آمریکا منطقه دفاعی هوایی چین را به رسمیت نمی شناسد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: معاون رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تاکید نمود، واشنگتن اقدام چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین را به رسمیت نمی شناسد.

آمریکا منطقه دفاعی هوایی چین را به رسمیت نمی شناسد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران به نقل از راشا تودی؛ تصمیم اخیر وزارت دفاع چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین موجب افزایش تنش ها در منطقه شده و هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی بدون توجه به مقررات جدید وضع شده توسط پکن بر فراز این منطقه پرواز می نمایند.

بر اساس این گزارش جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در سفر به سئول پایتخت کره جنوبی بار دیگر بر موضع واشنگتن در مورد به رسمیت نشناختن منطقه دفاعی هوایی چین تاکید نموده است.وی روز گذشته در سخنانی در دانشگاه یونسی توضیح داد، من از طرف رئیس جمهور آمریکا به روشنی اعلام می کنم که ما این منطقه دفاعی هوایی را به رسمیت نمی شناسیم. این تصمیم چین تاثیری بر عملیات آمریکا در منطقه نخواهد داشت.

بایدن پیش از این در سفر به ژاپن نیز بر مخالفت واشنگتن با ایجاد منطقه دفاعی از سوی چین بر فراز جزایر مورد اختلاف با ژاپن تاکید نموده بود. مقام های چینی بر این باورند که این اقدام مطابق با قوانین بین المللی است.بایدن در کنفرانس خبری روز سه شنبه در ژاپن نیز تاکید نمود، این اقدام چین موجب افزایش تنش های منطقه ای خواهد شد و خطر حوادث و اشتباه محاسباتی را به شدت افزایش خواهد داد.

وی توضیح داد، برای سرانجام دادن به این تنش اتخاذ مکانیسم مدیریت بحران لازم و لازم است و باید به وسیله کانال های ارتباطی موثری بین چین و ژاپن تنش ها را کاهش دهیم.کره جنوبی نیز به شدت نگران اقدام چین در ایجاد منطقه دفاعی هوایی بر فراز دریای شرقی چین است. سئول تهدید نموده است که در واکنش به این اقدام چین منطقه ویژه دفاعی هوایی خود را گسترش خواهد داد. آمریکا میخواهد برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه مقام های کره جنوبی را از این اقدام منصرف کند.

هواپیماهای آمریکایی، ژاپنی و کره جنوبی بدون توجه به درخواست مقام های چینی بر فراز این منطقه پرواز می نمایند. این اقدام چین و بی توجهی کشورهای همسایه به آن نگرانی ها نسبت به خطر درگیری نظامی در منطقه را به شدت افزایش داده است.ژاپن نیز تاکید نموده است که توکیو و واشنگتن ایجاد منطقه دفاعی هوایی از سوی چین را به رسمیت نمی شناسند. دو فروند بمب افکن بی-52 آمریکا نیز به تازگی بر فراز این منطقه پرواز نموده اند. یک تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج نیز تاکید نمود، شرایط به گونه ای است که پتانسیل واقعی برای وقوع یک بحران وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 426

به "آمریکا منطقه دفاعی هوایی چین را به رسمیت نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا منطقه دفاعی هوایی چین را به رسمیت نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید