مدرس خیابانی: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بهترین پارک علم و فناوری کشور شد

به گزارش مجله گرافیک، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناری این استان به عنوان پارک برتر کشور شناخته شد.

مدرس خیابانی: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بهترین پارک علم و فناوری کشور شد

ر وابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست با مجموعه ای از مدیران حوزه فناوری استان با بیان اینکه ظرفیت های استان باید منصه ظهور برسد، گفت: ما امروز در پی فراوری نماینده ای هستیم که اعتماد به نفس داشته باشد و این اعتماد به نفس باید به وسیله مدیران به آنها منتقل گردد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی درباره تبدیل پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان به قطب نوآوری و استارتاپ منطقه جنوب شرق کشور اضافه نمود: از دیگر بخش های شکل گرفته در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان می توان به ایجاد 6 خانه خلاق و نوآور در این منطقه اشاره نمود.

استاندار سیستان و بلوچستان توضیح داد: کارخانه نوآوری در دو فاز در سال 1400 و 1401 به بهره برداری رسید که مجموعه ای متشکل از همه فضاها، سازوکارها و ساختارهای لازم برای شکل گیری، رشد و توسعه استارتاپ ها و کسب وکارهای نوآورانه است که با در نظر گرفتن تمام نیازهای لازم برای رشد یک واحد کسب و کاری کوچک، اقدام به جمع آوری زیرساخت ها در کنار هم می نماید و نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ پویا و اجتماع نوآور دارد.

وی توضیح داد: خوشبختانه در شرایطی که چهار ماه تا خاتمه سال به جای مانده، تعهد اشتغال سال 1401 استان سیستان و بلوچستان به طور کامل محقق شده است.

مدرس خیابانی اضافه نمود: فرودگاه ها باید به ویترین استان تبدل شوند؛ بدین معنی که گردشگران کلکسیونی از داشته های استان را در آن مشاهده نمایند.

لازم به ذکر است؛ با شکل گیری پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان فعالیت های مرتبط با حوزه کارآفرینی و شرکت های دانش بنیان در استان پیشرفته و امروز این مجموعه به عنوان یکی از پارک های نمونه و شاخص در کشور مطرح است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1401 بروزرسانی: 12 آذر 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2270

به "مدرس خیابانی: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بهترین پارک علم و فناوری کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرس خیابانی: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بهترین پارک علم و فناوری کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید