تعطیلی 45 روزه فرودگاه دبی در سال آینده
به گزارش مجله گرافیک، شلوغ ترین فرودگاه بین المللی دنیا برای انجام تعمیرات در سال آینده به حالت نیمه تعطیل در خواهد آمد.
یکی از دو باند شلوغ ترین فرودگاه بین المللی دنیا به مدت 45 روز در ماه آوریل و مه سال آینده به روی مسافران بسته خواهد شد. تقریبا نیمی از پروازهای معمولی آن انجام خواهند شد.
باند جنوبی در فرودگاه بین المللی دبی که سال گذشته محل گذر بیش از 88 میلیون مسافر بوده است، تقریبا به سرانجام عمر طراحی خود رسیده است.
این فرودگاه، با کد DXB، از 16 آوریل تا 30 مه 2019 برای روکش گذاری مجدد و تعویض سیستم روشنایی زمین تعطیل خواهد شد. هدف از این کار، افزایش ایمنی، خدمات و ظرفیت است.
سخنگوی فرودگاه های دبی به ایندیپندنت گفت:
تخمین زده می گردد که طی این دوره 45 روزه شاهد کاهش ظرفیت 43 درصدی پروازها باشیم.
هنوز زود است که اندازه تأثیرات این تعطیلی بر ترافیک مسافرتی را برآورد کنیم، زیرا این موضوع بستگی به واکنش شرکت های هواپیمایی نسبت به کاهش ظرفیت دارد. شاید برخی تصمیم بگیرند که در صورت امکان با هواپیمای بزرگتری پرواز نمایند، شاید برخی دیگر هم متحمل افزایش عامل بارگیری خود شوند که هر دوی آن ها می تواند تعداد مسافران را تحت تاثیر قرار دهد.
باند شمالی فرودگاه در سال 2014 تحت برنامه مشابهی نهاده شد، اما تعداد مسافرها در آن موقع در حدود 65 میلیون نفر بود. اما امروز، مسافران فرودگاه بیش از یک سوم افزایش یافته است.
دبی، مهم ترین شهر امارات است که پذیرای پروازهایی از شش فرودگاه انگلستان است: گاتویک، هیترو، بیرمنگام، منچستر، نیوکاسل و گلاسکو. اماراتی ها از تابستان 2018 پذیرای پروازهای استنسد خواهند بود.
معمولا سه بوئینگ 777 از بریتیش ایرویز به صورت روزانه بین فرودگاه های هیترو و دبی در حال پرواز هستند. این ایرلاین می تواند آن ها را با هواپیمای بزرگ تر بوئینگ 747 یا ایرباس A380 جایگزین کند تا همین تعداد از مسافران را با دو پرواز حمل کند.
این زمان بندی با توجه به فرودگاه صورت گرفته است و زمانی است که ترافیک مسافران از لحاظ فصلی کاهش می یابد.
پل گریفیتس، مدیر اجرایی فرودگاه دبی، می گوید:
با اینکه به خاطر مشکلاتی که ممکن است برای مشتریان خطوط هوایی و مسافران ما پیش آید متاسف هستیم، اما این توسعه برای ارتقای ایمنی، افزایش ظرفیت و هموار کردن راهی برای توسعه های آینده لازم است.
فرودگاه دبی، مسافران بیشتری را نسبت به فرودگاه هیترو حمل می نماید، اما به خاطر بزرگ تر بودن میانگین ابعاد هواپیماها، نشست و برخاست های بسیار کمتری در آن انجام می گردد. در حالی که فرودگاه هیترو معمولا پذیرای 1300 رفت و آمد هواپیمایی به صورت روزانه است، اما دبی پذیرای 1100 رفت و آمد به صورت شبانه روزی است، در صورتی که تعداد عملیات های شبانه هیترو به شدت محدود است.
برخی از پروازها به فرودگاه DWC، دومین فرودگاه بزرگ امارات، منتقل خواهد شد که فعلا در حال توسعه است.
منبع: کجارو / traveldailynews.asia