گاه&zwnjشمار برخطِ هوش مصنوعی در ایرانداک

به گزارش مجله گرافیک، خبرگزاری خبرنگاران- پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، گاه شمار برخطِ هوش مصنوعی را در نشانی AI.IRANDOC.AC.IR، راه اندازی کرد.

گاه&zwnjشمار برخطِ هوش مصنوعی در ایرانداک

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، این سامانه دو زبانه، فرایند تاریخی هوش مصنوعی و دگرگونی های آن را نشان می دهد.

هوش مصنوعی یکی از زمینه های نوپدید علم است که در زمانی کوتاه پس از برآمدن، نقش و تأثیری کلیدی در دیگر زمینه های علمی داشته است. کاربرد هوش مصنوعی چیز هایی را پدید خواهد آورد که دارای اندیشه یا کارکرد منطقی هستند یا مانند انسان می اندیشند و یا کار می نمایند.

آنالیز رویداد های تاریخی هوش مصنوعی، می تواند به درک بهتر چگونگی پیدایش این زمینه، رویداد های کلیدی توسعه آن، پیوند آن با دیگر رشته های علمی و نام های کلیدی و تأثیرگذار بیانجامد.

یکی از ابزار های کلیدی برای دریافت چنین دیدگاهی، نمایش دیداری داده ها و تفسیر و تحلیل های دیدنی است. یکی از ساده ترین ساختار ها برای نمایش داده های تاریخی، ساختار دو بُعدیِ رویداد ـ زمان است. یک رویداد اطلاعات دیگری را هم دارد که با همراه کردن آن ها، ماهیتی چند بُعدی پیدا می نماید که ساختار ساده رویداد ـ زمان باید به گونه ای دیگر و با نمودار های پیچیده تر پیاده گردد تا بتوان الگو های گوناگون در میان رویداد ها دریافت. یکی از راه چاره های پاسخ به این احتیاج، کاربست نمودار های واکنشی است که در آن ها، کاربر می تواند به سویه های گوناگونی از داده ها بپردازد و از نگاه های گوناگون و بر پایه احتیاج، هدف و برداشت خود؛ تنها با چند کلیک آن ها را آنالیز کند.

گاه شمار برخطِ هوش مصنوعی رویداد های تاریخی و کلیدی را در زمینه هوش مصنوعی بازنمایی می نماید. این دیداری سازی به نمایش واکنشی رویداد ها در زمان، نمایش شبکه دانشمندان و همکاری میان آن ها و نمایش جغرافیایی زیرزمینه های هوش مصنوعی در زمان می پردازد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1464

به "گاه&zwnjشمار برخطِ هوش مصنوعی در ایرانداک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاه&zwnjشمار برخطِ هوش مصنوعی در ایرانداک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید