تور استرالیا ارزان: چطور از فرودگاه ملبورن به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله گرافیک، حمل و نقل فرودگاه ملبورن | Melbourne Airport Transportation

فرودگاه ملبورن که به نام فرودگاه تلمارین (Tullamarine Airport) نیز شناخته می گردد در 19 کیلومتری شمال غربی شهر ملبورن استرالیا واقع شده است. مسافرانی که به این شهر زیبا سفر می نمایند از راه های مختلف و متوعی می توانند خود را به هتل و مرکز شهر ملبورن برسانند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه ملبورن را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در این مورد را با شما در میان بگذاریم. با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به مقصد برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور استرالیا ارزان: چطور از فرودگاه ملبورن به مرکز شهر برویم؟

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

قطار

قطار و تراموا خط مستقیم از فرودگاه به مرکز شهر ملبورن ندارند. اما اگر تصمیم گرفتید با استفاده از قطار به مقصد برسید می توانید با استفاده از اتوبوس شماره 901 به ایستگاه Broadmeadows بروید و از آنجا سوار قطار Craigieburn line train بشوید که شما را به مرکز شهر ملبورن می برد. این سفر حدود یک ساعت طول می کشد. به خاطر داشته باشید که پس از نیمه شب هیچ سرویسی بین فرودگاه ملبورن و ایستگاه Broadmeadows وجود نخواهد داشت.

اتوبوس اسکای باس

سرویس اتوبوس ویژه فرودگاه که اسکای باس (Skybus) نام دارد یکی از برترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه ملبورن است. این اتوبوس ها به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته فعال هستند و مسافران را در راستا فرودگاه و ایستگاه Southern Cross در مرکز شهر منتقل می نمایند. اسکای باس اتوبوس هایی تمیز و راحت دارد که به صورت اکسپرس به سمت مرکز شهر حرکت می نمایند. در فرودگاه ملبورن از دو نقطه می توانید سوار این اتوبوس ها شوید: کنار ترمینال ویرجین استرالیا یا ترمینال پروازهای داخلی جست استار/کانتاس.

برای سوار شدن به این اتوبوس ها احتیاجی به رزرو نیست و به محض رسیدن به فرودگاه می توانید سوار اتوبوس شوید. بلیت اتوبوس اسکای باس را می توانید از باجه بلیت در ترمینال شماره 1 و 3 تهیه کنید یا بلیت الکترونیکی را از شخص راننده بخرید. بلیت ها تا سه ماه دارای اعتبار هستند و می توانید از آن ها بهره ببرید. با استفاده از اتوبوس می توانید در مدت زمان 20 دقیقه به مرکز شهر ملبورن برسید. البته در ساعات اوج ترافیک این مدت زمان ممکن است به نیم ساعت نیز افزایش پیدا کند. اتوبوس اسکای باس در تمام طول شبانه روز (به جز 1 بامداد تا 4 بامداد) هر ده دقیقه یکبار حرکت می نماید. در ساعات 1 بامداد تا 4 صبح این اتوبوس ها هر نیم ساعت یکبار حرکت می نمایند. اسکای باس مینی بوس هایی نیز به مقاصد بعضی هتل های مشهور و معتبر ملبورن دارد. بنابراین اگر هتلتان نیز در بین این هتل ها قرار گرفته است می توانید از این مینی بوس ها بهره ببرید.

تاکسی

تاکسی های فرودگاه در مقابل هر ترمینال قرار دارند و مسافران را به نقاط مختلف شهر ملبورن می رسانند. تاکسی سریع ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ملبورن به شمار میرود و به راحتی می توانید خودتان را به هتل برسانید. ایستگاه تاکسی ها در مقابل ترمینال شماره 1 و بین ترمینال شماره 3 و 2 قرار گرفته است. اگر برای اولین بار به ملبورن سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید، چمدان های زیاد و سنگینی همراهتان است یا نگران گم شدن در شهر هستید تاکسی را به شما پیشنهاد می کنیم. تاکسی اگرچه در مقایسه با سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه ملبورن گران تر است، اما رفاه و راحتی بیشتری در اختیار مسافران قرار می دهد.

البته این امکان برای شما وجود دارد که از قبل و به صورت آنلاین تاکسی خود را رزرو کنید. با استفاده از رزرو آنلاین تاکسی می توانید مطمئن باشید که هنگام ورود به فرودگاه ملبورن، راننده منتظر شماست و شما را در بخش دریافت چمدان دیدار می نماید. راننده شما را در حمل چمدان ها یاری می نماید و شما را به سمت اتومبیل هدایت می نماید.

کرایه اتومبیل

اگر دوست دارید در مدت اقامت در ملبورن استقلال و آزادی عمل بیشتری داشته باشید می توانید اتومبیل کرایه کنید. در فرودگاه ملبورن شرکت های مختلفی به ارائه خدمات کرایه اتومبیل مشغول هستند و قیمت ها و خدمات مختلفی را به مسافران ارائه می نمایند. راستا فرودگاه تا مرکز شهر بسیار مستقیم و سرراست است و در طول راستا نیز تابلوهای راهنمای زیادی وجود دارند. بنابراین به راحتی می توانید راستا خود را پیدا کنید. فقط به یاد داشته باشید که بیشتر هتل ها بابت پارک اتومبیل هزینه جداگانه ای از شما دریافت می نمایند. شرکت های معتبر و بین المللی مثل اویس (Avis)، هرتز (Hertz)، باجت (Budget)، یوروپکار (Europcar)، تریفتی (Thrifty) و ردسپات (Redspot) در فرودگاه ملبورن دفتر دارند و خدمات کرایه اتومبیل را به شما ارائه می نمایند. در صورتی که ترافیک زیاد نباشد در مدت زمان 25 دقیقه می توانید به مرکز شهر ملبورن برسید.

لیموزین

اگر دوست دارید لاکچری سفر کنید می توانید با لیموزین به هتل بروید. کرایه لیموزین در فرودگاه ملبورن بسیار گران است، اما به هرحال سفر لوکس و مجلل هزینه های خاص خود را نیز دارد. قیمت لیموزین ها بسته به نوع و مدل آن ها فرق دارد و چیزی بین 80 تا 150 دلار برایتان تمام خواهد شد. سرویس لیموزین سلطنتی همراه با راننده ای مجرب و با پرستیژ شما را از فرودگاه ملبورن سوار می نماید و درب هتل پیاده می نماید.

هیلکوپتر!

اگر سفر با لیموزین احتیاج شما به تجمل و رفاه را راضی نمی نماید گزینه بهتری نیز در اختیار شما قرار گرفته است. حمل و نقل هوایی با هلیکوپتر نیز یکی از عجیب ترین و هیجان انگیزترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه ملبورن است! هلی اکسپرس (Heli-Express) سرویس حمل و نقل با هلیکوپتر را به مسافران فرودگاه ارائه می نماید. با استفاده از هلیکوپتر در مدت 4 دقیقه می توانید به فرودگاه مخصوص هلیکوپتر در نزدیکی رودخانه یارا (Yarra River) برسید. اگر علاقه مند شدید که در سفر به ملبورن از این سرویس خاص و ویژه بهره ببرید باید بدانید که این سرویس ها فقط در طول روز فعالند و ظرفیت جابجایی 2 تا 6 مسافر را در هر پرواز دارند.

منبع: blog.travelvictoria.com.au

منبع: الی گشت
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2048

به "تور استرالیا ارزان: چطور از فرودگاه ملبورن به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: چطور از فرودگاه ملبورن به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید