چگونه بدن خود را برای ماه رمضان آماده کنیم؟

به گزارش مجله گرافیک، چند روزی بیشتر با شروع ماه مبارک رمضان فاصله نداریم؛ از این رو باید خود را برای ورود به آن آماده کنیم.

چگونه بدن خود را برای ماه رمضان آماده کنیم؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، با حدود 13 ساعت روزه داری روزانه به مدت 30 روز، باید از نظر جسمی و روحی آماده باشیم؛ بنابراین آماده سازی بدن برای روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان بسیار مهم است، زیرا به شما یاری می نماید تا با تغییرات ناگهانی که در نتیجه عادات سالمی که با بقیه ایام سال در ماه مبارک فرق دارد، سازگار شوید.

به همین مناسبت، گزارش زیر مجموعه ای از نکات مهم برای آماده سازی بدن برای روزه داری ماه مبارک رمضان را مرور می نماید.

کاهش وعده های روزانه

به عنوان اولین قدم، توصیه می گردد قبل از ماه رمضان، به تدریج وعده های غذایی روزانه را کاهش دهید، عادتی سالم که به بدن شما یاری می نماید تا غذای کمتری مصرف کند و در نتیجه به آن یاد می دهد که با اندازه محدودی کالری در روز سازگار گردد.

باید بدانید غذا هایی که به طور منظم می خوریم دارای سطوح بالایی از نمک و قند هستند؛ بنابراین باید سعی کنید روزانه به اندازه یک قاشق غذاخوری مصرف نمک و شکر را کاهش دهید، آن هم بدون اینکه بدن متوجه کاهش آن شوید، زیرا این تنها راه عادت کردن است.

توصیه می گردد در طول روز به عادات تنقلاتی خود انتها دهید و عادت کنید فقط 3 وعده غذایی اصلی صبحانه، ناهار و شام را مصرف کنید. این اقدام عملکرد معده را تنظیم می نماید تا مصرف غذا را در زمان های ثابت غذا بپذیرد.

در ماه رمضان وعده های غذایی اصلی فقط دو بار در روز یعنی سحری و افطار قابل خوردن است بعلاوه توصیه می گردد تا قبل از ماه مبارک رمضان از خوردن فست فود خودداری گردد.

مصرف کافئین را کاهش دهید

کافئین می تواند بسیار اعتیاد آور باشد و با کاهش اندازه کافئین قبل از ماه رمضان می توان از تجربه علائم خسته کننده ترک کافئین در بدن جلوگیری کرد. علائم ترک اغلب تحریک پذیری، عصبانیت، بی حوصلگی، بی قراری و مسائل تمرکز است که همگی می توانند بر سلامت و کار های روزانه تأثیر بگذارند.

اصلاح الگوی خواب

توصیه می گردد الگوی خوابی را انتخاب کنید که بتوان با آن سازگار شد و دائماً آن را حفظ کرد. پیشنهاد می گردد که فرد هر شب 6 تا 8 ساعت بخوابد.

با این کار بدن به طور کامل به انرژی کافی برای روز بعد مجهز می گردد بعلاوه می توان خطرات مسائل مزمن مانند بیماری قلبی و سکته را کاهش داد.

روزه گرفتن قبل از ماه رمضان

روزه گرفتن دو روز در هفته قبل از ماه مبارک رمضان باعث می گردد بدن به روزه عادت کند، به خصوص که روزه سموم بدن را دفع می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2166

به "چگونه بدن خود را برای ماه رمضان آماده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بدن خود را برای ماه رمضان آماده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید