کشف جعل علامت استاندارد سرکه تقطیری با نام تجاری سادات در زنجان

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/زنجان مدیرکل استاندارد استان زنجان، از کشف جعل علامت استاندارد سرکه تقطیری با نام تجاری سادات اطلاع داد.

کشف جعل علامت استاندارد سرکه تقطیری با نام تجاری سادات در زنجان

داریوش اشکانی پور در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح طاها و گزارش های میدانی بازرسان این اداره کل از مراکز صنفی شهرستان های زنجان و خدابنده، توزیع و فروش محصول سرکه تقطیری با علامت استاندارد جعلی در سطح مراکز عرضه استان مشاهده شده است. این محصولات که با نام تجاری سادات با علامت استاندارد جعلی عرضه می گردد، فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران است.

وی با اشاره به اینکه جعل علامت استاندارد یکی از مسائل عمده محسوب می گردد، اضافه کرد: طبق تبصره ماده 756 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، هر کسی عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین المللی و به منظور القای شبهه در کیفیت فراوریات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین المللی استفاده کند؛ به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد.

این مسئول ضمن هشدار به متخلفان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده محصول فوق و سایر موارد مشابه، موارد را به وسیله تلفن گویای 1517 سامانه پاسخ گویی و رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استان، اطلاع رسانی نمایند تا کارشناسان این اداره کل نسبت به جمع آوری آن ها اقدام لازم را انجام دهند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه شهروندان برای اطلاع از اصالت محصول، با ارسال کد 10 رقمی به شماره پیامکی 10001517، می توانند از اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد محصول اطمینان حاصل نمایند، توضیح داد: بی شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن ها است و فراورینمایندگان باید خواسته ها و نیازهای مصرف نمایندگان را برآورده سازند و محصول با کیفیت قابل قبول و درخور آن ها راعرضه نمایند.

اشکانی پور با تاکید بر حمایت از کالای داخلی، یادآور شد: از زمانی که مردم از کالای ایرانی استقبال ننمایند، عملاً نمی توان شاهد حمایت از کالای ایرانی و افزایش رونق فراوری بود؛ بنابراین باید مزایا و امتیازات استفاده از کالای داخلی برای مصرف نماینده و فراورینماینده، مطرح و فرهنگ درست حمایت از محصول ایرانی در کشور نهادینه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1986

به "کشف جعل علامت استاندارد سرکه تقطیری با نام تجاری سادات در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جعل علامت استاندارد سرکه تقطیری با نام تجاری سادات در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید