بازسازی خانه: آیا بازسازی شاهزاده پارسی می تواند این مجموعه را دوباره زنده کند؟

به گزارش مجله گرافیک، بازگشت سری شاهزاده پارسی با به سرانجام رسیدن فعالیت فرنچایز با بازی شن های فراموش شده در فهرست خواسته های بسیاری از طرفداران جای گرفت. به طور پیش فرض، ساخت یک ریمیک از بازی دوست داشتنی شاهزاده پارسی: شن های زمان راه مناسبی برای پرکردن این خلأ در میان علاقه مندان است و درعین حال فرنچایز را که بیش از یک دهه است عنوانی از آن عرضه نشده است به نسل های جدیدتری که تنها شاید نام آن را شنیده باشند معرفی می نماید. اما متأسفانه به نظر می رسد برای رسیدن به این هدف راه چندان همواری پیش روی یوبیسافت قرار نگرفته است.

بازسازی خانه: آیا بازسازی شاهزاده پارسی می تواند این مجموعه را دوباره زنده کند؟

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در پی اعلام ساخت این نسخه بازسازی شده، آگاه شدیم که زمان عرضه آن ابتدا چند ماه و سپس به زمان نامعلومی به تعویق افتاد. علاوه بر این، با درنظرگرفتن محتویات و اطلاعاتی که تا به امروز از بازی منتشر شده، شواهد حاکی از آن است که کیفیت بازی آن گونه که انتظار می رفت نیست. به عبارت دیگر اتفاقات زیادی پیرامون این بازی اتفاق افتاده که تأثیر مثبتی بر روی بازگشت فرنچایز به صحن بازی های ویدئویی نمی گذارد.

شاهزاده پارسی هنوز طرفداران را قانع ننموده است

بازخورد اولیه نسبت به یک محصول جنبه ای مهم و کلیدی است و چگونگی معرفی یک بازی بر روی دیدگاه بازیکنان تا زمان عرضه آن تأثیر به سزایی دارد. هنگامی که ریمیک بازی شاهزاده پارسی: شن های زمان اعلام شد با استقبال گرم همه روبرو نشد.

تریلری که در Ubisoft Forward نمایش داده شد آغاز خوبی داشت. استفاده از مکانیک به عقب بازگرداندن زمان منحصربه فرد سری برای نشان دادن تصاویری از بازی ها پیش از نشان دادن ریمیک انتخابی هوشمندانه از جانب سازندگان بود اما وقتی تریلر به پخش نسخه بازسازی شده می رسد شرایط تغییر می نماید.

از نظر گرافیکی، چهره ها خشک هستند، بافت ها زمخت و بازی در کل شبیه یک بازی آخر نسلی برای ایکس باکس 360 یا پلی استیشن 3 به نظر می رسد. به اختصار بگوییم، از نظر بصری همه چیز برای نسخه بازسازی شده ای که از پایه و اساس دوباره در حال ساخت است اندکی ناامیدنماینده بود. یوبیسافت در خصوص گرافیک بازی شرح داده و آن را تصمیمی هنری توصیف نموده است اما این ادعا به تغییر نظر علاقه مندان منتهی نشد. علاوه بر این بازی در کنار بازی هایی چون Immortals: Phoenix Rising و Riders Republic معرفی گردید که گرافیکی خیره نماینده داشتند در نتیجه ضعف بصری ریمیک بیش ازپیش متجلی شد.

البته طبق گزارش های به دست آمده گرافیک نسخه بازسازی شده شن های زمان ظاهراً از آخرین باری که به نمایش گذاشته شد بهتر شده اما در نبود اطلاع رسانی شفاف از شرایط توسعه بازی یوبیسافت هنوز پیروز به جذب و اقناع طرفداران نشده است.

چرا این بازسازی شاهزاده پارسی برای مجموعه مهم است

نسخه های ریمستر و ریمیک شده بازی ها فرصت عالی برای سازندگان ایجاد می نمایند تا برترین نسخه از بازی هایشان را به واقعیت تبدیل نمایند. در نسخه لجندری مس افکت، بایوور اولین بازی مس افکت را با افزودن مکانیک ها و امکاناتی که تنها در بازی های بعدی اضافه می شوند بهبود بخشید. انجام این کار بازخورد مثبت طرفداران را به همراه داشت و به پیشبرد هرچه بیشتر فرنچایز در راستا ساخت مس افکت 4 یاری کرد.

بازگشت یوبیسافت به سری شاهزاده پارسی باید در حد و مقدار ای باشد که توجه ها را به خود جلب کند خصوصاً اگر این شرکت میخواهد مجموعه را دوباره به وادی معروفیت بازگرداند. ریمیک شن های زمان نمی تواند تنها بازی اورجینال با یک لایه رنگ نو و مدرن بر روی آن باشد بلکه باید برترین نسخه ممکن از شن های زمان باشد. هرچند با آنچه که نشان داده شد بسیاری بر این باورند که ریمیک برترین نسخه این بازی به یادماندنی نیست و نخواهد بود.

خبر خوب این است که تأخیر خوردن بازی فرصت بیشتری به سازندگان برای تکمیل و اصلاح آن می دهد و بعلاوه نگرانی های مطرح شده نسبت به ضعف های گرافیکی را رفع می نماید اما سکوت خبری همواره به معنای بهترشدن محصول نهایی نیست. از سوی دیگر، سازندگان اعلام نموده اند که مکانیک هدف گیری در سیستم نبرد تعبیه خواهد شد و شاهزاده انیمیشن های بیشتری خواهد داشت اما معین نیست که آیا تغییرات عمده تری برای این بازی در نظر گرفته شده است یا خیر.

همان طور که پیش ازاین اشاره شده، بازخورد اولیه بسیار مهم است و در تصمیم گیری های بعدی سازندگان تأثیر به سزایی دارد. با نگاهی دقیق تر به رونمایی از ریمیک شن های زمان می توان به این نتیجه رسید عظیم ترین نقطه قوت بازی بهتر کردن نسخه اورجینال نیست بلکه بهتر کردن میراث باقیمانده از آن است.

پس از یازده سال خواب زمستانی شاهزاده پارسی بازی دیگر پا به عرصه بازی های ویدئویی گذاشته اما بسیاری امیدوارند این بار تأثیر پررنگ تر و بهتری نسبت به گذشته در اذهان دوستداران خود بر جای بگذارد.

نسخه بازسازی شده شاهزاده پارسی: شن های زمان در حال حاضر برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در حال ساخت است.

منبع: GameRant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1891

به "بازسازی خانه: آیا بازسازی شاهزاده پارسی می تواند این مجموعه را دوباره زنده کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: آیا بازسازی شاهزاده پارسی می تواند این مجموعه را دوباره زنده کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید