بازسازی چهره مرد سوییسی قرن هشتمی، جوان بلندقامت با دندان های سالم و نام لاتین

به گزارش مجله گرافیک، آدِلاسیوس ابالکوس برای مردی که حدود سال 700 میلادی، قرن ها بعد از سقوط امپراتوری رم غربی، در سوییس زندگی می کرد نامی کاملا لاتینی است.

بازسازی چهره مرد سوییسی قرن هشتمی، جوان بلندقامت با دندان های سالم و نام لاتین

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میریام وولشلگر، باستان شناس دپارتمان باستان شناسی کانتون سولوتورن در مورد این نام لاتینی عجیب می گوید: در آن دوره، انتخاب اسمی از این دست عمدی بوده است. درحقیقت قرن هشتم، سال هایی بوده است که ژرمن های آلامانی به سمت منطقه ها کوهپایه ای شمالی کشور می رفتند و کوشش می کردند هر آنچه را که از زبان و فرهنگ امپراتوری رم به جای مانده بود تغییر دهند. به همین دلیل، به نظر می رسد مردم بومی این منطقه ها می خواستند با گذاشتن نام های لاتینی روی فرزندانشان فرهنگ رُمی را حفظ نمایند. اما به هرو، نام آدِلاسیوس و بیشتر چیزهایی که فکر می کنیم درباره او می دانیم درحد حدس است.

درمدت کاوش های سال 2014 در شهر گرانشان در شمال سوییس، باستان شناسان توانستند 47 قبر مربوط به اوایل سده های میانی را کشف نمایند که یکی از آنها اسکلت آدلاسیوس بود.

این باستان شناسان برپایه بقایای این تدفین تخمین زدند که آدلاسیوس بین 19 تا 22 ساله بوده و حدود 2متر قد داشته است. دلیل مرگ زودهنگام این جوان قدبلند بیماری عفونت استخوانی مزمن در اثر کمبود ویتامین بوده است.

اسکار ویلسون، باستان شناس متخصص در بازسازی سه بعدی چهره اسکلت ها، سرپرستی بازسازی صورت آدلاسیوس را به عهده گرفت. زمانی که او با یاری چاپگر سه بعدی، جمجمه این جوان سوییسی را بازسازی کرد متوجه شرایط دندان های بسیار سالم و مرتب او شد.

نیلسون که سابقه بازسازی چهره مردان دوره نوسنگی را داشت در این خصوص می گوید: هرگز دندان هایی تا این حد منظم و سالم ندیده بودم.

آلداسیوس از اول ماه ژوئن در موزه کولتور-هیستورشن در شهر گرانشان به نمایش درخواهد آمد و سپس از ماه نوامبر به موزه دولتی باستان شناسی کانتون سولوتورن سوییس منتقل خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1853

به "بازسازی چهره مرد سوییسی قرن هشتمی، جوان بلندقامت با دندان های سالم و نام لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی چهره مرد سوییسی قرن هشتمی، جوان بلندقامت با دندان های سالم و نام لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید