این خانه های کوچک پیش ساخته برای زندگی راحت در محیط های طبیعی ساخته شدند

به گزارش مجله گرافیک، با نگاهی به مناطق ناهموار جزایر فارو، بالافاصله به یاد صحنه هایی از فیلم های فانتزی می افتیم.

این خانه های کوچک پیش ساخته برای زندگی راحت در محیط های طبیعی ساخته شدند

کلبه هایی دست ساز با سقف های پوشیده در خزه ها، در زمین هایی ناهموار با صداهایی از پرندگان و حیوانات خانگی که جایگزین صدای ماشین ها شدند.

مهندس دانمارکی به نام Ole Vanggaard با همکاری یک معمار ساکن این جزایر به نام Kári Thomsen کلبه های پیش ساخته ای در منطقه Kvivik برپا کردند؛ دهکده ای که روی تپه ای با چشم انداز جزایز فارو ساخته شده است.

این خانه های کوچک و پیش ساخته که Kvivik Igloo نامیده می شوند؛ مشرف به خلیج و کوه های اطراف آن هستند. هر کلبه همانند خانه های هابیت ها در فیلم ارباب حلقه ها ساخته شدند؛ شش ضلعی و با استفاده از عناصر طراحی که هدف شان بازتاب نور خورشید است.

این خانه ها با صفحاتی شبیه به آسفالت سنگ فرش شدند که امکان رویش گیاهان و سبزه ها را در سقف و کناره های خانه می دهند. رویش گیاهان روی سقف، نه تنها بر جذابیت این خانه ها می افزاید؛ بلکه باعث پایداری و استقامت بیشتر کلبه شده و حتی شاید پرندگان روی آن ها لانه نمایند.

سازندگان کلبه های Kvivik Igloo تاکید زیادی روی پایداری و محیط زیست داشتند و در ساخت آن ها از تمام اجزای طبیعی مانند چوب، شیشه، آلومینیوم و لاستیک استفاده کردند. در بالای سقف هریک از این خانه ها یک دودکش می بینیم که نشان می دهد از شومینه و اجاق چوبی بهره می برند.

در اضلاعی از این خانه ها، پنجره هایی قاب شده را مشاهده می کنیم تا اجازه دهند نماهایی دل انگیز از بیرون را مشاهده کنیم. بعضی از پنجره ها رو به آسمان و بعضی دیگر رو به دریا و مناظر طبیعی اطراف کلبه هستند. این پنجره ها می توانند مناظر بیرون را با هوای گرم و مطبوع داخل ترکیب نمایند تا صحنه هایی رویایی خلق گردد.

این کلبه ها بسیار محکم و مقاوم هستند. باد، باران و طوفان نمی تواند آن ها را از جا بکند؛ دقیقا مانند کلبه های مردمان قطب شمال، اسکیموها و اینوئیت ها که در کلبه هایی بسیار مقاوم برای زمستان زندگی می کردند و گنبدهای پناهگاهی آن ها بودند. نور خورشید از زاویه های مختلفی می تواند وارد فضای داخلی کلبه گردد.

طوری ساخته شدند که کف و سقف با یکدیگر ترکیب شده و نورگیرهای شیب دار فضای داخل خانه را با نور بیرون روشن می نمایند. به طور کلی، کلبه های Kvivik Igloo از طراحی برخوردار هستند که کمتر احتیاج به روشنایی یا سیستم های گرمایشی مصنوعی داشته باشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1770

به "این خانه های کوچک پیش ساخته برای زندگی راحت در محیط های طبیعی ساخته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خانه های کوچک پیش ساخته برای زندگی راحت در محیط های طبیعی ساخته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید