اردوغان: 3.6 میلیون پناهنده سوری را روانه اروپا می کنیم

به گزارش مجله گرافیک، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد که اگر نقدها کشورهای اروپایی از عملیات نظامی کشورش در شمال شرقی سوریه ادامه یابد، با گشودن مرزهای غربی کشورش 3.6 میلیون پناهنده سوری را روانه اروپا خواهد نمود.

اردوغان: 3.6 میلیون پناهنده سوری را روانه اروپا می کنیم

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که کشورش از روز چهارشنبه نهم مهر عملیات نظامی در شمال شرقی سوریه را شروع نموده است، به کشورهای اروپایی هشدار داد که در صورت ادامه پیدا کردن نقدها آنها از این عملیات نظامی، خیل عظیمی از پناهندگان سوری را راهی اروپا خواهد نمود.

رجب طیب اردوغان روز پنج شنبه در نشستی با نمایندگان حزب عدالت و توسعه (آکپارتی) در مجلس ترکیه خاطرنشان کرد: ما به عملیات نظامی خود در شمال سوریه ادامه خواهیم داد و اگر اروپا همچنان از اقدامات نظامی ما انتقاد کند، دروازه ها را باز خواهیم کرد و به 3.6 میلیون پناهنده سوری اجازه خواهیم داد که راهی اروپا شوند.

رئیس جمهور ترکیه با اعلام اینکه تاکنون 109 تروریست [اعضای گروه های کُرد پ.ک.ک و ی .پ.گ] در جریان حملات ارتش ترکیه کشته شده اند، اضافه کرد: بسیار بسیار صریح می گویم که ما هیچ انتقادی را از سوی جامعه بین الملل نخواهیم پذیرفت، مگر در صورتی که خونریزی گسترده راه بیفتد یا اینکه آنها سؤالاتی واقعی درباره اینکه عملیات نظامی کی به خاتمه خواهید رسید یا چه تعداد غیرنظامی کشته خواهند شد، داشته باشند.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شد.

اردوغان پس از صدور دستور شروع عملیات، طی پیامی در توئیتر خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ما به همراه ارتش ملی سوریه (شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد) در شمال سوریه عملیات خود را علیه گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک و ی.پ.گ شروع کرد. هدفمان از عملیات چشمه صلح از بین بردن کریدور ترور در مرزهای جنوبی است.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: با شکل گیری منطقه امن، آوارگان سوری را در این منطقه مستقر خواهیم کرد. تمامیت ارضی سوریه را حفظ خواهیم کرد و مردم منطقه را از چنگال تروریسم نجات خواهیم داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 491

به "اردوغان: 3.6 میلیون پناهنده سوری را روانه اروپا می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: 3.6 میلیون پناهنده سوری را روانه اروپا می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید