رئیس جمهور چین در مجلس اندونزی سخنرانی می نماید

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: رئیس جمهور چین نخستین مقام ارشد خارجی خواهد بود که فردا پنج شنبه در مجلس اندونزی سخنرانی خواهد نمود.

رئیس جمهور چین در مجلس اندونزی سخنرانی می نماید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ژی جین پینگ رئیس جمهور چین در حالی میخواهد در مجلس اندونزی سخنرانی کند که این مساله نشانگر بهبود روابط دو کشور پس از دهه ها دشمنی است.

رئیس جمهور چین امروز چهارشنبه وارد جاکارتا شد، این نخستین سفر رسمی رئیس جمهور چین به بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا و سومین کشور پرجمعیت دنیا به شمار می رود.

رئیس جمهور چین میخواهد در این سفر قراردادهای زیادی را برای گسترش همکاری های مالی و تجاری با مقام های اندونزی به امضا رساند.

یک روز پیش از سفر رئیس جمهور چین به اندونزی، پکن با قرارداد سواپ ارزی به ارزش 15 میلیارد دلار با جاکارتا موافقت نموده است تا ارزش پول ملی اندونزی بیش از این کاهش پیدا نکند. ارزش پول ملی اندونزی از ابتدای سال جاری تاکنون 16 درصد کاهش داشته است.

روابط دو کشور از اواسط دهه 1960 میلادی یعنی زمانی که اندونزی چین را به حمایت از کودتای نافرجام متهم کرد، به سردی گراییده است.گرچه روابط سیاسی دو کشور از سال 1990 میلادی از سر گرفته شد ولی اندونزی اتباع خود را از سفر به چین منع نموده است.

حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.مبادلات تجاری دو کشور در 8 ماه نخست سال جاری به بیش از 33 میلیارد دلار رسیده است.

رئیس جمهور چین پس از دیدار با رئیس جمهور اندونزی میخواهد برای شرکت در نشست اپک به جزیره بالی سفر کند. یکی از مهمترین موضوعات نشست سال جاری رهبران اپک رایزنی در مورد تنش های مرزی در دریای چین خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 320

به "رئیس جمهور چین در مجلس اندونزی سخنرانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین در مجلس اندونزی سخنرانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید