مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن

به گزارش مجله گرافیک، مریم گلی گیاهی از تیره نعنائیان با ارتفاعی معادل 50 تا 80 سانتی متر است که بیشتر شاهد رشد آن به صورت خودرو در اقلیم معتدل و مرطوب هستیم. اوایل ساقه های این گیاه، سبز تیره رنگ و پوشیده از کرک های فراوان و خاکستری رنگ است و پس از سپری شدن چند سال ساقه ها حالتی نیمه چوبی پیدا می نمایند.

مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن

از جمله عوامل مؤثر در بهبود رشد این گیاه دمای مناسب است که این دما برای کاشت گیاه مریم گلی، حدود 22 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

برگ های این گیاه بیشتر بصورت نیزه ای شکل هستند و سطح بالایی و پایینی برگ ها توسط کرک های ظریفی پوشیده شده است. رنگ گل های این گیاه، متمایل به بنفش، آبی، صورتی یا گاهی سفید است و به صورت دسته جمعی در ناحیه بالایی ساقه ها، روی چرخه های خاصی دیده می شوند. برگ های این گیاه طعمی تلخ دارد. گل های خوشبوی مریم گلی، یکی از پرکاربردترین و مؤثرترین گیاهان دارویی به شمار می آید.

مریم گلی در خوشه های بلندی رشد می نماید. بر روی هر سنبله این گیاه چیزی حدود سی عدد گل شیپوری شکل کوچک وجود دارد. کاشت مریم گلی در گلدان به چندین صورت شامل کاشت مستقیم با استفاده از بذر، کاشت غیرمستقیم با استفاده از تقسیم بوته این گیاه و تکثیر مریم گلی به وسیله پیاز آن، انجام می گردد.

منبع مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن

انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2019

به "مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آموزش کاشت مریم گلی در گلدان و نگهداری از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید