزه گیاه شناسی، کافه های کوچک و زمین بازی و کتاب خانه بچه ها فراهم شده است.

بنای المپیک زئوس

این بنا که در مرکز آتن قرار گرفته است، به عنوان بزرگ ترین بنای کل یونان شناخته می شود. اینجا به وسیله فیدیاس برای زئوس در منطقه باستانی المپیا ساخته شده است. ساختمان شش گوش و با شکوه این سازه، بین سال های 470 تا 456 قبل از میلاد به وسیله یک معمار محلی با سنگ های آهکی بزرگی که ستون های تو پُر و بزرگی آن ها را احاطه نموده بودند، ساخته شد و نمای آن نیز به وسیله گچ تزیین شد. تا چند سال پس از انتها کار ساختمان، تندیس از زئوس در آن وجود نداشت. به همین علت مجسمه ساز ماهری را از آتن برای ساخت تندیس زئوس انتخاب کردند و وی کار ساخت مجسمه را در این بنا شروع کرد. ارتفاع هریک از ستون ها 17 متر بوده و هر یک به وسیله اتاقکی احاطه شده و درون آن دو مجسمه بزرگ قرار گرفته است.

کوه لیکابتوس

کوه افسانه ای لیکابتوس، تپه ای سنگ آهکی متعلق به دوران کرتاسه است که در شهر آتن واقع شده است. ارتفاع این تپه 277 متر بالاتر از سطح دریا است و منطقه ها شهری اطراف آن را احاطه نموده است. این کوه بعلاوه بلندترین نقطه شهر محسوب می شود. دامنه های کوه لیکابتوس پوشیده از درختان کاج است و کلیسای قرن نوزدهمی سنت جرج، یک تئاتر و یک رستوران بر قله آن واقع شده است. این تپه یکی از جاذبه های گردشگری شهر آتن است که با راه آهنی صخره ای که از انتهاه کولانکی تا بالای آن کشیده شده است می توان به آن رسید. در افسانه های مختلفی به کوه لیکابتوس اشاره شده است. بر اساس یکی از این افسانه ها، این کوه زمانی پناهگاه گرگ ها بوده و احتمالا نام کوه نیز، که به معنای تپه ای برای قدم زدن گرگ ها است، برگرفته از همین داستان می باشد. در یکی دیگر از اسطوره های یونانی کوه لیکابتوس را به آتنا نسبت داده و گفته اند این کوه زمانی ساخته شد که یکی از کوه هایی که آتنا برای ساخت آکروپولیس از پالن حمل می کرد پس از باز شدن جعبه حاوی اریختونیوس بر زمین افتاد. این تپه، دارای تئاتر فضای باز بزرگی است که در بالای آن واقع شده و بسیاری از کنسرت های یونانی و بین المللی در این محل برگزار می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2135

به "تور یونان ارزان: آتن را جور دیگری نیز می توان دید (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: آتن را جور دیگری نیز می توان دید (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید