جلیقه زردها در شنبه اعتراضی به خیابانهای شهرهای فرانسه آمدند

به گزارش مجله گرافیک، تهران - خبرنگاران - معترضان به سیاست های مالی دولت فرانسه موسوم به جنبش جلیقه زردها امروز (شنبه) در حالی برای بیست و دومین بار به خیابان ها آمدندکه درکنار هشدارهای دولت به ممنوعیت تجمعات دربرخی مناطق پاریس، تجمع اصلی آنها درشهرتولوزصورت می گیرد.

جلیقه زردها در شنبه اعتراضی به خیابانهای شهرهای فرانسه آمدند

به گزارش خبرنگاران از رسانه های محلی فرانسه از جمله فرانسه اینفو تی وی ، امروز تجمع نمایندگان در شهرهای پاریس، مارسی، بوردو، دیون،تولوز، استراسبورگ، نانت، گرنوبل و لیل همانند شنبه های گذشته در خیابان ها حضور یافته و اعتراض خود را نسبت به برنامه های مالی دولت اعلام کردند.

بنابرگزارش های اولیه، قرار است تجمع اصلی امروز در شهر تولوز در جنوب غرب فرانسه انجام گردد و برای ساعت 12به وقت محلی (15:30 به وقت تهران) برنامه ریزی شده است.

این تجمعات در حالی صورت می گیرد که دولت فرانسه طی هفته های گذشته با اعمال قوانین سخت ازجمله قانون ضد خرابکاری و ممنوعیت استفاده از پوشش صورت فشارها را افزایش داده تا اعتراضات را خاموش کند.

به نوشته این رسانه ها، براساس قانون ضد خرابکاری دولت مکرون که به تصویب مجالس ملی و سنای فرانسه رسیده است، معترضانی که از منع حضور در تجمعات سرپیچی نمایند، با مجازات 6 ماه زندان و پرداخت7500تا 15هزار یورو جریمه نقدی روبرو می شوند.

تجمع امروز جلیقه زردها به نوعی آماده شدن برای تجمع بزرگ در 31فروردین ماه جاری است.این تجمع به دنبال سرانجام یافتن زمانگفت و گوی ملی بین دولت مکرون و معترضان و عدم دستیابی به توافق برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری فرانس اینفو تی وی، درتولوز بیش از 800 پلیس وژاندارم در خیابان ها مستقر شده اند و میدانکاپیتولتولوز به روی معترضان بسته شده است.

در جریان اعتراض های جلیقه زردها تاکنون 11نفر کشته و دستکم 2 هزار تظاهرنماینده و یک هزار نیروی پلیس زخمی و9هزار نفر بازداشت شده اند.

اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه که از لباس زرد افراد در کنار جاده ها گرفته شده است، زمانی شروع شد که دولت مکرون بیست و سه هفته پیش پیشنهاد افزایش مالیات سوخت را ارایه کرد.این اقدام دولت با اعتراضات گسترده ای روبرو شد به صورتی که دولت مجبور به تعویق شش ماهه این پیشنهاد شد.

این اقدام دولت، جلیقه زردها را آرام نکرد و آنان با ادامه اعتراضات خود، محورهای شعارهای خود را ضد سرمایه داری و فشارهای مالی بر طبقه متوسط و ضعیف جامعه قرار دادند.

اروپام**6984**1590

منبع: ایرنا
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 190

به "جلیقه زردها در شنبه اعتراضی به خیابانهای شهرهای فرانسه آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلیقه زردها در شنبه اعتراضی به خیابانهای شهرهای فرانسه آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید