اندونزی سطح روابط خود با استرالیا را کاهش می دهد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: دولت اندونزی میخواهد در اعتراض به فعالیت های جاسوسی استرالیا بر ضد جاکارتا سطح روابط سیاسی خود با این کشور را کاهش دهد.

اندونزی سطح روابط خود با استرالیا را کاهش می دهد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ سخنگوی وزارت خارجه اندونزی امروز چهارشنبه تاکید نمود، جاکارتا روند کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با استرالیا را شروع نموده است.بر اساس این گزارش روابط اندونزی و استرالیا که در طول تاریخ با تنش های زیادی روبرو بوده است در هفته های اخیر پس از افشای فعالیت های جاسوسی استرالیا بر ضد اندونزی بیش از پیش متشنج شده است.

رئیس جمهور اندونزی که پیش از این در اعتراض به این اقدام استرالیا سفیر خود از این کشور را فراخوانده بود قرار است امروز در مورد این موضوع صحبت کند.تازه ترین اسناد منتشر از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا نشان می دهد که سرویس های جاسوسی استرالیا کوشش زیادی را برای شنود مکالمات تلفنی رئیس جمهور اندونزی و همسر وی طی سال های اخیر انجام داده اند.

افشای این اسناد طبقه بندی شده موجب افزایش تنش در روابط استرالیا و اندونزی شده است. روابط دو کشور پیش از این نیز با افشای اسنادی که نشان می داد آمریکا با استفاده از سفارت استرالیا در اندونزی اقدام به جاسوسی بر ضد این کشور می نموده است متشنج شده بود.

اسناد فاش شده از سوی اسنودن همچنین نشان می دهد که سفارتخانه های استرالیا در کشورهای آسیایی برای اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا مورد استفاده قرار می گرفته است.اندونزی نزدیکترین همسایه استرالیا در آسیا و متحد استراتژیک و راهبردی این کشور به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 315

به "اندونزی سطح روابط خود با استرالیا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی سطح روابط خود با استرالیا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید