چین نسبت به تشدید اختلافات مرزی با هند هشدار داد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: یک روز پس از سفر رئیس جمهور هند به مناطق مرزی مورد اختلاف با چین، پکن از دهلی نو خواست تا مسائل مربوط به اختلافات مرزی دو کشور را تشدید نکند.

چین نسبت به تشدید اختلافات مرزی با هند هشدار داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ هند و چین که در سال 1962 میلادی جنگ مرزی کوتاه مدتی داشته اند ماه گذشته پیمانی را امضا کردند که بر اساس آن دو طرف نسبت به کاهش تنش و اختلافات مرزی متعهد شده بودند.

بر اساس این گزارش پراناب مخرجی رئیس جمهور هند با سفر به ایالت آروناشال پرادش و دیدن از منطقه هیمالیا که چین مدعی مالکیت آن است تاکید نموده است که این منطقه بخش جدایی ناپذیر هند است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره توضیح داد، ما امیدواریم هند با اقدامات خود موجب تقویت همکاری های دو جانبه گردد و اقداماتی را انجام ندهد که مشکل را پیچیده تر کند. ما همراه با یکدیگر می توانیم از صلح و امنیت در مناطق مرزی حفاظت و پاسداری کنیم.

وی در ادامه تاکید نمود، هم اکنون روابط هند و چین به طور مناسبی در حال پیشرفت است و دو طرف برای حل و فصل اختلافات مرزی به وسیله تبادل نظر و مذاکره نشست های ویژه ای را برگزار نموده اند.

چین ایالت آروناشال پرادش را بخشی از تبت جنوبی می داند ولی هند با برگزاری انتخابات در این ایالت رسما این منطقه را جزئی از خاک خود اعلام نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 424

به "چین نسبت به تشدید اختلافات مرزی با هند هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین نسبت به تشدید اختلافات مرزی با هند هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید