این ژیان نخستین جهانگردان ایرانی را تا آفریقای جنوبی برد! (تور آفریقای جنوبی)

به گزارش مجله گرافیک، عیسی و عبدالله امیدوار 2 برادر گردشگری هستند که سال 1333 سفر خود را ابتدا با موتور و بعد هم با ژیان به دور جهان آغاز کردند تا عنوان نخستین گردشگر ایرانی به آن ها تعلق بگیرد.

این ژیان نخستین جهانگردان ایرانی را تا آفریقای جنوبی برد! (تور آفریقای جنوبی)

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

نصیبه سجادی|همه چیز در دهه 1320 از پشت بام خانه ای در دروازه دولاب تهران و با تماشای آسمان و رویاپردازی شروع شد، در محله ای که آنجا متولد و بزرگ شده بودند و در خانه ای که با شنیدن قصه های مادر از چهارگوشه جهان به دوردست ها سفر می کردند؛ همه این ها علتی شد که آن ها بالاخره راه بیفتند تا با چشم خودشان ببینند جهان چطور جایی است.

سفر اول با موتور و شعار همه متفاوت، همه خویشاوند شروع می گردد و 7 سال طول می کشد. سفر دوم هم سال 1340 شروع می گردد با ژیان سیتروئن؛ ماشینی که کشور فرانسه بعد از جهانگردی اول به 2 برادر هدیه داده بود. سفر با ژیان از مرز کویت شروع می گردد، در عربستان سعودی ادامه پیدا می نماید و در آفریقای جنوبی به خاتمه می رسد. نخستین فیلم رنگی از خانه خدا را این 2 برادر در سفر به مکه تهیه می نمایند و در سفر به آفریقا با ناشناخته های بسیاری روبه رو می شوند.

آن ها به هر قبیله ای که می رفتند چند روزی آنجا می ماندند و با آداب و رسوم و فرهنگ قبیله های مختلف آشنا می شدند و از همه هم فیلم، نوشته و گزارش تهیه می کردند. این نوشته ها در کتاب سفرنامه برادران امیدوار چاپ شده است.

سفر برادران امیدوار سال 1343 به خاتمه می رسد و موتور و ژیانی که با آن به دور جهان رفتند و هدایایی که گرفتند، همه و همه در موزه ای که به نام 2 برادر در کاخ سعدآباد افتتاح شده نگهداری می گردد. حالا گذشته را رها کنیم و به این روز ها برسیم؛ عبدالله امیدوار در تیرماه 1401 در کشور شیلی از جهان رفت. او در این کشور تشکیل خانواده داده بود و زندگی می کرد.

عیسی امیدوار هم در 94سالگی دوست دارد طرح کوچکی از کره زمین را در مجموعه سعدآباد ایجاد و قبایل و تمدن های گوناگون را در آن بازسازی کند: هم من و هم برادرم از جهانگردی هایمان وسایل زیادی داریم که جای آن در موزه است، ولی به علت کوچک بودن فضای موزه در خانه نگهداری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرادید
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2297

به "این ژیان نخستین جهانگردان ایرانی را تا آفریقای جنوبی برد! (تور آفریقای جنوبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ژیان نخستین جهانگردان ایرانی را تا آفریقای جنوبی برد! (تور آفریقای جنوبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید