دژاگه: به رفتن کی روش فکر نمی کنم، او برای دیدن نتیجه کارش باید بماند، قبل از بازی با عمان به زمین آب هم ندادند

به گزارش مجله گرافیک، هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان می گوید که به بحث رفتن کی روش از تیم ملی فکر نمی کند، چون هنوز او سرمربی است و قرار است به کارش ادامه دهد.

دژاگه: به رفتن کی روش فکر نمی کنم، او برای دیدن نتیجه کارش باید بماند، قبل از بازی با عمان به زمین آب هم ندادند

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، کاپیتانی تیم ملی برای اشکان دژاگه در حضور چند بازیکن با تجربه تیم ملی و البته سیدجلال حسینی که از 100 بازی ملی عبور کرد، باعث تعجب خیلی ها شد. این اما تصمیمی بود که کارلوس کی روش گرفت و دژاگه پس از دیدار مقابل ترکمنستان، دومین تجربه کاپیتانی خود را در تیم ملی تجربه کرد. بازیکنی که با سطح بین المللی و البته سن و سالی مناسب، می تواند یکی از امیدهای کاپیتانی تیم ملی در جام جهانی 2018 هم باشد.

دژاگه که این روزها در قطر و تیم العربی بازی های لیگ ستارگان این کشور را پشت سر می گذارد، حالا تبدیل به یک بازیکن قابل اتکا در العربی هم شده است. هافبک تیم ملی که خیلی زود فوتبال اروپا را رها کرد و راهی قطر شد، حالا به روزهایی رسیده که در العربی هم بازوبند کاپیتانی به بازو می بندد و اینها می تواند تجربه گران بهایی برای کاپیتان این روزهای تیم ملی باشد.

اشکان دژاگه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد شرایطش در العربی قطر، شکست این تیم مقابل ام صلال، کار کردن با زولا و حضور در کنار جواد نکونام، بحث تیم ملی و بازی هایی که تیم ملی انجام داد، کارلوس کی روش و موضوع استعفای او، جوانگرایی در تیم ملی و مسائل تیم ملی صحبت نموده است.

خبرنگاران: از وضعیتی که در العربی داری راضی هستی و شرایطت در این تیم خوب است؟

خدا را شکر، از شرایطم راضی ام. خوشبختانه تیم مان هم بهتر از سال گذشته است و در تیم مان پیشرفتی حاصل شده که این می تواند در آینده بهتر و بهتر گردد.

خبرنگاران: آخرین بازی تان را در لیگ قطر با شکست پشت سر گذاشتید و شکست در خانه مقابل ام صلال شرایط تان را به هم ریخت.

برد و باخت در فوتبال هست. آن هم در یک لیگ که یک فصل طول می کشد و ممکن است هر نتیجه ای رقم بخورد. ما هم یک هفته خوب هستیم و یک هفته نه. این هفته ام صلال بهتر از ما بود و پیروز شد. سعی می کنیم در بازی های باقی مانده نتایج را جبران کنیم.

خبرنگاران: کار کردن با جان فرانکو زولا چگونه است؟ او هم جزو مربیان بزرگی محسوب می گردد که حداقل در دوران بازیگری بازیکن چلسی بوده است.

از کار کردن با زولا لذت می برم. در این چند ساله همواره مربیان خوبی داشتم. از فلیکس ماگات در آلمان گرفته که چند سال در وولفسبورگ با او بودم و پس از آن هم در فولام با این مربی کار کردم. در تیم ملی کارلوس کی روش مربی ام بوده که یک مربی بزرگ است و کارنامه ای بسیار قوی در اروپا دارد. اکنون هم در العربی با یک مربی کار می کنم که در دوران بازیگری اش بازیکن بزرگی بوده و به این مسئله افتخار می کنم.

خبرنگاران: البته با جواد نکونام هم در تیم همبازی هستی و دیگر تنها نیستی.

جواد هم از وقتی به العربی آمده به تیم یاری نموده است و از این موضوع مسرورم. هر بازیکن ایرانی که یک ایرانی دیگر در تیمش حضور داشته باشد و با او همبای گردد، باید مسرور باشد. امیدوارم نکونام هم به حضورش در العربی ادامه دهد و بتوانیم شرایط خوبی در این تیم داشته باشیم.

خبرنگاران: کمی هم درباره تیم ملی صحبت کنیم. ما دو مسابقه در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 داشتیم که این بازی ها با موفقیت انجام شد تا خودت هم با روحیه به قطر برگردی.

خدا را شکر که توانستیم شش امتیاز بگیریم. من در بازی اول به دلیل محرومیت بازی نکردم، اما خوشبختانه تیم خیلی خوب بود. در بازی مقابل هند برای اولین بار بود که در استادیوم آزادی یک بازی را از نزدیک می دیدم و به نظرم تیم خوب کار کرد. این دیدار را بردیم و بازی دوم مقابل عمان که سخت تر بود و همواره با این تیم مشکل داشتیم، توانستیم برد خوب دیگری کسب کنیم. 15 سال بود که عمان را شکست نداده بودیم، اما خدا را شکر این دفعه پیروز شدیم و توانستیم تماشاگران را در استادیوم مسرور کنیم. بازی های ما در ایام عید هم بود و به نظرم با برد عمان هدیه خوبی به مردم دادیم.

خبرنگاران: خودت هم در بازی با عمان کاپیتان بودی که این کاپیتانی سر و صدای زیادی به پا کرد.

واقعاً افتخار می کنم که توانستم بازوبند کاپیتانی تیم ملی را ببندم و بعد از بازی با ترکمنستان این دومین بار بود. کاپیتان شدن من، نظر سرمربی تیم بود.

خبرنگاران: و در حضور سیدجلال حسینی که از همه باتجربه تر بود و از 100 بازی ملی عبور نموده است...

بله، این را می دانم که بازیکنانی باتجربه تر از من در تیم ملی هستند. مثل آندرانیک تیموریان که در این اردو مصدوم بود و کاپیتان اول تیم ملی است یا سیدجلال حسینی، احسان حاج صفی یا مسعود شجاعی که بازیکنان بزرگی هستند و حق آنها بود که کاپیتان باشند، اما تشخیص کی روش بود که من کاپیتان شوم.

خبرنگاران: به نظر می رسد کاپیتان شدنت در تیم ملی به دلیل قدرت رهبری در زمین و صحبت کردنت با بازیکنان باشد.

من همواره سعی می کنم با بازیکنان جوان صحبت کنم و به تمام بازیکنام احترام می گذارم و آنها هم به من احترام می گذارند. از وقتی به تیم ملی آمدم، هرچقدر از فوتبال یاد گرفتم، سعی کردم به بازیکنان جوان یاری کنم. به آنها در زمین یاری می کنم تا شرایط بهتری داشته باشند.

خبرنگاران: در مورد روند جوانگرایی در تیم ملی هم صحبت کن که میانگین سنی نسبت به سال گذشته 2.6 کاهش یافته و این مسئله می تواند آینده ای خوب را برای تیم ملی رقم بزند.

من فکر می کنم تا الان با این تیم جوان خوب کار کردیم. تیم مان جوان است، اما مرحله بعد بازی های سخت تری داریم و باید سخت کوشش کنیم و نباید یادمان برود دیگر با تیم هایی مثل گوام، هند و ترکمنستان بازی نداریم، بلکه حریفان ما تیم هایی مثل کره جنوبی، ژاپن و استرالیا خواهند بود و این تیم ها، تیم های مرحله اول نیستند.

خبرنگاران: خودت فکر می کنی کدام حریفان برای ما راحت تر باشند و راه مقابله با آنها چیست؟

فرقی ندارد، ما بازی های سختی در مرحله بعدی داریم و باید چند بازی محبت آمیز خوب انجام دهیم، چون بازی محبت آمیز یاری می نماید تا برای مرحله بعدی که سخت تر است، حاضر شویم.

خبرنگاران: به عنوان کاپیتان تیم ملی چه نظری در مورد استعفای کارلوس کی روش داری و اینکه سرمربی تیم ملی پس از بازی با عمان از طرفداران تیم ملی خداحافظی کرد. اکنون خیلی ها معتقدند که باید شرایط برای ماندن کی روش فراهم گردد و زمان رفتن او نیست.

معلوم است که کی روش این همه برای تیم ملی زحمت کشیده و به بازیکنان جوان یاری نموده است و اکنون برای دیدن نتیجه کارش باید در تیم ملی بماند. او تاکنون این همه زحمت کشیده و تعیین است که در ادامه هم می تواند به تیم ملی ما یاری کند. من اصلاً به رفتن کی روش فکر نمی کنم چون هنوز سرمربی مان است و می خواهیم کار را با او ادامه دهیم.

خبرنگاران: اما ماندن کی روش نیازمند یکسری امکانات و حمایت از سوی مسئولان است.

صددرصد؛ ما زمین خوب می خواهیم، استادیوم خوب باید باشد و به خیلی چیزهای دیگر نیاز داریم. اگر از ما صعود به جام جهانی می خواهند، باید پشتیبانی هم از تیم ملی به خوبی صورت بگیرد. برای کشورمان فوتبال بازی می کنیم و برای مسروری مردم کوشش می کنیم. برای مسرور کردن مردم، همه باید یاری نمایند.

خبرنگاران: این یاری ها لفظی اجرا شده و وزیر ورزش و جوانان هم اظهار داشت از کی روش و تیم ملی حمایت می نماید.

حمایت ها باید در عمل باشد. من خودم از شرایط مان در بازی با عمان به شدت ناراحت بودم. زمین مان را پیش از بازی کمی آب نریخته بودند تا چمن شرایط بهتری داشته باشد و زمین بازی کاملاً خشک بود. در زمین خشک بازی کردن، دریبل زدن، پاس دادن سخت است و اگر زمین بازی آب داده گردد، برای خودمان خوب است و بازی با سرعت بالا انجام می گردد تا طرفداران هم بیشتر از بازی لذت ببرند.

خبرنگاران: آب دادن زمین چقدر به بازی یک تیم یاری می نماید؟

به این شکل خیلی راحت تر فوتبال بازی می کنیم. من هرجایی که بودم، قبل از بازی به زمین چمن آب می دهند تا خشک نباشد. در آلمان، انگلیس و قطر بازی نموده ام و همه جا قبل از بازی زمین را آب می ریزند که این مسئله به سرعت بازی یاری می نماید و کار برای بازیکنان سخت نمی گردد. واقعاً کار ما در بازی با عمان سخت بود و من از هر کسی می پرسیدم، برای بازی کردن مشکل داشت. این هم یکی از مسائل ماست و اگر بخواهم مسائل را بگویم، باید یکی یکی آنها را بشمارم.

خبرنگاران: موضوعی هست که بخواهی بگویی؟

امیدوارم با تیم ملی به جام جهانی 2018 صعود کنیم. من هم کم کم سنم بالاتر می رود و دوست دارم یک جام جهانی دیگر بازی کنم و این موضوع خیلی مهم است. ان شاالله بتوانیم با این تیم خوب به صعود جام جهانی روسیه کنیم و نتایج خوبی هم بگیریم.

گفت وگو: علیرضا محرمی

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 493

به "دژاگه: به رفتن کی روش فکر نمی کنم، او برای دیدن نتیجه کارش باید بماند، قبل از بازی با عمان به زمین آب هم ندادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دژاگه: به رفتن کی روش فکر نمی کنم، او برای دیدن نتیجه کارش باید بماند، قبل از بازی با عمان به زمین آب هم ندادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید