چین برای اولین بار در فراوری پردازنده های مرکزی رایانه ای خودکفا شد

به گزارش مجله گرافیک، یک شرکت چینی به نام لونگ سان تکنولوژی برای اولین بار پیروز شد واحد پردازنده مرکزی رایانه ای یا سی پی یو را به طور کامل طراحی نموده و بسازد.

چین برای اولین بار در فراوری پردازنده های مرکزی رایانه ای خودکفا شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، این پردازنده مرکزی از مجموعه ای از فرایند دستورات طراحی شده به صورت بومی تبعیت می نماید. رسانه های چین دستیابی به دانش فراوری واحد پردازنده مرکزی در این کشور را یک تحول تاریخی توصیف نموده و از این بابت اظهار خرسندی نموده اند.

سی پی یو این شرکت چینی لونگ آرچ نام گرفته که ارزیابی های متعددی را توسط شرکت های ثالث پشت سر گذارده و حقوق مالکیت معنوی آن نیز به ثبت رسیده است. رابط کاربری بین نرم افزار و سخت افزار این سی پی یو به گونه ای طراحی شده که پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف و کل اکوسیستم نرم افزاری مورد احتیاج را ممکن می نماید.

این سی پی یو با معماری ایکس 86 اینتل، ای آر ام اندروید و غیره سازگار است. دو معماری اول بر دنیای رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند مسلط هستند. انتظار می رود سی پی یو یادشده که بعد از 20 سال تحقیق و آنالیز فراوری شده با استقبال قابل توجهی روبرو گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1706

به "چین برای اولین بار در فراوری پردازنده های مرکزی رایانه ای خودکفا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای اولین بار در فراوری پردازنده های مرکزی رایانه ای خودکفا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید