توجه به سلیقه گردشگرها رمز موفقیت صنایع دستی ایران است

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، جولیو ویناچا صبح سه شنبه در ملاقات با هنرمندان و فراوری کنندگان صنایع دستی شهرستان سمنان در خلال بازدید از نمایشگاه صنایع دستی استان سمنان، ضمن بیان اینکه اگر در فراوری صنایع دستی، سلیقه مخاطبان در نظر گرفته نشود نمی توان انتظار موفقیت داشت، ابراز داشت: هنرمندان صنایع دستی در صورتی که به سلیقه مخاطب توجه نداشته باشند، نه تنها بازارهای داخلی را از دست می دهند، بلکه به بازارهای جهانی نیز راه نمی یابند.

توجه به سلیقه گردشگرها رمز موفقیت صنایع دستی ایران است

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور ارزان کانادا لحظه آخری هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی اضافه نمود: فراورینمایندگان صنایع دستی در ایران تنها در صورت توجه به احتیاج و سلیقه گردشگران و مسافران و فراوری آثار کاربردی، قادر به ارتباط گیری با بازارهای جهانی هستند.

اینترنت ابزاری برای اشاعه فراوریات هنری

مشاور تخصصی یونیدو همچنین با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ فراوریات دستی و هنرهای بومی در سطح جهان، گفت: هنرمندان باید از پتانسیل های موجود در عصر حاضر مانند اینترنت در اشاعه و معرفی کارهایشان استفاده نمایند تا بتوانند فرایند برند سازی محصولاتشان را در سطح جهانی دنبال نمایند.

ویناچا تاکید نمود: ایده پردازی برای اشاعه و معارفه یک فراوری خوب، بهتر از صرف فراوری آن به روش های سنتی است چرا که می تواند هنرمند را با فرایند برند سازی فراوریاتش بیش از پیش آشنا سازد.

وی با بیان اینکه تا به امروز برای ایده پردازی و یاری به رونق صنایع دستی و گردشگری، به 20 کشور جهان سفر نموده است، اضافه نمود: نخستین بار است که به ایران سفر می کنم و دلیل سفرم به این کشور این است که از پتانسیل های بسیار زیاد این کشور در زمینه فراوریات و آثار هنری و صنایع دستی مطلع هستم.

ملاقات از بازارچه صنایع دستی گرمسار، کاروانسرای ده نمک آرادان، کارگاه صنایع دستی و فرش دست باف سمنان و همچنین نشست با فعالان حوزه صنایع دستی در شهرستان های دامغان و شاهرود از جمله برنامه های سفر معاون توسعه صنعتی و صنایع خلاق سازمان ملل متحد به استان سمنان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 778

به "توجه به سلیقه گردشگرها رمز موفقیت صنایع دستی ایران است" امتیاز دهید

1 کاربر به "توجه به سلیقه گردشگرها رمز موفقیت صنایع دستی ایران است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به سلیقه گردشگرها رمز موفقیت صنایع دستی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید