تور دبی ارزان: برج خلیفه، شهری عمودی در امارات

به گزارش مجله گرافیک، برج خلیفه در امارات متحده عربی و در شهر #دبی بلندترین برج دنیا محسوب می گردد. ارتفاع این برج 828 متر و دارای 209 طبقه است.

تور دبی ارزان: برج خلیفه، شهری عمودی در امارات

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش دنیای سفر سفر همواره از سرگرمیات سالم و مجذوب کننده گروهی و انفرادی است. انتخاب مقصد درست لذت این سرگرمی را چند برابر می نماید. امروز مجذوب کنندهیت های دنیاگردی به جاذبه های طبیعی و تاریخی ختم نمی گردد. بسیاری از کشورها برای جذب دنیاگرد بیشتر دست به ایجاد جاذبه های نوین و مدرن می زنند.

در سراسر دنیا برج های بلند بسیاری با هدف جذب دنیاگردان ساخته شده است. هر برج دارای ویژگی های منحصر به فرد و خدمات دنیاگردی متفاوتی است. کشورهای گوناگون در ساخت برج های بلند از یکدیگر پیشی می گیرند. در حال حاضر برج خلیفه در امارات متحده عربی و در شهر دبی بلندترین برج دنیا محسوب می گردد. ارتفاع این برج 828 متر و دارای 209 طبقه است که 163 طبقه آن در دسترس مردم قرار گرفته است.

برج خلیفه با هدف توسعه دنیاگردی امارات در سال 2010 افتتاح شده است. این برج با الهام از گیاهی بیابانی به نام هایمنوکالیس و بهره گیری از معماری اسلامی ساخته شده است. این نمای بزرگ و زیبا از بالا به صورت حرف Y است و با افزایش ارتفاع سطح مقطع برج کاهش می یابد. شکل این برج باعث شده از طبقات مختلف چشم انداز ها زیبا و گسترده ای برای دنیاگردان قابل رویت باشد. معمار این برج آدریان اسمیت از معماران یک شرکت معماری در شیکاگو است.

بیشتر طبقات برج به اقامتگاه های رویایی و مجلل اختصاص یافته است. طبقاتی که برای بازدید دنیاگردان قرار گرفته شامل لانژ، سکوهای دیدن، مراکز خرید، رستوران، هتل، باشگاه ورزشی و استخر با امکانات کامل است. در این برج مسجد و کتابخانه نیز وجود دارد. بسیاری از افراد برج خلیفه را شهری عمودی می دانند. باغ های این برج نیز با گیاهانی آراسته شده که با آب وهوای دبی سازگار و فضای زیبایی را ایجاد نموده است.

یکی از مجذوب کنندهیت برج های بلند برای دنیاگردان چشم انداز های است که از بالای برج قابل مشاهده است. در برج خلیفه 2 سکو به این کار اختصاص یافته است. سکوی اول به نام At The Top در طبقات 124 و 125 قرار گرفته است. ارتفاع این سکو از زمین 452 متر است. سکوی دیگر در ارتفاع 555 متری و در طبقه 148 برج است و نام آن At The Top SKY است. دنیاگردان برای دیدنی چشم انداز ها حیرت انگیز دبی و اطراف آن به این برج و این سکوها می فرایند. دیدنی غروب خورشید از طبقات این برج یکی از کارهای مورد علاقه دنیاگردان است و حضور در این زمان برای بسیاری از مردم مجذوب کنندهیت دارد.

سالن لانژ برج خلیفه در طبقات 152، 153 و 154 است و بلندترین سالن لانژ دنیا محسوب می گردد. دنیاگردان می توانند همراه با خوردن غذا یا نوشیدن چای از چشم انداز این طبقات لذت ببرند. این سالن دارای تراسی است که می توان از ارتفاع 585 متری چشم انداز ها اطراف را دیدن کرد. این سالن با معماری داخلی زیبا و آب نمایش یکی از جاذبه های برج خلیفه است.

یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های دنیاگردی این برج نمایش آتش بازی و نمایش لیزری در شب سال نو است که افراد زیادی برای بازدید به صورت حضوری و مجازی از این مراسم را به خود جذب می نماید. کنار برج خلیفه یک آب نمای موزیکال زیبا و بزرگ قرار گرفته است که نمایش پایکوبی آب و پایکوبی نور برای دنیاگردان در این آب نما اجرا می گردد.

بعلاوه اطراف این برج پیاده روهایی وجود دارد که امکان پیاده روی و لذت از چشم انداز ها اطراف برج را برای دنیاگردان فراهم می نماید. در این برج و خیابان های اطرافش بیش از هزار اثر هنری از هنرمندان سراسر دنیا تعبیه شده است. بعلاوه برای لذت بیشتر دنیاگردان دریاچه های مصنوعی نیز ساخته شده است.

منابع:

burjkhalifa.ae

inquiriesjournal.com

منبع: دنیای سفر
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2117

به "تور دبی ارزان: برج خلیفه، شهری عمودی در امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: برج خلیفه، شهری عمودی در امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید