تور دبی ارزان: امارات: از برنامه هسته ای ایران نگرانیم

به گزارش مجله گرافیک، دولت امارات از ایران خواست به همسایگانش از جمله کشورهای جنوب خلیج فارس و جامعه بین المللی درباره صلح امیز بودن برنامه هسته ای اش اطمینان بدهد. قبل از این آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران به علت همکاری با آژانس و پاسخ های تهران در زمینه سوالات آژانس، انتقاد نموده بود.

تور دبی ارزان: امارات: از برنامه هسته ای ایران نگرانیم

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سخنان در نشست خبری نماینده امارات در آژانس مطرح شد. او در این نشست خبری از صدور مجوز راه اندازی واحد سوم از چهار واحد نیروگاه اتمی برکه امارات نیز اطلاع داد. ساخت این واحد در منطقه الظفره در ابوظبی در سال گذشته به انتها رسید. قرار است این واحد در سال 2023 برق فراوری کند.

نیروگاه اتمی براکه امارات شامل 4 واحد در غرب ابوظبی (مرکز امارات) واقع شده است. کنسرسیومی به رهبری شرکت کپکو (کره جنوبی) در قراردادی به قیمت 24.4 میلیار دلار، ساخت و راه اندازی این نیروگاه را برعهده دارد. ساخت این نیروگاه از سال 2012 (8 سال قبل) آغاز شد. تا به امروز 2 واحد این نیروگاه راه اندازی کامل شده اند.

این نیروگاه با ظرفیت فراوری برق 5600 مگاوات می تواند یک چهارم احتیاج امارات به برق را فراوری کند.

امارات تنها کشور عربی است که دارای برنامه هسته ای است. نیروگاه اتمی براکه امارات در ساحل خلیج فارس مشغول کار است و برق اتمی فراوری می نماید. تنها نیروگاه اتمی ایران نیز در شهر بوشهر و در ساحل خلیج فارس است.

نماینده امارات در آژانس (حمد الکعبی) در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره فعالیت های هسته ای ایران گفت: دلایلی برای نگرانی هایی وجود دارد.

او گفت ایران باید اطمینان هایی را درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش به کشورهای منطقه و دیگر کشورها ارائه کند.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در هفته قبل با صدور قطعنامه ای از ایران انتقاد کرد. در این طرح که به وسیله امریکا و سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان ارائه شده بود از همکاری ایران با آژانس انتقاد و درخواست شده بود تهران با آژانس همکاری کامل داشته باشد و به سوالات آژانس پاسخ دهد.

قبل از این، مدیرکل آژانس بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی گفته بود ایران به سوالات آژانس درباره علت وجود آثار اورانیوم در سه تاسیسات اعلام نشده پاسخ فنی و کامل نداده است.

ایران ضمن رد این قطعنامه، در واکنش، اظهار داشت بعضی دوربین های نظارتی آژانس را در تاسیسات خود خاموش می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2194

به "تور دبی ارزان: امارات: از برنامه هسته ای ایران نگرانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: امارات: از برنامه هسته ای ایران نگرانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید