برداشتن ماسک در فضای باز به شرط واکسیناسیون کامل و فرایند کاهشی بیماری

به گزارش مجله گرافیک، طبرسی گفت: اگر 85 درصد مردم واکسن بزنند و بیماری فرایند کاهشی داشته باشد می توان ماسک را حداقل در فضای باز و دارای تهویه مناسب برداشت.

برداشتن ماسک در فضای باز به شرط واکسیناسیون کامل و فرایند کاهشی بیماری

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیام طبرسی فوق تخصص بیماری های عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با برنامه صبح و گفتگو در مورد کرونا مصاحبه تلفنی کرد.

وی ضمن اشاره به کاهش فشار ها روی کادر درمان و انتظار بیماران برای بستری شدن در بیمارستان ها گفت: پیکی که هر شب 430 نفر وارد بیمارستان می شدند به حدود 160 الی 200 بیمار رسیده و در واقع 50 درصد کاهش یافته است.

طبرسی با اشاره به فرایند خوب واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: اگر با همین فرایند پیش رویم پیش بینی می شود تا اوایل آذر به پوشش 85 درصدی دو دُز واکسن برسیم که شرایط را برای کنترل کرونا راحت تر می کند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی در مورد زدن ماسک پس از واکسینه شدن اظهار کرد: اگر 85 درصد مردم واکسن بزنند و بیماری فرایند کاهشی داشته باشد می توان ماسک را حداقل در فضای باز و دارای تهویه مناسب برداشت و در فضا های بسته توجه بیشتری کرد.

وی در رادیو گفتگو با اشاره به برخی اخبار نگران کننده مبنی بر افزایش بیماری در برخی شهر ها در پی مسافرت ها اظهار داشت: باید چنین رفتار هایی کنترل شود و مسافرت ها را به ویژه در زمان شلوغی و برای افرادی که هنوز واکسن نزده اند مدیریت کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری پیرامون تمدید واکسن پس از گذشت 6 یا 8 ماه بیان نمود: به احتمال زیاد برای افراد پر خطر باید واکسن را پس از مدتی تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1948

به "برداشتن ماسک در فضای باز به شرط واکسیناسیون کامل و فرایند کاهشی بیماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشتن ماسک در فضای باز به شرط واکسیناسیون کامل و فرایند کاهشی بیماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید