واتساپ می خواهد تأیید هویت دو مرحله ای را به نسخه دسکتاپ و وب بیاورد

به گزارش مجله گرافیک، در روز های اخیر گزارش های جدیدی از ویژگی های کاربردی و به روز پیغام رسان واتساپ منتشر شده که طبق یکی از آن ها، این اپلیکیشن در حال کار روی قابلیت جدیدی است که امکان انتقال پیغام ها از نسخه اندروید به iOS را فراهم می نماید. اگرچه این قابلیت برای نسخه های موبایلی این اپلیکیشن است، اما واتساپ نسخه های دسکتاپ و وب پلتفرم خود را از یاد نبرده و تصمیم دارد این نسخه ها را هم با انتشار یک به روزرسانی بزرگ دیگر بهبود ببخشد. به گزارش WABetaInfo، واتساپ در حال توسعه قابلیت تأیید هویت دو مرحله ای به نسخه های دسکتاپ و وب پلتفرم خود است.

واتساپ می خواهد تأیید هویت دو مرحله ای را به نسخه دسکتاپ و وب بیاورد

از آنجایی که بسیاری از افراد برای کار و برقراری ارتباط به این برنامه تکیه نموده اند، به نظر می رسد که مجرمان هم سعی می نمایند با کلاهبرداری از کاربران واتساپ سوء استفاده نمایند. در حالی که این اپلیکیشن سعی نموده با مطلع کردن کاربران برای افزودن تأیید هویت دو مرحله ای و حتی اجازه باز کردن قفل این اپ با Touch ID یا Face ID این کلاهبرداری ها را کمتر کند، اما تعداد افرادی که حساب کاربری خود را از دست می دهند یا از آن ها کلاهبرداری می گردد بیشتر از قبل شده است.

از آنجایی که واتساپ قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه را برای کاربران بسیاری از کشور ها ارائه نموده، کاربران می توانند به نسخه دسکتاپ یا وب واتساپ بدون احتیاج به آنلاین بودن در نسخه موبایلی این پلتفرم دسترسی داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، افزودن تأیید هویت دو مرحله ای به کاربران یاری می نماید تا امنیت حساب کاربری خود را افزایش داده و نگذارند مهاجمان سایبری از حساب آن ها سوء استفاده نمایند.

WABetaInfo در گزارش خود نوشته: در صورت ثبت نام حساب کاربری واتساپ، پس از وارد کردن کد 6 رقمی، واتساپ یک پین شخصی برای ورود به حساب کاربری از شما می خواهد. این شرکت میخواهد تا مدیریت تأیید هویت دو مرحله ای را آسان تر کند، بنابراین آن ها در حال کار بر روی معرفی این ویژگی در نسخه وب/دسکتاپ واتساپ در به روزرسانی آینده هستند. پس از انتشار این قابلیت، فعال یا غیرفعال کردن تأیید هویت دو مرحله ای در نسخه وب/دسکتاپ واتساپ امکان پذیر خواهد بود. این مقوله به خصوص زمانی که گوشی خود را گم می کنید و پین خود را به خاطر نمی آورید، بسیار مهم است.

در حال حاضر هنوز تعیین نیست که این قابلیت چه زمانی برای آزمایش نمایندگان نسخه بتای عمومی در دسترس خواهد بود، زیرا این ویژگی هنوز در روزهای اولیه توسعه است. یکی دیگر از ویژگی هایی که واتساپ در حال آماده سازی آن است، امکان مشاهده تصویر زمینه چت هنگام برقراری تماس صوتی در نسخه iOS این پیغام رسان است. WABetaInfo می گوید که در حال حاضر، واتساپ تصویر زمینه چت دلخواه شما را در هنگام برقراری تماس صوتی نشان نمی دهد (شما می توانید والپیپرهای مختلفی را برای چت های مختلف انتخاب کنید) اما همواره هنگام تماس های صوتی تصویر زمینه پیش فرض را به شما نشان می دهد.

این پلتفرم محبوب که سال گذشته قابلیت های بسیار کاربردی را به اپ خود افزوده، سال جاری هم میخواهد با این ادامه این فرایند روبه جلوی خود نظر مساعد کاربران بیشتری را به خود جلب کند. این شرکت در به روزرسانی آینده خود قصد انجام تغییرات زیادی را دارد و یکی از آن ها اصلاح طراحی فهرست چت ها برای کاربران iOS است.

این تغییر واتساپ، به صورت آزمایشی برای بعضی از کاربران اعمال شده و هدف این پلتفرم از این تغییر، بهبود رابط کاربری است تا کاربران راحت تر از قبل به فهرست چت های خود دسترسی پیدا نمایند. واتساپ می خواهد صفحه فهرست چت خود را با طراحی کاربردی تری بهبود ببخشد. برای مثال این پیغام رسان برنامه ای تنظیم نموده تا هر زمان که شخصی برای شما پیغامی ارسال می نماید، عکس پروفایل مخاطبین شما در نوتیفیکیشن ظاهر گردد.

طبق آخرین گزارش های منتشر شده، این شرکت در آخرین به روزرسانی بتا واتساپ، تغییر دیگری را به ارمغان می آورد که به شما امکان می دهد به پیغام های صوتی در پس زمینه گوش بدهید. بعد از اینکه شما یک پیغام صوتی را پخش کردید و به صفحه اصلی این اپلیکیشن یا یک چت دیگر رفتید، پلیر صوتی نو در بالای برنامه به شکل یک نوار ظاهر می گردد که شامل گزینه هایی است که به شما امکان می دهد پیغام صوتی را متوقف یا دوباره به آن گوش کنید.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2100

به "واتساپ می خواهد تأیید هویت دو مرحله ای را به نسخه دسکتاپ و وب بیاورد" امتیاز دهید

1 کاربر به "واتساپ می خواهد تأیید هویت دو مرحله ای را به نسخه دسکتاپ و وب بیاورد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ می خواهد تأیید هویت دو مرحله ای را به نسخه دسکتاپ و وب بیاورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید