راهنمای هایی قبل از سفر به کبک در کانادا

به گزارش مجله گرافیک، کبک، شهری با تاریخ 400 ساله که مرکز استانی به همین نام در کشور کانادا است. زبان مردم این شهر کانادایی به این دلیل که سال ها مستعمره فرانسه بود فرانسوی است. در سال 1985 قلعه ها، موزه ها و ساختمای متعددی از این شهر در فهرست آثار یونسکو نهاده شد. با توجه به جاذبه های تاریخی و همینطور جشنواره هایی که در این شهر برگزار می شود، سالانه مسافران زیادی به سمت این شهر در کانادا گسیل می شوند. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری ضروری است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به کبک میخواهد تا اطلاعات مورد احتیاج برای سفر به شهر تاریخی کبک را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به کبک در کانادا همراه باشید.

راهنمای هایی قبل از سفر به کبک در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی شهر کبک

شهر کبک، بزرگترین شهر در شرق این کشور کانادایی به شمار می رود و بعد از سه شهر سنت جان، پرت رویال و تدوزاک کبک قدیمی ترین شهر کانادا است. مساحت آن حدود 1٬542٬000 کیلومتر مربع یعنی سه برابر مساحت فرانسه و کمی کوچک تر از ایران و همچنین کمی بیش از چهار برابر ژاپن است. جمعیت حاضر در این شهر طبق آمار سرشماری که در سال 2016 اجرا شده 531902 نفر است.

مختصری از تاریخ شهر کبک

کبک، از شهرهای تاریخی کشور کانادا به شمار می رود، از آغاز سال 1600 به بعد، کبک مقصد اصلی برای اقامت فرانسوی ها و همچنین نقطه آغاز برای اکتشاف مناطق دیگر کانادا بود. در قرن 18 ام اتفاقات مهمی در این ناحیه رخ داد، پس از یک سری ها بین نیروهای انگلیسی جنرال لوییس جوزف دی مونتکالم را در دشت آبراهام در خارج از کبک سیتی در سال 1759 شکست دادند؛ در نتیجه این جنگ فرانسه تمامی مناطق متصرفه کانادا را به بریتانیای کبیر واگذار کرد و کبک دیگر جزء مستعمرات فرانسه نبود. در اواسط قرن 20 ام کبک توانست یک دوره مدرنیزه شدن را پشت سر بگذارد، که به آن انقلاب آرام مشهور است. هم اکنون این شهر مستعمره نبوده و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در کشور کانادا به شمار می رود.

اطلاعات کلی شهر کبک در کانادا

زبان رسمی: فرانسوی

واحد پول: دلار کانادا

نوع برق شهری در کانادا: 120 ولت و 60 هرتز

کد کشور: +1

شماره های اضطراری:

آمبولانس، پلیس و آتش نشانی : 911 یا 066

اختلاف ساعت با تهران: 7 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه بین المللی ژان لوساژ شهر کبک

آب و هوای شهر کبک

در شهر کبک، چهار فصل بسیار متضاد را می توانید شاهد باشید؛ در بهار هوا آرام و لطیف بوده و در پاییز هوا بسیار سرد می شود. اغلب در فصل تابستان این شهر گرم و شرجی است و همچنین زمستان های نسبتا طولانی و برفی را شامل می شود. در این فصول بسیار متناقض گاهی درجه دمای هوا به 35 درجه سانتیگراد در تابستان و -35 درجه سانتیگراد در زمستان می رسد. از همین رو اگر خواستید به شهر کبک سفر کنید مطابق با نوشته های بالا تابستان و زمستان فصل های مناسبی برای سفر نیستند.

هزینه اقامت در شهر کبک

برای اقامت در شهر کبک دنبال هتل های 5 ستاره نگردید چون تنها یک مورد وجود دارد و آن هم بسیار گران است؛ اما جای نگرانی نیست چون هتل های 4 ستاره و 3 ستاره این شهر چیزی دست کم از هتلهای پنج ستاره ندارند و می توانید با خیال راحت اقامت خاطره انگیز و راحتی را در آنها داشته باشید. در ادامه مطلب راهنمای سفر به کبک ما به حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر می پردازیم و همچنین چند هتل مناسب را هم معرفی خواهیم کرد. (تمامی قیمت هایی که در این مطلب ارائه شده است، در تاریخ 3 اسفند 96 بوده است).

هتل های دو ستاره 180,000 تا 380,000 تومان

هتل های سه ستاره 350,000 تا 550,000 تومان

هتل های چهار ستاره 400,000 تا 780,000 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر کبک

  • هتل فرمونت لو شاتو | Fairmont Le Chateau Frontenac

تنها هتل 5 ستاره شهر کبک، هتل فرمونت لو شاتو نام دارد. هتلی بسیار لوکس و با شکوه که شما را یاد کاخ ها قدیمی می اندازد. تمام امکانات لازم برای اقامت خوب و فوق العاده در این شهر برای رفاه حال مسافران وجود دارد. یکی از موارد خوب این هتل موقعیت مکانی آن است که میتوانید در منطقه قدیمی شهر قدم بزنید و از مرکز خریدی که نزدیک هتل قرار گرفته است خرید کنید.

شماره تلفن: 0014186923861

وب سایت:www.fairmont.com

آدرس: کانادا - کبک 1 Rue des Carrières، Ville de Québec، QC G1R 4P5، Canada

  • هتل Le Manoir dAuteuil

دیگر هتل پیشنهادی در شهر کبک کانادا، هتل سه ستاره Le Manoir dAuteuil است.این هتل تنها چند دقیقه از مرکز کنفرانس کبک فاصله دارد و برای کسانی که برای قرارهای کاری به این شهر سفر نموده اند گزینه بسیار مناسبی است.

شماره تلفن: 0014186941173

وب سایت:www.manoirdauteuil.com

آدرس: کانادا - کبک 49 Rue dAuteuil، Ville de Québec، QC G1R 4C2، Canada

  • هتل متل لو شاتوگه | Hotel Motel Le Chateauguay

هتل کوچک و قدیمی لو شاتوگه که می توانید در آن با هزینه بسیار کمی اقامت داشته باشید. از جمله امکاناتی که در این شهر وجود دارد اسپا، استخر، جکوزی، باشگاه و اتاق کسب و کار است. در اتاق ها یخچال وجود دارد اما برای اینترنت باید هزینه آن را بپردازید.

شماره تلفن: 0014186610037

وب سایت:hotelchateauguay.com

آدرس: کانادا - کبک 3842 Boulevard Sainte-Anne، Ville de Québec، QC G1E 3M3، Canada

هزینه خورد و خوراک در کبک

در شهر تاریخی کبک کانادا، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 15 دلار کانادا را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 60 دلار کانادا پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر کبک تقریبا ارزان تر است و مبلغ 10 دلار کانادا می باشد. اگر می خواهید که در سفر مالی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر می توانید 1.2 دلار کانادا را بپردازید. در ادامه راهنمای سفر به کبک می خواهیم چند رستوران در این شهر را برایتان معرفی کنیم.

رستوران های پیشنهادی در شهر کبک

  • رستوران Buffet de lAntiquaire

رستوران Buffet de lAntiquaire، در شهر کبک هم از لحاظ کیفیت و هم از سطح قیمتی بسیار خوبی برخوردار است. منوی غذایی در این رستوران کانادایی آمریکایی بوده و تمام وعده های غذایی را آماده به سرو دارد.

وب سایت: lebuffetdelantiquaire.com

آدرس: کانادا - کبک 97 Rue Saint-Paul، Ville de Québec، QC G1K 3V8، Canada

  • رستوران Les Sales Gosses

اگر در شهر کبک خواستید غذای ایتالیایی یا فرانسوی میل کنید رستوران Les Sales Gosses، می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. چرا هم از تنوع غذایی بایی برخوردار است و هم از سطح قیمتی متوسط و خوبی بهره می برد.

شماره تلفن: 0014185225501

وب سایت:lessalesgosses.ca

آدرس: Rue Saint-Joseph Est, Ville de Québec, QC G1K 3B8, Canada 620

  • رستوران تست | Toast Restaurant

رستورانی لوکس در قلب و مرکز شهر قدیمی کبک که با دیزاین حرفه ای و نورپردازی گرمی که دارد لذت خوردن غذا رو برای شما دو چندان می نماید. غذایی که در این رستوران سرو میشه فرانسوی و کانادایی هستش که در ازای قیمت بالای غذاها کیفیت بسیار عالی و طراحی خیلی خوبی رو به شما ارائه می نمایند.

شماره تلفن: 0014186921334

وب سایت:www.restauranttoast.com

آدرس: کانادا - کبک 36 Rue du Sault-au-Matelot، Ville de Québec، QC G1K، Canada

هزینه حمل و نقل در شهر کبک

هزینه بلیط تک سفره 3.50 دلار کانادا

هزینه بلیط ماهانه 85 دلار کانادا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3 دلار کانادا و به ازای هر یک کیلومتر 1.70 دلار کانادا به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 37 دلار کانادا را باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.14 دلار کانادا است.

جاذبه های گردشگری در شهر کبک

  • موزه ملی هنرهای زیبای کبک | Musee national des beaux-arts du Quebec

در سال 1933 موزه هنرهای زیبای کبک در دشت آبراهام بنا قرار گرفت. بیش از 25000 اثر هنری برای بازدید در این موزه وجود دارد که نمایشگاه هایی از آثار باستانی مصر تا مجموعه هایی از موزه لوور پاریس و … را می توانید در سکوت مطلق تماشا کنید.

شماره تلفن: 0014186432150

وب سایت: www.mnbaq.org

آدرس: کانادا - کبک 179 Grande Allée Ouest، Ville de Québec، QC G1R 2H1، Canada

  • محله قدیمی کبک | Old Quebec

محله ای قدیمی در شهر کبک کانادا با تاریخ 4 هزار سال وجود دارد و به خاطر معماری و وجود ساختمان ها و قلعه های تاریخی که دارد هر سال گردشگران زیادی به سمت این شهر سفر می نمایند. در قرن 19 آثار تاریخی در این شهر به ثبت در میراث فرهنگی یونسکو رسید. جاذبه های گردشگری زیادی در این منطقه وجود دارد.

آدرس: کانادا - کبک 43 Rue des Jardins، Ville de Québec، QC G1R 4L6، Canada

  • سایت تاریخی ملی کانادا | Fortifications of Quebec National Historic Site

سازه های دفاعی مشرف به رودخانه سنت لارنس و سنت چارلز که از قرن 16 تا 18 میلادی ساخته شده است. خیلی حیف است به این شهر سفر کنید و از سایت تاریخی ملی کانادا دیدن نکنید. سعی کنید همراه با راهنمای تور یا کسی که به تاریخ این منطقه آشناییت دارد برای تماشای آن بروید.

شماره تلفن: 0014186487016

وب سایت:www.pc.gc.ca

آدرس: کانادا - کبک 2 Rue dAuteuil، Ville de Québec، QC G1R 5C2، Canada

  • مگا پارک | Mega Parc

بزرگترین پارک تفریحی شهر کبک مگاپارک است که مناسب برای تمام گروه های سنی می باشد. این پارک جذاب برای بچه ها بازی هایی مثل اسکیت، roller-coaster، چرخ و فلک،صخره نوردی،اسکی روی یخ، بولینگ و … دارد.

شماره تلفن: 0014186275800

وب سایت:www.mega-parc.com

آدرس: کانادا - کبک 5401 Boulevard des Galeries، Ville de Québec، QC G2K 2G3، Canada

  • باغ گیاه شناسی راجر | Jardin Botanique Roger Van den Hende

مجموعه ای از گیاهان شناخته شده، ناشناخته و یا نادر در این باغ گیاه شناسی زیبا جمع آوری شده است، در سال 1978 بازدید از این باغ به صورت عمومی برای تمام مردم امکان پذیر شد؛ بازدید از این سرزمین شگفت انگیز رایگان است.

شماره تلفن: 0014186563742

وب سایت:www.jardin.ulaval.ca

آدرس: کانادا - کبک 2460 Boulevard Hochelaga، Ville de Québec، QC G1V 2J3، Canada

  • کلیسای جامع | Basilique Cathedrale Notre Dame de Quebec

کلیسای جامع و قدیمی Basilique Cathedrale در سال 1647 میلادی در شهر کبک ساخته شد و در طی این سال ها دوبار بر اثر آتش سوزی تخریب شد. این کلیسا با آثار هنری غنی و زیبایی طراحی شده مثل پنجره های بزرگ رنگ آمیزی شده است. در سال 2014 به مناسبت سالگرد 350 سال وجود کلیسای جامع در کبک را جشن گرفتند.

شماره تلفن: 0014186922533

وب سایت:holydoorquebec.ca

آدرس: کانادا - کبک Notre Dame de Québec، 16 Rue De Buade، Ville de Québec، QC G1R 4A1، Canada

مراکز خرید در شهر کبک

  • مرکز خرید Laurier Quebec

آدرس: Boulevard Laurier, Ville de Québec, QC G1V 2L8, Canada 2700

  • مرکز خرید کپیتال | Galeries de la Capitale

آدرس: Boulevard des Galeries, Ville de Québec, QC G2K 1N4, Canada 5401

  • مرکز خرید فلور | Fleur de Lys centre commercial

آدرس: Boulevard des Galeries, Ville de Québec, QC G2K 1N4, Canada 5401

فستیوال های کبک

کارناوال زمستانه هر سال در اول فوریه (12 بهمن) برگزار می شود و تا سه هفته بعد هم ادامه دارد.

فستیوال سنت ژان باپتیست در 23 ژوئن (2 تیر) برگزار می شود و بین مردم این شهر بسیار محبوب است.

جشنواره موسیقی در اواسط ماه جولای (مرداد) برگزار می شود.

بایدها و نبایدها در شهر کبک

  • در میادین و مراکز شلوغ حواستان به کیف و وسایل ارزشمندتان باشد.
  • به این دلیل که سفارت کانادا در ایران بسته شده، جهت اخذ ویزای این کشور می توانید به وسیله نمایندگان قانونی یا شخصا به سفارت کانادا در کشورهای همسایه از جمله سفارت کانادا واقع در آنکارا، پایتخت ترکیه، مراجعه و مراحل قانونی دریافت ویزا را طی نمایند. البته برای این که کارتان سریع و هزینه کم تری را بپردازید می توانید از با ثبت نام و دریافت آنلاین ویزا کم هزینه ترین و نیز سریع ترین راه ممکن را انتخاب کنید.
  • برای دسترسی به این شهر پرواز مستقیمی از ایران وجود ندارد بنابراین می توانید به طور مستقیم از ایران به مقصد مونترال بلیط هواپیما تهیه کنید و سپس به سمت شهر کبک حرکت نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 199

به "راهنمای هایی قبل از سفر به کبک در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای هایی قبل از سفر به کبک در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای هایی قبل از سفر به کبک در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید