اپل در فراوری آیفون 12 با کمبود قطعه روبرو شد

به گزارش مجله گرافیک، شرکت اپل در فراوری آیفون با کمبود تراشه هایی که مصرف برق در آیفون و و دستگاههای دیگر را مدیریت می نمایند، روبرو شده است.

اپل در فراوری آیفون 12 با کمبود قطعه روبرو شد

به گزارش خبرنگاران، معلوم نیست کمبود این تراشه ها تا چه حد عرضه گوشیهای آیفون در سه ماهه جاری را که پرتقاضاترین فصل اپل به شمار می رود، محدود خواهد نمود. منابع مطلع اظهار کردند با وجود این کمبود، تامین نمایندگان احتمالا اپل و فراوری مدل جدید آیفون 12 را نسبت به سفارشهای سایر مشتریانشان در اولویت قرار خواهند داد.

افزایش تقاضا برای سیلیکون در فراوری مجموعه ای از محصولات و اختلالات زنجیره تامین به دلیل همه گیری کووید 19 دلیل اصلی این کمبود هستند. شرکت تایوانی TSMC در اکتبر اعلام نموده بود که تلفنهای هوشمند 5G به 30 تا 40 درصد محتوای تراشه بیشتری نسبت به گوشیهای 4G احتیاج دارند. این مورد و ابهامات نسبت به فرایند همه گیری باعث شده است مشتریان قطعات را از ترس کمبود پنهان نمایند به خصوص پس از این که شرکت هواوی در آستانه مهلت سپتامبر برای اجرای تحریمهای آمریکا علیه این شرکت، به انبارسازی بزرگ قطعات مورد احتیاجش پرداخت.

این انبارسازی به مسائل موجود در صنعت الکترونیک جهانی که همچنان با پیامدهای قرنطینه قبلی و مختل شدن فراوری دست و پنجه نرم می نماید، اضافه نمود. انتظار می رود اختلالات در شش ماه آینده ادامه پیدا کند.

مدیریت مصرف برق در آیفون 12 با توجه به قابلیتهای دوربین و 5G اهمیت بیشتری نسبت به مدلهای قبلی دارد و احتیاج اپل برای این قطعات را افزایش می دهد. اپل اخیرا مدلهای 5G را عرضه نموده و تحلیلگران تقاضای قوی برای این گوشیها را پیش بینی می نمایند. تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیر در کنفرانس اخیری که با تحلیلگران داشت درباره محدودیت عرضه آیفون 12، مک، آی پد و بعضی از مدلهای اپل واچ هشدار داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وی گفته بود مسائل فراوری برای آیفون تعجب آور نخواهد بود زیرا اپل تازه افزایش فراوری را آغاز نموده و پیش بینی درباره استمرار محدودیتهای عرضه سخت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1403

به "اپل در فراوری آیفون 12 با کمبود قطعه روبرو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در فراوری آیفون 12 با کمبود قطعه روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید