بدون رضایت مالکان نمی توان قلعه بستک را مرمت و بازسازی کرد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/هرمزگان قلعه تاریخی خان بستک که در زلزله سال 92 آسیب دید، تا به امروز مرمت و بازسازی نشده است.

بدون رضایت مالکان نمی توان قلعه بستک را مرمت و بازسازی کرد

جهت دریافت خدمات قیمت هر متر مربع بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بستک گفت: میراث فرهنگی مالک این قلعه نیست و بدون رضایت مالکان نمی توان قلعه را مرمت و بازسازی کرد.

خنجی با اشاره به ثبت قلعه تاریخی خان بستک با شماره 6110 در فهرست آثارملی در سال 81، اضافه نمود: وراث مالک قلعه در خارج از کشور زندگی می نمایند و تا به امروز برای فروش قلعه به میراث فرهنگی یا مرمت آن رضایت نداده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بستک اظهار داشت: قلعه خان بستک از خشت و گل ساخته شده و مربوط به دوره قاجار است.

وی با بیان اینکه این قلعه درضلع شرقی میدان دفاع مقدس شهربستک واقع شده است، توضیح داد: شهرستان بستک با حدود 60 هزار نفر جمعیت از مهمترین کانون های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان است.

خنجی بیان کرد: قلعه خان، کاروانسرهای بستک وعباسی، مسجد جامع قدیم، حمام خان، قنات های دهنگ، مدرسه مصطفویه، موزه مردم شناسی جناح و مجموعه بازار بستک از مهمترین آثار تاریخی این شهرستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 809

به "بدون رضایت مالکان نمی توان قلعه بستک را مرمت و بازسازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون رضایت مالکان نمی توان قلعه بستک را مرمت و بازسازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید