گلکسی بادز FE در برابر بادز 2؛ بررسی تفاوت ها و شباهت ها

به گزارش مجله گرافیک، سامسونگ ساعاتی قبل در کنار تبلت ها و گوشی نو سری FE، از هدفون گلکسی بادز FE هم رونمایی کرد. این هدفون 99 دلار قیمت دارد و بنابراین ارزان ترین هدفون بی سیم سامسونگ محسوب می شود. در طرف مقابل با گلکسی بادز 2 روبرو هستیم که 150 دلار قیمت دارد و بین کاربران به شدت محبوب است. اما آیا گلکسی بادز FE با وجود اینکه 50 دلار قیمت کمتری دارد، نسبت به بادز 2 می تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد؟ در ادامه این دو هدفون را با هم مقایسه می کنیم.

گلکسی بادز FE در برابر بادز 2؛ بررسی تفاوت ها و شباهت ها

طراحی و راحتی استفاده

گلکسی بادز FE از نظر طراحی مشابه برخی از هدفون های سامسونگ است ولی در مقایسه با گلکسی بادز 2 تفاوت های زیادی دارد. اول از همه باید بگوییم که بخش مربوط به پنل لمسی از لبه های گرد بهره نمی برد و در حقیقا زاویه های نسبتا تیزی دارد. همچنین بدنه هدفون به اندازه گلکسی بادز 2 براق نیست و از سوی دیگر می توانید بین سه سایز مختلف Eartip و دو سایز Wingtip دست به انتخاب بزنید. خود هدفون ها نسبتا طول بیشتری نسبت به بادز 2 دارند و کیس هم اندکی سبک تر است.

گلکسی بادز 2 علاوه بر اینکه لبه های گرد تر و بدنه براق تری دارد، تا حد زیادی مشابه گلکسی بادز لایو است. این هدفون از وینگ تیپ بهره نمی برد و بنابراین صرفا می توانید از Eartip برای قرارگیری هدفون در گوش بهره ببرید. این هدفون برخلاف مدل FE که فقط در دو رنگ عرضه شده، در 4 رنگ به فروش می رسد. از دیگر شباهت ها باید به بهره گیری هر دو مدل از گواهی IPX2 اشاره کنیم که این یعنی فقط تا حدی می توانند در برابر عرق بدن مقاومت کنند و انتظار بیشتری در این زمینه نباید از آن ها داشته باشید.

کیفیت صدا و تماس

گلکسی بادز FE دارای سه میکروفون است که دو میکروفون در بخش بیرونی و یک میکروفون در بخش داخلی آن تعبیه شده است. در کنار پشتیبانی از سیستم حذف نویز، از قابلیت شفافیت صدا هم پشتیبانی می کند که می تواند سطوح مختلفی از صداهای محیط را به گوش شما برساند. سامسونگ مدعی شده برای بهبود کیفیت مکالمه، از هوش مصنوعی استفاده کرده تا صدای کاربر با کیفیت خوبی از محیط جدا شود و به گوش طرف مقابل برسد. البته طبیعتا باید این ادعا مورد بررسی قرار بگیرد.

گلکسی بادز 2 هم از 3 میکروفون در هر گوشی خود استفاده می کند و بر اساس ادعای سامسونگ، سیستم حذف نویز آن می تواند 98 درصد صدای محیط را حذف کند. همچنین باید به قابلیت های مربوط به بهبود صدا حین مکالمه اشاره کنیم ولی در نهایت هنوز مشخص نیست که کیفیت صدا و مکالمه این هدفون دقیقا چقدر است.

نرم افزار

طبیعتا هر دو هدفون سامسونگ از اپلیکیشن یکسانی برای تنظیمات و شخصی سازی بهره می برند. از قابلیت های مشابه هم می توانیم به سوئیچ صدا به یک گجت گلکسی یا کامپیوتر دیگر اشاره کنیم. یکی از قابلیت های تازه بادز FE، راحت تر بودن پیدا کردن آن است که در این شرایط می تواند صدایی هم پخش کند تا سریع تر بتوانید موقعیت مکانی آن را مثلا در خانه خود پیدا کنید. در ضمنً باید خاطرنشان کنیم هر دو مدل از بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کنند.

عمر باتری

سامسونگ می گوید بین هدفون های بی سیم این شرکت، گلکسی بادز FE از بهترین عمر باتری بهره می برد. به طور مشخص، با هر بار شارژ می توانید 8.5 ساعت از این هدفون بهره ببرید و با در نظر گرفتن کیس، عمر باتری به 30 ساعت می رسد. البته با فعال سازی قابلیت حذف نویز، عمر باتری در هر دو حالت به ترتیب 6 ساعت و 21 ساعت خواهد بود. گفتنی است کیس این هدفون از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

اما کیس گلکسی بادز 2 به غیر از سیم، از طریق بی سیم هم شارژ می شود. عمر باتری این هدفون در صورت فعال بودن حذف نویز 5 ساعت است و اگر فقط 5 دقیقه آن را شارژ کنید، می توانید 55 دقیقه از آن بهره ببرید.

کدام مدل ارزش خرید بیشتری دارد؟

گلکسی بادز FE به لطف استفاده از وینگ تیپ، می تواند محکم تر در گوش قرار بگیرد. از سوی دیگر قابلیت مربوط به ساده شدن پیدا کردن این هدفون در صورت گم شدن آن را نباید از قلم بیندازیم. علاوه بر این حدود دو سال از عرضه گلکسی بادز 2 می گذرد و بنابراین برخی از قابلیت های آن قدیمی شده است.

در این میان برخی کاربران طبیعتا استفاده از گلکسی بادز 2 را همچنان به بادز FE ترجیح می دهند و نمی توانیم امکانات متنوع این هدفون را کتمان کنیم. روی هم رفته هر دو هدفون از نظر مشخصات شباهت زیادی به یکدیگر دارند ولی اگر دنبال این هستید که هدفون محکم تر در گوش قرار بگیرد و عمر باتری بیشتری داشته باشد، پس انتخاب گلکسی بادز FE عاقلانه تر خواهد بود.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 مهر 1402 بروزرسانی: 12 مهر 1402 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2394

به "گلکسی بادز FE در برابر بادز 2؛ بررسی تفاوت ها و شباهت ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "گلکسی بادز FE در برابر بادز 2؛ بررسی تفاوت ها و شباهت ها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی بادز FE در برابر بادز 2؛ بررسی تفاوت ها و شباهت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید