آمریکا در شمال شرق سوریه مقر جدید احداث می نماید

به گزارش مجله گرافیک، هم زمان با بازگشت نیروهای آمریکایی در پایگاهی در استان رقه، منابع سوری گفتند نظامیان آمریکایی یک مقر جدید نیز در شمال شرق سوریه در استان حسکه احداث می نمایند.

آمریکا در شمال شرق سوریه مقر جدید احداث می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از چند روز تبلیغ رسانه های نزدیک به آمریکا در منطقه مبنی بر خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه، اکنون با بازگشت این نیروها به شمال و شمال شرق سوریه، آمریکا در حال تقویت حضور خود در شمال سوریه است.

شبکه خبری فرات پست در فضای مجازی در سوریه، امروز شنبه بیان کرد که نیروهای آمریکایی که پایگاه الجزره در غرب شهر الرقه در شمال سوریه را تخلیه نموده بودند، امروز به آن بازگشتند.

همزمان با این خبر، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نزدیک به معارضان گزارش کرد که نیروهای آمریکایی قصد دارند در شهر القامشلی از توابع استان الحسکه در شمال شرق سوریه، مقری جدید احداث نمایند.

موقعیت قامشلی و شهر رقه

دیدبان نوشت: اطلاعاتی جدید به دست ما رسیده که نشان می دهد نیروهای آمریکایی قصد تأسیس مقر نظامی جدیدی در شهر القامشلی دارند. کار احداث این مقر امروز شنبه شروع شده و نیروهای آمریکایی از الحسکه به القامشلی منتقل می شوند. با عقب نشینی نیروهای دموکراتیک سوریه، این مقر دائمی خواهد بود.

این در حالی است که مسافت حد فاصل قامشلی تا رأس العین (سری کانیه) و از تل ابیض تا شهر عین العرب (کوبانی) تحت نفوذ سوریه و ارتش سوریه واقع شده است و حد فاصل رأس العین تا تل ابیض تحت نفوذ ترکیه و شبه نظامیان متحد آن است.

بازگشت نظامیان آمریکایی به شمال سوریه

بازگشت نظامیان آمریکایی به شمال سوریه

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 603

به "آمریکا در شمال شرق سوریه مقر جدید احداث می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در شمال شرق سوریه مقر جدید احداث می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید