داستان تیونینگ دنا به وسیله کوروش منصوری

به گزارش مجله گرافیک، کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟

داستان تیونینگ دنا به وسیله کوروش منصوری

خبرنگاران - کوروش منصوری به ایران سفر نموده بود تا با ایران خودرو به توافق برسد تا خودروهای این شرکت از جمله دنا را تیونینگ کند این مذاکرات با کوروش منصوری در حاشیه همایش موتور با شرکت ایپکو انجام شد و توافق اولیه هم بدست آمد اما به دلایل نامعلوم هیچ گاه نهایی نشد امین آزاد سردبیر خبرنگاران درباره این موضوع با کوروش منصوری مصاحبه نموده است.

فیلم مصاحبه در یوتیوب

منصوری یکی از بزرگان صنعت خودو دنیا است، منصوری از فراری تا بوگاتی به سبک یک ایرانی در راهی بی خاتمه قدم گذاشت است اما او از کجا آغاز نموده تا به اینجا برسد؟

شاید هیچ کس فکر نمی کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع ترین خودرو خیابانی است را تیونینگ کند اما کوروش منصوری این کار را کرد.

شاید همین جرات عجیب این مرد پیروز ایرانی است که وی را تبدیل به یکی از پیروز ترین مردان در صنعت تیونینگ در دنیا و شرکتش را تبدیل به یکی از معروف ترین نشان های دنیای برندهای لوکس نموده باشد.

حالا هرچه قدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در دنیا مد برای همه شناخته شده است، منصوری هم در دنیا اتومبیل برای لوکس سواران نامی آشنا است.

شعار شرکت منصوری فراتر از یک سنت و فراتر از مسابقه است. اما صاحب نشان معروف تجاری منصوری چگونه آدمی است؟

داستان از کجا آغاز شد

کوروش منصوری متولد 1340 و اهل چالوس است. وی قبل از آنکه به آلمان بیاید در انگلستان تحصیل می کرد. کوروش منصوری در مصاحبه با مجله ماشین گفته است : سال 1989 بود که بدلیل علاقه شخصی در شهر مونیخ کمپانی MP Design را تاسیس کردم و تا سال ها مشغول فراوری قطعات و همکاری با کمپانی های بزرگ خودروسازی و تیونینگ آلمانی بودیم اما به خودم گفتم تا کی باید برای دیگران قطعه فراوری کنیم؟!

حالا زمانی است که باید خودمان هم با لوگو و برند منصوری به بازار بیاییم، سپس کار را با بنتلی آغازکردیم که بسیار پیروز بود و پس از آن به سراغ استن مارتین رفتیم.

ما بسراغ خودروهایی رفتیم که تا به امروز کسی روی شان کار ننموده بود.ضمناً ما با تمام تیونرهای آلمانی دوست و همکاریم، اگر به سراغ مرسدس بنز می رفتیم، برابوس ناراحت می شد و یا اگر به سراغ بی ام و می رفتیم هارت گه یا اشنیتزر از ما دلخور می شدند، بنابراین به این نتیجه رسیدیم که آنها کارخودشان را انجام دهند و ما روی شاخه های خالی بیاییم.

پس از آستن مارتین نیز به سراغ رولزرویس، سپس فرراری و بعد SLR و خاتمه بوگاتی ویرون که نهایت کار است، رفتیم.

کوروش منصوری در مصاحبه با امین آزاد

شجاعت در تغییر

شاید کسی جرات نمی کرد خودرویی که بیش از هزار اسب بخار قدرت داشته باشد، را تقویت کند. اما کوروش منصوری این کار را کرد. وی بین 85 تا 90 اسب به قدرت بوگاتی ویرون اضافه نمود. کوروش منصوری چنان پیروز بود که در کمتر از نیم دهه از بنتلی به بوگاتی رسید.

کوروش منصوری ا زسال 90 با MP Design در بیشتر نمایشگاه های خودرویی دنیا حضور داشته است. پیروزیت شرکت منصوری آنچنان رو به توسعه است که حتی در اوضاع بد مالی در دنیا نیز شرکت منصوری شرایط خوبی دارد.

کوروش منصوری گفته است: ما مشتری های خوبی در ابوظبی، دوبی و قطرداریم (دو تن از مشتریان سرشناس او پسر امیر امارات و پسر 14 ساله رومان آبراموویچ مدیر روس و متمول باشگاه فوتبال چلسی است.)

کوروش منصوری در جایی گفته است: قیمت بوگاتی را در حالت پر 700هزار یورو در نظر می گیریم، البته بیشترین سود را کمپانی بوگاتی می نماید و اگر بخواهیم بگوییم آپشن های ما سقف دارد خیر ندارد، البته نهایت کار آپگرید موتور بوگاتی است که بین 100 تا 150 هزار یورو به قیمت آن می افزاید، برای سفارش ویرون حتما باید مشتری به اینجا بیاید تا رو در رو قرار داد امضاء کنیم.

منبع: بیت ران
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2268

به "داستان تیونینگ دنا به وسیله کوروش منصوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان تیونینگ دنا به وسیله کوروش منصوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید