رستوران خاور خانم ، سرولات گیلان Khavar Khanoom Restaurant

به گزارش مجله گرافیک، رستوران خاور خانم

در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران به معرفی رستوران خاور خانم در روستای سرولات استان گیلان خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

رستوران خاور خانم ، سرولات گیلان Khavar Khanoom Restaurant

رستوران خاور خانم در یک روستای کوچک در بالای یک کوه به نام سرولات قرار گرفته است. از اون جاهاییه که هم تعریفش قشنگه و هم رفتن و تماشا ولی حتما باید رفت. منطقه ها شمالی ایران به خاطر طبخ غذاهای اصیل ایرانی و سنتی خاص خود معروفیت زیادی دارند. در این میان استان گیلان به لطف بانوان هنرمندش از این نظر جایگاه ویژه ای دارد. خاور خانم یک بانوی خوش ذوق و کوشای گیلانی است که با تاسیس رستورانی نسبتا کوچک با غذاهای بسیار خوشمزه معروفیت زیادی کسب نموده است.

این رستوران که یک زمانی یک رستورن کوچیک بیشتر نبود را یک خانوم شمالی به نام خاور خانوم به همراه بچه ها و عروس ها و دامادانش راه انداخته است. در این رستورن فقط غذای محلی شمالی سرو می گردد و همه غذاها بصورت سنتی و خانگی پخته میگردد.

ماهی قزل آلای سرخ شده، مرغ شکم پر به سبک شمالی، جوجه کباب و کباب ترش که گوشتش تو مایه پر از گردو و رب خوابونده شده، میزاقنامی با بادمجون کبابی و پلوی کته شمالی با ته دیگ خوشمزه ضمناً کنار همه این غذاهای خوشمزه دوغ محلی و انواع ترش جات خانگی هم پیدا میشه که هم میشه خورد هم میشه خرید و برد.

میل غذا در کنار یک چشم انداز باور نکردنی

نوع طبخ غذا روی اجاق های قدیمی، فضای ساده و صمیمی رستوران به همراه غذاهای عالی و اخلاق خوب خاور خانوم باعث شده است تا میل کردن غذا در این رستوران برای بسیاری حتی از رستوران هایی با معروفیت بین المللی هم مجذوب کننده تر باشد. شاید دلیل اصلی این گرایش را بتوان در فرهنگ ها و سنت های ایرانی دانست که امروزه اثر چندانی از آن ها باقی نیست و با این وجود هنوز در خون مردم کشورمان است و خیلی ها مشتاقانه به جستجوی آن هستند.

سرولات در کوههای البرز واقع شده و رستوران خاور خانوم هم درست لب یه بلندی عجیب و غریب. پایین پات تا چشم کار میکنه مزرعه چای هستش، جنگل، شهر و در پایان هم میرسه به دریای خزر، شاید اگه هوا خوب باشه و چشم آدمم حسابی قوی باشه بشه خود خود روسیه رو هم یه نظر دید.

این چشم انداز واقعا باورنکردنیه و با اومدن غذاهای رنگ و وارنگ از قبل هم باور نکردنی تر هم میشه، بطوری که ادم نمیدونه غذا رو بخوره یا چشم انداز رو نگاه کنه. اگه روزی رفتین اون سمتی یادتون نره که به روستای لیمه سرا هم سر بزنین و اگر انقدر خوردین که دیگه نمیتونستین حرکت کنین، خیالتون راحت باشه اونجا یه جای کوچیک هست که میشه شبها هم توش موند و از هوای سرد و نسیم شبوونه که تا ته وجود ادم رو سرد میکنه لذت برد، البته بیشتر کنار آتیش.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2435

به "رستوران خاور خانم ، سرولات گیلان Khavar Khanoom Restaurant" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران خاور خانم ، سرولات گیلان Khavar Khanoom Restaurant"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید