سفر جان آلن به اروپا و ترکیه برای مذاکره در مورد مبارزه علیه داعش

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که جان آلن فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا برای ائتلاف جهانی در مقابله با داعش طی هفته جاری به ایتالیا، واتیکان، ترکیه، آلمان و بلژیک سفر خواهد نمود.

سفر جان آلن به اروپا و ترکیه برای مذاکره در مورد مبارزه علیه داعش

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای بیان کرد که جان آلن فرستاده ویژه باراک اوباما برای ائتلاف جهانی علیه داعش طی روزهای آینده به ایتالیا، واتیکان، آلمان، ترکیه و بلژیک سفر خواهد نمود تا در مورد کوشش های ائتلاف برای شکست داعش، با مقام های این کشورها رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا اضافه نمود: طی روزهای 12 و 13 مارس (پنج شنبه و آدینه)، جان آلن و برت مک گورک معاون فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا با مقام های ایتالیایی و واتیکان دیدار خواهند کرد و در مورد کوشش های ائتلاف برای شکست داعش، شامل مقابله با تامین اقتصادی داعش و جلوگیری از پیوستن تروریست های خارجی به این گروه، مذاکره خواهند کرد.

این گزارش اضافه نمود: آلن و مک گورک سپس با مقام های ترکیه در آنکارا در مورد مشارکت ترکیه در ائتلاف بین المللی علیه داعش رایزنی خواهند کرد.

این دو مقام آمریکایی سپس از آنکارا به برلین سفر خواهند کرد تا در نشست های مختلفی با شرکای ائتلاف، در مورد حمایت از کوشش های صورت گرفته برای برقراری ثبات در عراق، بحث و گفتگو نمایند.

سفر آلن و مک گورک با دیدار با مقام های بلژیکی به خاتمه خواهد رسید. این دو مقام ارشد آمریکایی در بلژیک نیز با نمایندگان اتحادیه اروپا و ناتو در مورد پیشرفت های ائتلاف ضد داعش، مصاحبه خواهند کرد.

آمریکا رهبری ائتلاف موسوم به ضد داعش را بر عهده گرفته است. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف نموده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 563

به "سفر جان آلن به اروپا و ترکیه برای مذاکره در مورد مبارزه علیه داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر جان آلن به اروپا و ترکیه برای مذاکره در مورد مبارزه علیه داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید